Handleiding invoegtoepassingen

• Henk van Emmerik
  • Auteur

Handleiding invoegtoepassingen

27 feb 2021 12:58
Ik ben een beginneling, dus ging ik op zoek naar info over het maken, c.q. aanpassen van rapporten.

In de online Handleiding kwam ik terecht op de pagina "Invoegtoepassingen beheren". Hierin wordt de mogelijkheid genoemd tot het downloaden van een Handleiding Sjablonen. Het kostte enige moeite om te vinden waar "het witte veld onder Invoegtoepassing" gevonden moest worden. Uiteindelijk begreep ik dat deze cryptische beschrijving verwees naar de tekst waarmee de pagina begon: "Via de website van Aldfaer (...)". Op de pagina "Invoegtoepassingen voor Aldfaer" stond beschreven dat ik in Aldfaer naar Help >> Versiebeheer invoegtoepassingen moest gaan en daar was het witte veld onder Invoegtoepassingen.

Ik zei al: ik ben een beginner...

Daar dus de link naar de Handleiding Sjablonen ingevuld die ik vond in de handleiding.
Helaas kwam er meteen een overlapschermpje met de waarschuwing: "Deze invoegtoepassing is alleen geschikt vanaf Aldfaerversie 8.9". In het informatieveld van het downloadscherm stond trouwens: "Handleiding sjablonen. Bij versie 9.0.0.1 van 16-10-2020 •zie versielog". Van installeren kwam vanzelfsprekend niks.
Ik heb volgens mij de nieuwste versies geïnstalleerd: Aldfaer 8.1, Aldfaer Rapporten 8.1.0.1 en Bonus Rapporten 8.1.4.

Kortom: ik wil gaan lezen en leren over het maken, c.q. aanpassen van (bonus) rapporten. Hoe doe ik dat? Hoe kan ik de handleiding downloaden (voor versie 8.1.0.1 en/of 8.1.4)?

Lees meer

Re: Handleiding invoegtoepassingen

27 feb 2021 14:57
Als u mij een email stuurt dan zal ik u de versie voor 8.1 sturen. Klik op meer voor mijn emailadres.

Gemaakt door Kunena