Rapport nergens te vinden

• Arieke
  • Auteur

Rapport nergens te vinden

17 dec 2014 07:51
Hallo!

Ik wil graag mijn kwartierstaat uitprinten. Ik heb al Bonusrapport geïnstalleerd. Alleen ik zit met een vraag betreffende de bestanden.
Als ik Bonusrapport KwartierstaatA4 ga uitvoeren, kan ik nergens op mijn pc html bestanden vinden (zoals er wordt gezegd in de help).

De bestemming voor mijn rapporten is Mijn Documenten. Er is wel een mapje aangemaakt van KwartierstaatA4. Daar staat alleen een .cfg bestand in.

Wie kan mij helpen? Ik zou graag een duidelijke uitleg willen hoe ik uiteindelijk mijn kwartierstaat uit kan printen. Dat mis ik wel een beetje in de help.

Het gaat om een kwartierstaat van 15 generaties.

Groet,

Arieke
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

Re: Rapport nergens te vinden

17 dec 2014 08:55 - 17 dec 2014 09:04
Dag Arieke,
Ik betwijfel of de doellocatie Mijn Documenten is.
Wat is de locatie voor de rapportenuitvoer in:
Menu > Extra > Instellingen > Rapporten > Bestanden > Rapportenuitvoer?
Als dat inderdaad Mijn Documenten is zou ik dat snel veranderen naar een specifieke doelmap om uw map Mijn Documenten niet met een massa deelbestanden te verontreinigen

Echter, voor uw doel is deze vorm van een rapport niet de meest ideale omdat de pagina overgang midden door een blok met persooninfo kan gaan. De term KwarstaatA4 betekent alleen dat het gegenereerde rapport op A4 bladen wordt afgedrukt, niet dat het rapport zelf in A4 formaat is.

Een betere oplossing die veel papier bespaard is het gebruik van de standaard grafische kwartierstaat. Zodra de generatie verschijnt klik u het blauwe wereldbolletje en wordt deze in een html venster geopend. U kunt dan doorklikken naar een volgende pagina en dit bestand als een html doorsturen naar familie.
Afdrukken kan ook, maar is meer dan "even" werk want u moet dat zelf blad voor blad doen.

Als u echt een papier overzicht wenst, dan is één van de andre grafische weergaves een betere oplossing omdat u dan de papiermaat kunt bepalen. B.v. de vooroudercirkel. OK die is beperkt tot 11 generaties maar ik betwijfel of uw 15 generaties geldt voor alle takken. Voor een doorlopende tak kunt u dan een vervolgblad aanmaken door de laatste van het eerste blad als eerste voor een volgend blad te nemen.

Doet u de uitvoer via een PDF printer, dan kunt u zelf de gewenste papierafmeting bepalen, maar dan dient u wel een externe afdrukcapaciteit te gebruiken.
Als u dat doet, vraag dan hun postscriptdriver, installeer die op uw computer en doe een print to file met gebruik van deze "printer". U krijgt dan te mogelijkheid om "metersgrote" afdrukken te maken.

Hoop dat e.e.a. u wat verder helpt.
Laatst bewerkt 17 dec 2014 09:04 door Ruud de Ruiter.
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

17 dec 2014 09:23
Arieke,

Wat Ruud schrijft klopt niet helemaal. Zijn eerste opmerking is wel van belang: Ga naar Menu -> Extra -> Instellingen -> Rapporten -> Bestanden -> Rapportuitvoer (eerste witte veld). Daar kan je instellen in welke map de submap KwartierstaatA4 komt te staan.

Het rapport KwartierstaatA4 verdeelt het grafisch voorgeslacht over een aantal bestanden die elk de breedte van A4 hebben. De pagina-overgang gaat dus niet door blokken heen. Deze bestanden heten kwartierstaat1.html, kwartierstaat2.html enz. en die moet je in de uitvoermap zien staan. Door elk van deze bestanden af te drukken krijg je de hele kwartierstaat op A4-tjes die je aan elkaar kunt plakken om het geheel te krijgen.

Het is inderdaad de vraag of dit het beste uitvoerformaat is. Wat betreft het afdrukken, kijk op deze pagina . Om snel een idee te krijgen van de rapportmogelijkheden, kijk op deze pagina , rubrieken Grafisch voorgeslacht.

Paul
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

17 dec 2014 09:40
Paul,
Ik had het rapport getest en verticaal worden blokken "gebroken"
Je kunt dat ook zien in een PDF uitvoer.
Onderwerp is gesloten.
  • Arieke
  • Auteur

17 dec 2014 11:06
Dag Ruud en Paul,

Bedankt voor jullie reacties. Ik wilde het graag op papier hebben en die 15 generaties geld voor meerdere takken. Ik had elders gelezen dat kwartierstaatA4 een prima oplossing is hiervoor en dat normaal alleen de eerste deel wordt afgedrukt met de internetbrowser
Aldfaer had een mapje aangemaakt in mijn documenten (ik heb bij extra en instellingen de doelmap mijn documenten gekozen), alleen geen html bestanden. Dit is dus mijn probleem. Hoe krijg ik die html bestanden. Moet ik een bepaalde instelling doen bij rapporteren?

Arieke
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

17 dec 2014 11:44
Anieke,

Begin eens met bij Instellingen als doelmap voor de rapportuitvoer te kiezen voor de submap Mijn documenten\aldfaer\rapporten.

Als je daarna KwartierstaatA4 draait, wat zie je dan na afloop op het scherm staan? Dat moet zijn ofwel een afbeelding van de kwartierstaat (als de kwartierstaat niet over verschillende html-bestanden wordt verdeeld) ofwel een tekst waarin staat Het grafisch voorgeslacht is verdeeld over xx bestanden.

Pas als dat het geval is kan je gaan kijken in de map Mijn documenten\aldfaer\rapporten\kwartierstaatA4. Daarin moet je dan de html-bestanden vinden.

Paul
Onderwerp is gesloten.
  • Arieke
  • Auteur

17 dec 2014 18:22 - 17 dec 2014 18:24
Dag Paul,

Ik heb net een map aangemaakt in mijn documenten en daar de doelmap van gemaakt. Ik KwartierstaatA4 weer gedraaid en er verschijnt alleen een mapje KwartierstaatA4 met daarin een bestand genaamd kwartierstaata4parmbest.cfg.

Wat ik op het scherm zie bij Aldfaer heb ik als bijlage bijgevoegd. Tevens de instellingen van mijn doelmap.

Mijn vraag is dus nu, wat heb ik verkeerd ingesteld? Of kijk ik in de verkeerde map? Of is er iets anders aan de hand?

Ik ben jullie zeker dankbaar voor jullie snelle reacties.

Laatst bewerkt 17 dec 2014 18:24 door Arieke.
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

17 dec 2014 18:33 - 17 dec 2014 18:45
Als u een kwartierstaat maakt met de standaard rapporten krijgt u dan wel een overzicht?
Als dat niet zo is kijk dan eens of het geslacht bij de persoon is ingevuld of dar het privacy filter aan staat

Is het schermpje Rapport spontaan ontstaan of heb je op het kruisje geklikt waardoor het rapport eigenlijk is afgebroken.
Laatst bewerkt 17 dec 2014 18:45 door Han Kortekaas.
Onderwerp is gesloten.
  • Arieke
  • Auteur

17 dec 2014 19:08
Als ik een standaard grafische weergave maak van de kwartierstaat krijg ik gewoon een scherm met de kwartierstaat. Bij het eerste plaatje in mijn vorige reactie klikte ik gewoon op ok :)
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

17 dec 2014 19:40 - 17 dec 2014 19:41
Arieke,

Je schrijft ik kan geen html bestanden vinden alleen cfg.

Kijk eens naar de volgende instelling in windows
Even vanuit gegaan dat je Windows systeem 7 is.
Klik op Starten
Configuratie
Mapopties
Weergeven
dan onder Geavanceerde instellingen
staat voor de tekst voorbekende bestandstypen verbergen een vinkje
Als dat zo is moet je dat vinkje weghalen en op Toepassen klikken.
Dan worden de *.html bestanden wel weergegeven nu staat er enkel maar de naam van het bestand zonder html
Laatst bewerkt 17 dec 2014 19:41 door Meije van Slageren.
Onderwerp is gesloten.
  • Arieke
  • Auteur

17 dec 2014 20:00
Hallo Meije,

Ik heb 'Extensies voor bekende bestandstypen verbergen' afgevinkt. Ik heb mijn pc opnieuw opgestart en er staat alleen maar een cfg bestandje. Tevens heb ik het rapport nogmaals uitgevoerd.

Ik vind het zelf een beetje lastig nu dat jullie meeste suggesties niet echt werken. Maar misschien komen we dadelijk wel op de oplossing!

Groet en dank!
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

17 dec 2014 20:20
Hallo Arieke,

probeer eens het volgende:

Na starten rapportsjabloon, als er een vraag komt over Privacyfilter dan deze beantwoorden met Nee.
Op het scherm 'Maak uw keuze' kies voor optie Instellingen herstellen. Vink hierna alleen het laatste vakje (Verander één of meer andere instellingen). Kies dan voor de bovenste (Gebruik Aldfaer instellingen). OK

Krijg je dan wel uitvoer?
Carel
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena