- Bedankjes 1634
fouten in sjabloon
- neels
- Auteur
fouten in sjabloon
11 aug 2020 10:47
bij het opvragen van parenteel of kwartierstaten worden deze altijd afgebroken wegens fouten in sjabloon,
hoe kan ik daaraan verhelpen?
hoe kan ik daaraan verhelpen?
- Han Kortekaas
-
Lees minder
Lees meer
Re: fouten in sjabloon
11 aug 2020 11:36
Op dit forum al vele malen aan de orde geweest; uw rapportversie is nog niet bijgewerkt. Ga naar Menu -> Help -> Versiebeheer Aldfaer en dan de derde regel waar nog een afwijkende versie staat Klik op Bijwerken.
- neels
- Auteur
12 aug 2020 10:32
bedankt voor jou antwoord, maar in Aldfear Versiebeheer krijg ik allen informatie die niet te bewerken is.
- Han Kortekaas
-
12 aug 2020 11:27
Kunt u een parenteel starten met de CTRL knop en daarna klikken op de naam? Dan kunt u in het rapportdetailvenster zien wat de versie e.d. is. Kunt u een screenprint nemen van dat venstertje en dan hier tonen?
- neels
- Auteur
13 aug 2020 11:44
Parenteel starten met ctrl gaat niet, evenmin een screenprint nemen. In het rapport krijg ik "Parenteel (CGB) Versie 1.26 afgebroken wegens fouten in sjabloon
- Han Kortekaas
-
13 aug 2020 12:10
U bent dus bezig met CBG rapporten. Het versienummer op zich van dat parenteel klopt wel.
Als u een rapport opstart met de CTRL toets aangeklikt en onmiddellijk daarna het rapportnaam te kiezen (met dubbelklik op de naam) dan stopt het rapport en wordt dus ook niet meer afgedrukt en dan kunt u in het rapportdetailvenster lezen wat de fouten zijn.
Kunt u hetzelfde proberen met de standaard Aldfaer rapporten?
Heeft u een standaard installatie gedaan of bent u afgeweken?
Als u een rapport opstart met de CTRL toets aangeklikt en onmiddellijk daarna het rapportnaam te kiezen (met dubbelklik op de naam) dan stopt het rapport en wordt dus ook niet meer afgedrukt en dan kunt u in het rapportdetailvenster lezen wat de fouten zijn.
Kunt u hetzelfde proberen met de standaard Aldfaer rapporten?
Heeft u een standaard installatie gedaan of bent u afgeweken?
- neels
- Auteur
14 aug 2020 11:11
om het even welk rapport ik aanklik, met of zonder CTRL, krijg ik altijd hetzelfde detailvenster zonder vermelding van fouten.
wat bedoeld u met standaard installatie?
wat bedoeld u met standaard installatie?
- Han Kortekaas
-
14 aug 2020 11:26
Standaard is dat de programmatuur op C:\Aldfaer staat en dat de eigen bestanden zoals stambomen, materiaal enz op Documenten\Aldfaer met submappen stambomen, materiaal enz staat.
- neels
- Auteur
14 aug 2020 17:40
programmatuur staat op c:\users\stephan\documents\aldfear\stambomen:
is daar iets mis mee en zo ja hoe te verhelpen
is daar iets mis mee en zo ja hoe te verhelpen
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
14 aug 2020 21:00
Volledig mis.
In de Help > Documentatie > en zoeken met zoekterm ' Standaardmappen' vindt u hoe een gedetailleerde beschrijving hoe een probleemloos werkende standaardinstallatie is. Ook op deze link
In de Help > Documentatie > en zoeken met zoekterm ' Standaardmappen' vindt u hoe een gedetailleerde beschrijving hoe een probleemloos werkende standaardinstallatie is. Ook op deze link
- neels
- Auteur
17 aug 2020 13:00
door her-instaleren van aldfear kan ik terug rapporten uitprinten zonder probleem, dank voor jullie hulp.