Rapport nergens te vinden

Lees meer

Re: Rapport nergens te vinden

17 dec 2014 20:31
Arieke, je kunt ook nog het *.cfg bestandje hier als bijlage te sturen.
Onderwerp is gesloten.
  • Arieke
  • Auteur

17 dec 2014 20:37 - 17 dec 2014 20:39
Carel, als ik doe wat je typt, krijg ik geen 'Gebruik Aldfaer instellingen' in beeld, maar allemaal vinkjes met uitvoermap wijzigen etc. De privacyfilter staat bij mij uit :)

han, ik heb het bestandje bijgevoegd :)

Edit: bestand kan ik niet bijvoegen, ik zal hem even uploaden via mijnbestand. Link volgt.

we.tl/9PZGidMO1K
Laatst bewerkt 17 dec 2014 20:39 door Arieke.
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

17 dec 2014 20:56
Arieke schreef : Carel, als ik doe wat je typt, krijg ik geen 'Gebruik Aldfaer instellingen' in beeld, maar allemaal vinkjes met uitvoermap wijzigen etc.

Dat klopt. Hierover gaf ik aan:

Vink hierna alleen het laatste vakje (Verander één of meer andere instellingen).
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

17 dec 2014 21:04
Arieke,

In een eerder bericht heb je een plaatje bijgevoegd met in de koptekst Rapport en bovenaan de regel Bezig met het genereren van het rapport KwartierstaatA4. Je schrijft dat je in dat plaatje op OK heb geklikt. Dat zou eigenlijk niet nodig moeten zijn, dat venster moet automatisch verdwijnen en je moet dan uitvoer te zien krijgen. Dat dit niet gebeurt is een teken dat er iets mis is.

Ik kan een paar oorzaken bedenken. Kan je het rapport nog eens draaien en dan in het eerste menu kiezen voor Instellingen aanpassen. Vink in het volgende menu het laatste item aan, "Verander één of meer andere instellingen". In het volgende menu weer het laatste item kiezen: "Verander en gebruik sjablooninstellingen". In het volgende menu staat in het vierde veld "Aantal generaties in weergave". Dat staat bij jou op 40. Maak daar 5 van en kijk dan of het wel lukt. (Je krijgt dan maar 5 generaties).

Als dat lukt kan je het aantal generaties geleidelijk opvoeren, lukt het niet dat het aantal generaties verlagen.

Paul
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Arieke
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

17 dec 2014 21:09
Paul Kallenberg schreef : veld "Aantal generaties in weergave". Dat staat bij jou op 40. Maak daar 5 van en kijk dan of het wel lukt.

Paul, dat was bij mij ook de oplossing. Bij eerste gebruik (en dus na herstel instellingen) krijg ik 4x de voortgangsbalk en dan de OK-knop. Na verlaging van 40 naar 20 generaties, krijg ik zo'n 18 of 19x de voortgangsbalk (en zie ik ondertussen bestanden aangemaakt worden in de uitvoermap) waarna ik wel het gewenste resultaat krijg.

Carel
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Arieke
Onderwerp is gesloten.
  • Arieke
  • Auteur

17 dec 2014 21:14
Aah top! Het werkt. Dank jullie wel voor de moeite :)
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

17 dec 2014 21:46
Arieke,

Als het nu wel werkt zou het kunnen dat je, vanwege een verkeerde koppeling, een lus in je bestand hebt, d.w.z. iemand is zijn eigen voorouder. Je kunt dit controleren met het Bonusrapport Gegevenscontrole in de rubriek Uitzoeken. Start dit rapport en vink het een na onderste item aan "Verander rapport, is nu ....". Vink in het volgende menu het item 4e van onder aan "Kwartierlussen". Daarmee zie je of er lussen zijn.

Paul
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena