- Bedankjes 0
uitvoer gedcom naar stick om op andere laptop over te zetten
- Daniel Lootens
- Auteur
Lees minder
Lees meer
uitvoer gedcom naar stick om op andere laptop over te zetten
13 jun 2023 17:57
Ik werk nog steeds met versie 6,1 omdat ik met een MAC computer werk. Ik heb aan mijn stamboom een hele reeks nieuwe gegevens toegevoegd en heb een export gedcom gemaakt om deze dan op een stick te zetten om die dan op mijn laptop te plaatsen waar ik versie 10 op staan heb. Een paar maanden geleden heb ik een vorige gedcom gemaakt en de overdracht naar mijn stick was geen enkel probleem. Vandaag een nieuwe gedcom gemaakt maar de overdracht naar mijn stick wil op geen enkele manier lukken.
Wat kan de oorzaak zijn ? waar kan ik de gedcoms zien in ALDFAER die ik vroeger en vandaag gemaakt heb ?
Alvast bedankt voor uw reactie.
Een trouwe gebruikt van Aldfaer.
Daniel Lootens
Waasmunster
Belgie
Wat kan de oorzaak zijn ? waar kan ik de gedcoms zien in ALDFAER die ik vroeger en vandaag gemaakt heb ?
Alvast bedankt voor uw reactie.
Een trouwe gebruikt van Aldfaer.
Daniel Lootens
Waasmunster
Belgie
- Ruud de Ruiter
-
Re: uitvoer gedcom naar stick om op andere laptop over te zetten
13 jun 2023 18:55
Daniel,
In principe staan de Gedcoms in C:\Users\uwpcnaam\Documents\Aldfaer\Gedcom maar waar die op een MAC staan ?
In principe staan de Gedcoms in C:\Users\uwpcnaam\Documents\Aldfaer\Gedcom maar waar die op een MAC staan ?
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
Re: uitvoer gedcom naar stick om op andere laptop over te zetten
13 jun 2023 20:03
Daniel,
Wanneer je een gedcom exporteert is het bovenste veld in het Gedcom-Exportvenster het pad waarnaar het bestand weggeschreven wordt. Het pad is standaard zoals Ruud het aangeeft maar kan naar keuze gewijzigd worden.
Zelf geen Mac-gebruiker: maar zoek via de 'Finder' met zoekterm *.ged welke een lijst van ale gedcombestanden op de Mac zal weergeven.
Het is niet duidelijk wat u bedoeld met "...overdracht naar mijn stick...wil niet lukken"
Wanneer je een gedcom exporteert is het bovenste veld in het Gedcom-Exportvenster het pad waarnaar het bestand weggeschreven wordt. Het pad is standaard zoals Ruud het aangeeft maar kan naar keuze gewijzigd worden.
Zelf geen Mac-gebruiker: maar zoek via de 'Finder' met zoekterm *.ged welke een lijst van ale gedcombestanden op de Mac zal weergeven.
Het is niet duidelijk wat u bedoeld met "...overdracht naar mijn stick...wil niet lukken"