Fout in sjabloon

Lees meer

Fout in sjabloon

29 okt 2022 12:50 - 29 okt 2022 13:03
Ik werk met Windows 11 home en gebruik Aldfaer 10.1. De sjablonen zijn 10.0.02.

Ik heb bijna alles gelezen in dit forum over sjablonen. Alles staat ingesteld, zoals in dit forum is aan gegeven.

Het probleem is, dat als ik een parenteel met[//b]privacy beperkingen wil uitprinten is er geen enkel probleem.

Als ik dat wil doen zonder privacy beperkingen krijg ik vanaf mijn eigen opa ook geen probleem. Als ik dat echter wil doen bij de parenteel van mijn oma (dus zonder de beperking), krijg ik de melding: fout in sjabloon.

Ik heb alles uitgeprobeerd, maar het heeft niet geholpen.

Wie weet raad?

Oh ja, als ik een parenteel van mijn moeder zonder de beperking wil printen is er ook geen probleem.
Laatst bewerkt 29 okt 2022 13:03 door Charles Spaan. Reden: Aanvulling

Lees meer

Re: Fout in sjabloon

29 okt 2022 16:15
Charles,
Dan zou ik denken dat er iets niet correct is met de koppeling tussen moeder en grootmoeder of grootvader/grootmoeder..
Al eens gekeken of er iets staat bij: Stamboom/Contr. gegevens/Fouten in database.
En wat is het resultaat als je bij je grootmoeder nog 1 generatie terug gaat?
Of als je een kleine kwartierstaat maakt waar deze grootmoeder in zit?

Evert.

Lees meer

29 okt 2022 21:13
Hoi Carlos, heb je toevallig het vinkje aanstaan van privacy / niet tonen bij.

Zie submenu Diverse aan de rechterzijde en kijk eens naar de privacy.: uitsluiten van publicatie toevallig aangeklikt?

Lees meer

30 okt 2022 09:29
Bij diversen staat bij opa èn oma niets aangevinkt.

Lees meer

30 okt 2022 09:34
Er staat bij beiden "geen resultaat". Ik heb alles gedaan wat je schreef. Van beiden doet de kwartierstaat het wel.

Lees meer

30 okt 2022 09:37
Alleen het aanmaken van een parenteel doet het bij beiden niet, maar het aanmaken van een parenteel grafisch doet hij wel.

Lees meer

30 okt 2022 09:47 - 30 okt 2022 09:49
Charles,
Controleer bij de instellingen of het pad voor parenteel tekstrapporten juist staat. Bij een standaardinstallatie is het
C:\Aldfaer\Aldfaer-sjablonen\Aldfaer-rapporten\Parenteel.asj
Laatst bewerkt 30 okt 2022 09:49 door JayCee.

Lees meer

30 okt 2022 10:24
Staat precies, zoals jij hebt aangegeven.

Lees meer

30 okt 2022 10:29
Het probleem doet zich alleen voor bij opa en oma van moederskant (niet van vaderskant).
Èn alleen bij het aanmaken van een parenteel waarbij ik het privacyfilter uitschakelen. Parenteel grafisch met uitgeschakeld privacyfilter doet ie weer wel. Alle andere rapporten print hij gewoon uit.

Lees meer

30 okt 2022 15:12
Charles
Controleer van opa/oma moederskant de geslachten of dat niet een man/man of vrouw/vrouw relatie is

Lees meer

30 okt 2022 15:31
Charles,

Mijn vermoeden is dat er een afbeelding getoond moet worden die een niet juiste extensie heeft.
Via Menu Extra->Instellingen...
Tab Tekst Vinkje Materiaal uitvinken kun je een rapport maken zonder afbeeldingen
Als dit zonder fouten verloopt dan kun je met de onderstaande instructie dit verhelpen

Open Irfanview en ga naar de materiaal map van de bewuste stamboom
de map staat genoteerd in Menu Stamboom->Eigenschappen
Selecteer de eerste afbeelding in deze map en open deze vervolgens ga je met het scholwiel van je muis naar de volgende afbeelding enz. tot dat je de laatste afbeelding hebt bereikt.
Indien er een extensie niet overeenkomt krijg je hier van een melding en kun je deze direct herstellen( wel noteren welk bestand is veranderd, deze dien je ook nog opnieuw te koppelen bij de persoon.
Daarna weer materiaal aanvinken om te kijken of de foutmelding weg blijft.

Lees meer

30 okt 2022 17:43
Alles geprobeerd, maar er veranderd niets. Ik heb bij verschillende (ik heb 6 hoofdpersonen in mijn stamboom). Bij de andere 5 gaat het goed, maar bij deze niet. Materiaal uitgeschakeld en dan gaat het bij die ene wel goed.

Gemaakt door Kunena