Feiten

Lees meer

Feiten

04 mei 2023 13:28
Onder overige feiten zou ik naast categorie graag een blok willen hebben waar ik de blz. zou kunnen vermelden waar mijn bron op staat. Ik heb het nu achter bron getypt maar als die wijzigd moet ik dus telkens helemaal naar achteren door klikken omdat te wijzigen. Vandaar mijn gedachte voor een eigen plek. Is dat mogelijk of zijn er andere opties?

met vriendelijke groeten Karin

Lees meer

Re: Feiten

04 mei 2023 14:24
Wel eens aan gedacht om deze gegevens bij de tab overlijden in te vullen?

Lees meer

04 mei 2023 14:53
Ieder heeft zo zijn eigen manier om bronnen e.d. te registreren.
De toevoeging van het bladnr aan de link kan makkelijk bereikt worden door de cursor in het bronveld te plaatsen en dan met de 'End' knop naar het einde van de tekst te gaan. Afhankelijk van het archief wordt de link evenwel onbruikbaar omdat het blz nummer geen onderdeel uitmaakt van de URL.

Ik ben het overigens met Evert eens dat dit brongegeven op de tabblad Overlijden thuishoort; er is dan totaal geen behoefte om de notitie te vullen zoals het nu is aangezien dat allemaal bij het Tabblad Overlijden thuishoort.

Mocht het u gaan om lijsten van de ingevulde/lege bronnen dan kunt u in de Bonusrapporten - Uitzoeken het sjabloon 'Bronnen' gebruiken.

Lees meer

04 mei 2023 16:05 - 04 mei 2023 16:33
Onder overlijden vind ik de link van internet te lang, Ik voer daar plaats jaar en akte nr als Heino (OV) 1813 akte 2 bijv.. De link vermeld ik daarom onder feiten als bron vermelding. Nadeel van bij overlijden vermelden is dat er soms ook meerder bronnen die het zelfde feit bevestigen. Misschien is de bonus optie iets daar ga ik naar kijken bedankt voor jullie reactie.
Laatst bewerkt 04 mei 2023 16:33 door Klein Teeselink.

Lees meer

04 mei 2023 17:08 - 04 mei 2023 17:16
Om een (onnodig)feit te voorkomen is dit een alternatief:
Uw voorbeeld gebruikend; vul in het veld bron van de tab overlijden:

De rapporten zullen alleen'Heino (OV) 1813 akte 2' tonen waarop geklikt wordt om de akte te tonen, en in de notitie van tab overlijden de pagina vermelden. Wenst u niet dat de pagina in het rapport getoond wordt moet het tussen [**] geplaatst worden, vb. [*akte op pag. 12/120*]
Laatst bewerkt 04 mei 2023 17:16 door JayCee.

Lees meer

05 mei 2023 08:45 - 05 mei 2023 08:51
Karin,
Eenvoud is de kenmerk van het ware.
De enige formele plaats van de bron is Dalfsen met volgnummer 18
Openarchieven of andere toegang organisaties zijn niet van belang
Verder ga ik er van uit dat die akte is gedownload en als afbeelding gekoppeld aan de persoon alsmede dat Dalfsen de plaats van overlijden is.
Derhalve volstaat het om als bron "akte nr 18" (of indien de plaats van OVL een andere is als de gemeente : Dalfsen, akte nr 18) omdat verdere gegevens, zoals plaats en datum van overlijden in de overlijden velden van de persoon vermeld zijn.

Waarom geen internet link gebruiken?
Websites hebben de slechte gewoonte zich te "moderniseren" met als gevolg dat de links niet meer werken.
Laatst bewerkt 05 mei 2023 08:51 door Ruud de Ruiter.

Gemaakt door Kunena