- Bedankjes 0
Verzoek om een nieuwere versie van Gedcom
- Zuidgeest
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Verzoek om een nieuwere versie van Gedcom
12 aug 2022 20:48
Van Genealogie-online krijg ik na het uploaden van een gedcom dit verzoek:
Een controle van het door u aangeleverde GEDCOM bestand, toont aan dat dit door Aldfaer geproduceerde bestand niet geheel in overeenstemming is met de GEDCOM afspraken. Dit betekent niet, dat u iets fout heeft gedaan! Maar, het risico bestaat dat de door u ingevoerde gegevens niet correct en volledig overkomen als u dit vanuit uw stamboomprogramma of -dienst via een GEDCOM bestand overbrengt naar een ander stamboomprogramma of -dienst (zoals Genealogie Online). Ik raad u aan om de makers van Aldfaer te vragen om beter met uw gegevens om te gaan door de GEDCOM 5.5 (of liever 5.5.5) specificatie nauwgezet te volgen, zodat andere stamboomprogramma's en -diensten uw genealogische gegevens goed en compleet kunnen verwerken.
Ik kan niet controleren welke versie van Gedcom ik van Aldfaer in gebruik heb.
Ik zie wel regelmatig updates in mijn programma's aangekondigd en die verwerk ik dan ook.
Is dit een bekend verzoek? en kan daar aan voldaan worden?
Mvg
Een controle van het door u aangeleverde GEDCOM bestand, toont aan dat dit door Aldfaer geproduceerde bestand niet geheel in overeenstemming is met de GEDCOM afspraken. Dit betekent niet, dat u iets fout heeft gedaan! Maar, het risico bestaat dat de door u ingevoerde gegevens niet correct en volledig overkomen als u dit vanuit uw stamboomprogramma of -dienst via een GEDCOM bestand overbrengt naar een ander stamboomprogramma of -dienst (zoals Genealogie Online). Ik raad u aan om de makers van Aldfaer te vragen om beter met uw gegevens om te gaan door de GEDCOM 5.5 (of liever 5.5.5) specificatie nauwgezet te volgen, zodat andere stamboomprogramma's en -diensten uw genealogische gegevens goed en compleet kunnen verwerken.
Ik kan niet controleren welke versie van Gedcom ik van Aldfaer in gebruik heb.
Ik zie wel regelmatig updates in mijn programma's aangekondigd en die verwerk ik dan ook.
Is dit een bekend verzoek? en kan daar aan voldaan worden?
Mvg
- Jan Bakker
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1
Re: Verzoek om een nieuwere versie van Gedcom
12 aug 2022 20:54
Welke instelling gebruik je voor de gedcom uitvoer onder "instellingen" ?
- Zuidgeest
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
12 aug 2022 21:35
Privacy filter actief. Ik zie geen aanduiding van een versie.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
12 aug 2022 22:14
Dit bericht
zal het duidelijk stellen.
- Zuidgeest
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
12 aug 2022 22:20
Bedankt. Dit maakt het duidelijk. Krijgen wij nu binnenkort die versie 7.0?
- Ruud de Ruiter
-
14 aug 2022 16:50 - 14 aug 2022 17:00
@Zuidgeest
Lees volgende info en dan begrijpt u dat dit niet in een paar maanden werkelijkheid wordt want het betekent meer als alleen een nieuwe versie van Gedcom
www.familysearch.org/en/help/helpcenter/...-gedcom-7-0-standard
en
www.familysearch.org/nl/blog/introductie...amilysearch-gedcom-7
en...
ook GenealogieOnline dient zich aan te passen en "hun" versie 5.5.5 te begraven want programma's werkend op basis van Gedcom 5.5.1 of 5.5.5. kunnen, volgens de verklaringen in bovenstaande publicaties, geen Gedcom 7.0 bestand interpreteren
Lees volgende info en dan begrijpt u dat dit niet in een paar maanden werkelijkheid wordt want het betekent meer als alleen een nieuwe versie van Gedcom
www.familysearch.org/en/help/helpcenter/...-gedcom-7-0-standard
en
www.familysearch.org/nl/blog/introductie...amilysearch-gedcom-7
en...
ook GenealogieOnline dient zich aan te passen en "hun" versie 5.5.5 te begraven want programma's werkend op basis van Gedcom 5.5.1 of 5.5.5. kunnen, volgens de verklaringen in bovenstaande publicaties, geen Gedcom 7.0 bestand interpreteren
Laatst bewerkt 14 aug 2022 17:00 door Ruud de Ruiter. Reden: prog aanpassing