- Bedankjes 2
Groep selectie
- Joost
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
Groep selectie
17 sep 2022 16:31 - 17 sep 2022 16:36
Hallo,
Hoe kan ik een groepselectie toevoegen aan het een rapport? Ik zie wel functies die bestaan (b.v. dialoogbasis.asjl), maar ik begrijp niet hoe ik deze vanuit een eigen functie kan aanroepen, zonder alles te moeten kopieren naar StandaardHook.asjl in \Lib User\
Groeten
Joost
Hoe kan ik een groepselectie toevoegen aan het een rapport? Ik zie wel functies die bestaan (b.v. dialoogbasis.asjl), maar ik begrijp niet hoe ik deze vanuit een eigen functie kan aanroepen, zonder alles te moeten kopieren naar StandaardHook.asjl in \Lib User\
Groeten
Joost
Laatst bewerkt 17 sep 2022 16:36 door Joost.
- Han Kortekaas
-
Re: Groep selectie
17 sep 2022 17:34
Groepselecties worden niet toegepast bij de standaard rapportages.
In de Bonusrapporten zitten wel sjablonen die op basis van een Groep een rapport kunnen samenstellen.
Als u de sjabloontaal beheerst kunt u zelf een sjabloon maken.
Wat voor soort rapport zoekt u?
In de Bonusrapporten zitten wel sjablonen die op basis van een Groep een rapport kunnen samenstellen.
Als u de sjabloontaal beheerst kunt u zelf een sjabloon maken.
Wat voor soort rapport zoekt u?
- Joost
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 2
17 sep 2022 17:59
Ik zou bij b.v. een parenteel alleen personen die een groep zitten op willen nemen, b.v. om de afstamming van een bepaalde persoon in beeld te brengen, zonder álle afstammelingen van die persoon in het rapport op te nemen.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
17 sep 2022 19:41
Tot nu toe heb ik dit als volgt gedaan: plaats de persoon waarvan de afstamming gewenst is in het hoofdvenster > een groep door persoon toevoegen aan een nieuwe groep > selecteer de gewenste parameters voor het nageslacht > opslaan als nieuwe stamboombestand. Vanaf deze stamboom de rapporten draaien.
- Joost
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 2
18 sep 2022 11:07
Dat is inderdaad ook wat ik doe. Ik had gehoopt dat het eenvoudiger kan.
- Joost
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 2
02 sep 2023 12:12
Ik ben eigenlijk benieuwd of het inmiddels mogelijk is bij het genereren van een rapport een groep te selecteren.
Of is bovenstaande methodiek nog steeds de beste?
Of is bovenstaande methodiek nog steeds de beste?
- Ruud de Ruiter
-
02 sep 2023 21:01
Joost,
Mij ontgaat wat je wenst te bereiken want afhankelijk van de voorwaardes gebruikt om de groep te genereren met al dan niet handmatie toevoegen van personen aan de groep, krijg je, indien dat soort rapportages mogelijk zou zijn, volgens mij altijd een incompleet resultaat.
Mij ontgaat wat je wenst te bereiken want afhankelijk van de voorwaardes gebruikt om de groep te genereren met al dan niet handmatie toevoegen van personen aan de groep, krijg je, indien dat soort rapportages mogelijk zou zijn, volgens mij altijd een incompleet resultaat.
- Han Kortekaas
-
03 sep 2023 02:14
In mijn sjablonen in de Bonus rapporten kunt u voor een rapport een Groep selecteren.
- Ruud de Ruiter
-
04 sep 2023 16:15
Joost,
Ik vraag mij nog steeds af wat je wenst te bereiken. Ik heb zo het vermoeden dat je de functie "bladwijzer" niet kent of niet gebruikt. (zie de help)
Ik gebruik deze om de oudste voorvader van de diverse takken vast te leggen. Breng ik één van die voorvaders in het hoofdscherm en maak ik mijzelf ref-persoon, dan kan ik via de kleuraanduidingen de personen in de directe lijn(en) onmiddelijk herkennen en naar keuze gerichte rapportages, let wel alle rapportages, oproepen.
Ik vraag mij nog steeds af wat je wenst te bereiken. Ik heb zo het vermoeden dat je de functie "bladwijzer" niet kent of niet gebruikt. (zie de help)
Ik gebruik deze om de oudste voorvader van de diverse takken vast te leggen. Breng ik één van die voorvaders in het hoofdscherm en maak ik mijzelf ref-persoon, dan kan ik via de kleuraanduidingen de personen in de directe lijn(en) onmiddelijk herkennen en naar keuze gerichte rapportages, let wel alle rapportages, oproepen.