"xxx is overleden" weghalen

Lees meer

"xxx is overleden" weghalen

22 feb 2020 20:37
Ik wil graag in een Hookbestand opnemen dat de enkele tekst "xxx is overleden" weggelaten wordt, wanneer enkel en alleen het ovl-vinkje aanstaat, en er geen andere velden rondom overlijden zijn ingevuld. Het zal ongetwijfeld heel simpel zijn maar ik kom er niet achter waar dat zinnetje gegenereerd wordt.
Dank, groet,
Dick
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Ruud de Ruiter

Lees meer

Re: "xxx is overleden" weghalen

22 feb 2020 21:07 - 22 feb 2020 21:19
Tot mijn verwondering werkt het verwijderen van de vink bij OVL afhandeling niet. Ik dacht dat dit de voor de hand liggende oplossing was
Laatst bewerkt 22 feb 2020 21:19 door Ruud de Ruiter.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dick Krabbendam

Lees meer

22 feb 2020 21:42
Dick,
Als ik uw vraag goed begrijp: wanneer alleen de vink in de checkbox van Ovl aanstaat en verder details over het overlijden wordt in het tekstrapport niets vermeld.

Lees meer

22 feb 2020 22:41
Jaycee,
inderdaad, alleen het ovl-vinkje staat aan, verder is geen enkel veld rondom ovl ingevuld.
Groet, Dick

Lees meer

22 feb 2020 23:28
Ik snap de opmerking van Ruud niet. Als je "xxx is overleden" nooit in een rapport wil, dan zet je in de instellingen een vinkje voor Ovl-afhandeling en zet je het aantal jaar geleden op 0.

Lees meer

23 feb 2020 11:07
Antoon,
Ik ging er van uit dat het verwijderen van de vink ovl afhandeling de functie xxx is overleden uitschakelt omdat dan die tekst niet meer aktief zou zijn omdat die uitgeschakeld is.

Lees meer

23 feb 2020 12:42
In de Help staat nochtans duidelijk aangegeven dat het precies de bedoeling van de vink ovl-afhandeling is om het opnemen van de tekst "is overleden" in de rapporten te beperken. Als je bijgevolg de vink weghaalt, wordt er net niet meer beperkt. Dat je dat niet weet is je vergeven, maar met je suggestie dat de vink niet zou werken heb ik het moeilijk. Ze werkt namelijk zoals het hoort, en dat al sinds haar introductie 15 jaar geleden.

Lees meer

23 feb 2020 13:41 - 23 feb 2020 13:41
Dick Krabbendam schreef : Ik wil graag ....dat de enkele tekst "xxx is overleden" weggelaten wordt, wanneer enkel en alleen het ovl-vinkje aanstaat, en er geen andere velden rondom overlijden zijn ingevuld.

Dat is reeds zo, bij mij althans.

Bijlagen:

Laatst bewerkt 23 feb 2020 13:41 door JayCee.

Lees meer

23 feb 2020 14:34
Dick Krabbendam schreef : Ik wil graag in een Hookbestand opnemen dat de enkele tekst "xxx is overleden" weggelaten wordt, wanneer enkel en alleen het ovl-vinkje aanstaat, en er geen andere velden rondom overlijden zijn ingevuld.

Dick, een hook-bestand hiervoor is niet nodig.
Het antwoord van Antoon resumerend:
In Aldfaer kun je dat makkelijk zelf als volgt instellen: Kies Extra > Instellingen > Rapporten - Tekst. En dan onder "Presentatie" het vakje Ovl-afhandeling aanvinken en het aantal jaar op 0 stellen. Kies tenslotte voor [Opslaan].

Lees meer

23 feb 2020 19:10
Gelukt! Dank allen.
Groet, Dick

Lees meer

23 feb 2020 21:05 - 23 feb 2020 21:08
Antoon
Re: Als je bijgevolg de vink weghaalt, wordt er net niet meer beperkt
Ik heb alleen mijn verwondering uitgesproken. Ik heb vervolgens wat getest en waaruit bleek dat de tekst “is overlijden” minimaal 2 bronnen heeft.
1) Vanuit het rapport en
2) Vanuit de instellingen

Het alleen uitzetten van de vink ovl afhandeling doet de tekst “is overleden” niet verdwijnen omdat de gebruikte tekst een andere bron heeft.
Vandaar mijn verwondering

Bijlagen:

Laatst bewerkt 23 feb 2020 21:08 door Ruud de Ruiter.

Gemaakt door Kunena