- Bedankjes 0
Vastlopen laptop bij opvragen parenteel
- Leon Ten Koppel
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Vastlopen laptop bij opvragen parenteel
09 jun 2018 14:30 - 09 jun 2018 14:31
Het opstarten van een Parenteel (of Alt+F3) verloopt de eerste keer prima. Een tweede keer later proberen, en het menuutje met de details blijft hangen en er komt geen nieuw parenteel. Als ik mijn laptop opnieuw opstart, dan lukt het weer wel. Maar dan wel één keer, daarna blijft de laptop weer hangen. Enkele keren herhaald, blijft hetzelfde.
HP Laptop Envy i7 Ram 16 Gb, X64 processor. Win 10 versie 1803.
Enig idee wat ik fout doe?
HP Laptop Envy i7 Ram 16 Gb, X64 processor. Win 10 versie 1803.
Enig idee wat ik fout doe?
Laatst bewerkt 09 jun 2018 14:31 door Leon Ten Koppel.
- Han Kortekaas
-
Re: Vastlopen laptop bij opvragen parenteel
09 jun 2018 14:45
Leon,
waar staat Aldfaer geïnstalleerd en waar staat de stamboom.
Heeft u tijdens het parenteel veel andere programma's open staan.
Als u het nogmaals start kunt u dan met Taakbeheer naar het proces van Aldfaer kijken en daar een plaatje van sturen?
waar staat Aldfaer geïnstalleerd en waar staat de stamboom.
Heeft u tijdens het parenteel veel andere programma's open staan.
Als u het nogmaals start kunt u dan met Taakbeheer naar het proces van Aldfaer kijken en daar een plaatje van sturen?
- Leon Ten Koppel
- Auteur
09 jun 2018 15:35
Dank voor de snelle reactie.
Aldfaer staat in het standaard pad dat met installatie wordt gegeven.
De stamboom staat al vele jaren in
\Dropbox\Familie-archief\Aldfaer\Ten Koppel vs3 en heeft altijd perfect gewerkt onder de omstandigheden zoals heden.
Is bijgaande foto dat wat u bedoelt?
Aldfaer staat in het standaard pad dat met installatie wordt gegeven.
De stamboom staat al vele jaren in
\Dropbox\Familie-archief\Aldfaer\Ten Koppel vs3 en heeft altijd perfect gewerkt onder de omstandigheden zoals heden.Is bijgaande foto dat wat u bedoelt?
- Han Kortekaas
-
09 jun 2018 16:21 - 09 jun 2018 16:27
Nou, het hebben van een stamboombestand in DropBox of in iedere andere vorm van Cloud is eigenlijk ten sterkste afgeraden. U kunt er een corrupt stamboombestand aan overhouden.
De beste aanrader is om alles wat Aldfaer betreft inclusief het programma zelf en dat over te zetten naar de standaard mappen van Aldfaer. Zie Help Standaard mappen.
Het enige wat u in Dropbox zou mogen houden is de map Materiaal en Veiligheidskopien. Als u alles overzet naar de standaards dan zou u de Extra -> Instellingen moeten nalopen.
Daarnaast vreet Google Chrome met 2000Mb het beschikbare interne geheugen op maar ik zou het eerder in Dropbox de oplossing vinden
De beste aanrader is om alles wat Aldfaer betreft inclusief het programma zelf en dat over te zetten naar de standaard mappen van Aldfaer. Zie Help Standaard mappen.
Het enige wat u in Dropbox zou mogen houden is de map Materiaal en Veiligheidskopien. Als u alles overzet naar de standaards dan zou u de Extra -> Instellingen moeten nalopen.
Daarnaast vreet Google Chrome met 2000Mb het beschikbare interne geheugen op maar ik zou het eerder in Dropbox de oplossing vinden
Laatst bewerkt 09 jun 2018 16:27 door Han Kortekaas.
- Leon Ten Koppel
- Auteur
25 nov 2018 12:18 - 25 nov 2018 12:19
Op een of andere manier kan het programma niet meer rapporten genereren op deze genoemde laptop. Vóór versie 7 ging dat altijd perfect, dus wijt ik dat aan de software. Temeer omdat ik het programma ook gebruik op een desktop (versie 7) met de data via Dropbox en dat werkt wel perfect. Nog steeds!
Nogmaals, het is vanaf versie 7 fout gegaan.
Is het mogelijk, zonder risico’s, om op de ene plek versie 7 te gebruiken en op mijn laptop Aldfaer te downgraden naar een lagere versie waar ik de problemen niet mee heb?
Voor jullie is het raadsel dan eigenlijk niet opgelost, misschien wel frustrerend.
Nogmaals, het is vanaf versie 7 fout gegaan.
Is het mogelijk, zonder risico’s, om op de ene plek versie 7 te gebruiken en op mijn laptop Aldfaer te downgraden naar een lagere versie waar ik de problemen niet mee heb?
Voor jullie is het raadsel dan eigenlijk niet opgelost, misschien wel frustrerend.
Laatst bewerkt 25 nov 2018 12:19 door Leon Ten Koppel.
- Han Kortekaas
-
25 nov 2018 12:29 - 25 nov 2018 12:29
Weet u wat frustrerend is? Als u straks een corrupt bestand heeft ondanks het advies om geen stambomen in dropbox te openen. Lees dit forum maar na op het zoekwoord 'Dropbox'.
Het betreft dus een dubbele installatie en ik denk dat de Extra-> Instellingen bestanden op de laptop niet goed staan. Wellicht door het handmatige overzetten van de ene PC naar de laptop?
Probeer eens de bestandjes op de laptop onder c:\aldfaer aldfaer.ini en aldfaer.iniprogramma te verwijderen/hernoemen en start daarna Aldfaer weer op.
Het betreft dus een dubbele installatie en ik denk dat de Extra-> Instellingen bestanden op de laptop niet goed staan. Wellicht door het handmatige overzetten van de ene PC naar de laptop?
Probeer eens de bestandjes op de laptop onder c:\aldfaer aldfaer.ini en aldfaer.iniprogramma te verwijderen/hernoemen en start daarna Aldfaer weer op.
Laatst bewerkt 25 nov 2018 12:29 door Han Kortekaas.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Leon Ten Koppel
- Leon Ten Koppel
- Auteur
25 nov 2018 12:38
Ik weet wat u bedoelt met het gebruik in Dropbox, want die ervaring heb als het bestand de ene computer open staat en je het in de andere computer ook opent. Dan gaat het beslist fout. Maar dankzij een zorgvuldige backup procedure was dit voor mij geen probleem.
Komt nog een uitbreiding van het probleem: als ik de afdruk opzoek op de harde schijf, dan kan ik de webversie zien. Maar dan zie ik iets vreemds. Als ik de afdruk een keer of vier uitvoer, dan krijg ik vier verschillende versies: de ene keer drie generaties, de andere keer één generatie, dan weer alle generaties, en ga zo maar door. Er gebeurt dus echt iets vreemds.
Ik heb inmiddels ook alle procedures die je kunt verzinnen doorgelopen: instellingen stnadaard gezet, aangepast aan de andere computer, naar een andere schijf gezet, noem maar op. Op de desktop gaat alle nog steeds perfect maar op mijn laptop niet. En het is toch niet de eerste de beste configuratie. Volkomen standaard, niet omgebouwd of zoiets.
Overigens ben ik verder erg tevreden over Aldfaer en gebruik ik het met veel plezier.
Komt nog een uitbreiding van het probleem: als ik de afdruk opzoek op de harde schijf, dan kan ik de webversie zien. Maar dan zie ik iets vreemds. Als ik de afdruk een keer of vier uitvoer, dan krijg ik vier verschillende versies: de ene keer drie generaties, de andere keer één generatie, dan weer alle generaties, en ga zo maar door. Er gebeurt dus echt iets vreemds.
Ik heb inmiddels ook alle procedures die je kunt verzinnen doorgelopen: instellingen stnadaard gezet, aangepast aan de andere computer, naar een andere schijf gezet, noem maar op. Op de desktop gaat alle nog steeds perfect maar op mijn laptop niet. En het is toch niet de eerste de beste configuratie. Volkomen standaard, niet omgebouwd of zoiets.
Overigens ben ik verder erg tevreden over Aldfaer en gebruik ik het met veel plezier.
- Han Kortekaas
-
25 nov 2018 12:46 - 25 nov 2018 12:46
U kunt niet op de DT 7.0 gebruiken en op de LT 6.2 of omgekeerd. Toen u naar versie 7.0 ging zijn de data bestanden geconverteerd.
Heeft u op de LT IE staan?
Heeft u de aanbeveling om op de LT de twee ini bestanden te verwijderen/rename gedaan?
Wat bedoelt u met webversie.
Welk rapport betreft het.
Heeft u op de LT IE staan?
Heeft u de aanbeveling om op de LT de twee ini bestanden te verwijderen/rename gedaan?
Wat bedoelt u met webversie.
Welk rapport betreft het.
Laatst bewerkt 25 nov 2018 12:46 door Han Kortekaas.
- Leon Ten Koppel
- Auteur
25 nov 2018 15:37 - 25 nov 2018 15:38
Ik heb ook IE.
De ini bestanden zijn in een submapje geplaatst en Aldfaer maakt netjes nieuwe aan. Maar daarvoor heb ik Aldfaer al eens helemaal verwijderd met Revo Uninstaller Pro, gecontroleerd of echt alles weg was en opnieuw geìnstalleerd, maar dat hielp ook niet.
Met webversie bedoel ik de bestanden zoals ze in het mapje Rapport Uitvoer komen.
Heb net nog even getest en het betreft de rapporten kwartierstaat en parenteel in het menuutje boven de hoofdpagina, maar ook de rapporten in het menu helemaal bovenaan, Aldfaer en CBG versies, gaan meestal niet goed.
Gebruik ook regelmatig CCleaner om op te schonen.
Het is dus alleen de rapportage, de rest werkt prima.
De ini bestanden zijn in een submapje geplaatst en Aldfaer maakt netjes nieuwe aan. Maar daarvoor heb ik Aldfaer al eens helemaal verwijderd met Revo Uninstaller Pro, gecontroleerd of echt alles weg was en opnieuw geìnstalleerd, maar dat hielp ook niet.
Met webversie bedoel ik de bestanden zoals ze in het mapje Rapport Uitvoer komen.
Heb net nog even getest en het betreft de rapporten kwartierstaat en parenteel in het menuutje boven de hoofdpagina, maar ook de rapporten in het menu helemaal bovenaan, Aldfaer en CBG versies, gaan meestal niet goed.
Gebruik ook regelmatig CCleaner om op te schonen.
Het is dus alleen de rapportage, de rest werkt prima.
Laatst bewerkt 25 nov 2018 15:38 door Leon Ten Koppel.
- Han Kortekaas
-
25 nov 2018 16:21
Als u Chrome browser uitzet, heeft dat effect? Ik zag aan uw plaatje van Taakbeheer dat die 2Gb in beslag neemt.
Hoeveel generaties betreft het, heeft u wel eens eens een generatiebeperking aangezet?
Ik neem aan dat een Persoonskaart wel werkt?
Hoeveel generaties betreft het, heeft u wel eens eens een generatiebeperking aangezet?
Ik neem aan dat een Persoonskaart wel werkt?
- Leon Ten Koppel
- Auteur
25 nov 2018 16:34
Alle Chrome gesloten, probleem blijft.
Het klopt dat de persoonskaart wel goed werkt. Zit dus echt in de rapportagefunctie.Het gekke is dat het te pas en te onpas wisselt. De ene keer zie overzicht van twee generaties, de andere keer vijf generaties en dan weer drie. En steeds na elkaar zonder wijzigingen aan te brengen en vanaf dezelfde persoon. En de ene keer werkt de parenteel niet, de andere keer de kwartierstaat niet en dan weer allebei niet.
Generatiebeperking nooit geactiveerd.
Het klopt dat de persoonskaart wel goed werkt. Zit dus echt in de rapportagefunctie.Het gekke is dat het te pas en te onpas wisselt. De ene keer zie overzicht van twee generaties, de andere keer vijf generaties en dan weer drie. En steeds na elkaar zonder wijzigingen aan te brengen en vanaf dezelfde persoon. En de ene keer werkt de parenteel niet, de andere keer de kwartierstaat niet en dan weer allebei niet.
Generatiebeperking nooit geactiveerd.