Eigen rapport werkt niet in Aldfaer versie 8

Lees meer

Re: Eigen rapport werkt niet in Aldfaer versie 8

08 mrt 2021 22:44
Uw mail van de 6e is bij mij in de spambox binnengekomen.
Als u nu versie 9 heeft staan dan kunt u die zelf installeren via Versiebeheer Invoegtoepassingen en dan op de lijst van Alle invoegtoepassingen B_team scrollen naar Handleiding sjablonen en daar op klikken.

Lees meer

09 mrt 2021 07:40
Paul,

Om de link's te laten werken:

Vervang ?Show&Link=_LINK door [&P&]_CODEINTE._FILL("0",7)[&.html&]

• Paul
  • Auteur

09 mrt 2021 21:22
Beste René,

_LINK heb ik vervangen door het bovenstaande stukje code, maar nu verwijzen de URLs niet meer naar de juiste persoonskaart.
Het CODEINTE._FILL("0",7) lijkt een willekeurig gegenereerde code, klopt dat?
_LINK is in het formaat jansen_levi_1135783428.html, dat lijkt %achternaam%_%voornaam%_ en een per persoon unieke Aldfaer code...?

Groet, Paul

• Paul
  • Auteur

09 mrt 2021 21:23
Het is gelukt met de installatie van de sjablonen handleiding. Dank je wel Han.

• Paul
  • Auteur

09 mrt 2021 21:45
Update:
Zojuist heb ik het aantal cijfers in de CODEINTE._FILL("0",7) verhoogd naar 10, dus CODEINTE._FILL("0",10).
De unieke code in _LINK bestaat ook uit 10 cijfers.
Dit lijkt het probleem op te lossen.

Lees meer

09 mrt 2021 23:04
Paul,
dat is het niet. Verander de suggestie van Rene terug en maak op regel 14 _FILENAME( [:_LINK:] )

De _LINK heeft een paar nadelen in het gebruik, reden waarom ik de _LINK meestal een andere opbouw geef. Zie verder de Handleiding.

Lees meer

10 mrt 2021 06:08
Han,

Dan moet ook de '?Show&Link=' weglaten uit de verwijzing, toch?

• Paul
  • Auteur

10 mrt 2021 10:00
Met _FILENAME( [:_LINK:] ) op regel 14 en het terugzetten van _LINK bij de URLs werken de links.

Het gebruik van de unieke sleutel _CODEINTE lijkt mij inderdaad een betere oplossing.
Ik heb _FILENAME( [:[&P&]_CODEINTE._FILL("0",7):] ) aangepast in_FILENAME( [:[&p&]_CODEINTE:] ), dus zonder _FILL die de lengte van de sleutel aanpast.
Na het uitvoeren van het rapport hebben alle .htm bestanden dan de nlaam: p+%10cijferigeCode%.html.
De URLs in de persoonskaarten werken ook goed.

@Han, waarom is het niet aan te raden om de lengte van de _CODEINTE te verhogen naar 10 cijfers? In mij Aldfaer DB lijken de unieke _CODEINTE sleutels uit 10 cijfers te bestaan. Denk je dat het zonder _FILL wel goed werkt?

Bijlage:

Bestandsnaam: WebExport-....asj.txt
Bestandsgrootte:8 KB

Lees meer

10 mrt 2021 10:40
Ik ben voorbijgegaan aan het feit dat u nog het oude format heeft van de Interne code die bij u puntjes heeft, zichtbaar onderaan het hoofdvenster. En derhalve moet de _FILL hoger worden of weglaten want het oude format heeft al een vaste lengte. Het nieuwe format krijgt u bij het aanmaken van een nieuwe stamboom.
Ik persoonlijk prefereer de hyperlink met de internecode opbouw boven de naamsopbouw + internecode; maar lees de Handleiding verder daar op na en probeer zaken uit.

@René, dat heb ik ook gezegd.

• Paul
  • Auteur

11 mrt 2021 08:39
We zijn in het jaar 2004 begonnen met de stamboom en hebben sindsdien geen nieuwe Aldfaer stamboom aangemaakt. Zou dus goed kunnen dat onze DB nog wat oude velden in het oude formaat heeft. :)

Als ik het privacy filter activeer wordt de foto, trouw- en geboortedatum niet meer weergegeven voor levende personen.
Ik zou graag alleen de geboortedatum filteren.
Is het mogelijk om de geboortedatum alleen te tonen als de datum van overlijden is ingevuld? Zoiets: _BIRTDATE?_BEGI _DEATDATE?_BEGI _BIRTDATE _END.

Lees meer

11 mrt 2021 10:07 - 11 mrt 2021 10:10
Paul,
ik zou beginnen met de check of de ovl-datum en geboorte gevuld is en dan de geboortedatum wel printen. En dat kun je zo schrijven

[&[&_DEATDATE _BIRTDATE&]_BIRTDATE&]

zie de Handleiding
Laatst bewerkt 11 mrt 2021 10:10 door Han Kortekaas.

• Paul
  • Auteur

11 mrt 2021 21:28
De handleiding heb ik al meerdere malen doorgenomen, maar het maken van een vergelijking tussen meer dan 1 TAG is mij helaas nog niet duidelijk.
Zou graag alleen de geboortedatum willen tonen als de datum van overlijden is gevuld of als de geboortedatum meer dan 100 jaar geleden is.

Ik heb er nu het volgende van gemaakt: _DEATDATE?_BEGI _BIRTDATE _END
[&[&_DEATDATE _BIRTDATE&]_BIRTDATE&] geeft 3 data terug.
Een test blok werkte ook niet: [:[?_DEATDATE? _BIRTDATE?]_BIRTDATE:]

Gemaakt door Kunena