- Bedankjes 0
Genereren van het rapport kwartierstaat, afgebroken wegens fout in sjabloon
- Jos Hoving
Lees minder
Lees meer
Re: Genereren van het rapport kwartierstaat, afgebroken wegens fout in sjabloon
28 feb 2020 14:47
Ja, het is de standaardinstallatie met alle mappen op de juiste plaats
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
28 feb 2020 14:51
Jos,
is dit ook zo?
Han Kortekaas schreef : ..Wijst die toevallig naar een pad in OneDrive?
is dit ook zo?
- Jos Hoving
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
28 feb 2020 15:57
Nee, wijst niet naar een pad in one-drive
- Han Kortekaas
-
28 feb 2020 17:39
Wordt Aldfaer als Administrator uitgevoerd?
Zie C:\Aldfaer rechtermuisklik op aldfaer.exe
Zie C:\Aldfaer rechtermuisklik op aldfaer.exe
- Jos Hoving
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
28 feb 2020 18:04
Opgelost, schijnbaar moet ik het programma juist opstarten als administrator.
Alle rapporten werken weer.
Hartelijk dank voor de oplossing.
Alle rapporten werken weer.
Hartelijk dank voor de oplossing.
- Han Kortekaas
-
28 feb 2020 18:21
Jos, heel fijn. Maar voor mijn nieuwsgierigheid toch de vraag of er sprake is van een nieuwe installatie want voorheen draaide Aldfaer (7.2??) toch ook? Een update van Aldfaer kan niet de 'Administrator" status wijzigen. Iets met een firewall wijziging???
- Han Kortekaas
-
28 feb 2020 18:25
@Hanny,
lost dit ook uw probleem op als Aldfaer als Administrator wordt uitgevoerd?
lost dit ook uw probleem op als Aldfaer als Administrator wordt uitgevoerd?
- Jos Hoving
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
28 feb 2020 21:07
Het is inderdaad een eerste installatie.
Ik kan daar wel bij aanmerken dat ik de installatie 2 keer heb uitgevoerd en wel om de volgende reden: bij de eerste installatie heb ik na het invoeren van een paar personen stroomuitval gehad van de labtop (accu leeg). Na het laden en opnieuw opstarten van het programma kreeg ik steeds foutmeldingen dat er iets niet gevonden kon worden.
Kon het programma zelfs niet op een normale manier afsluiten, kon alleen via taakbeheer.
Besloten om het programma de deinstalleren wat alleen lukte in mijn administrator account.
Daarna heb ik een nieuwe installatie uitgevoerd (niet vanuit mijn administrator account).
Om alles nu goed te laten verlopen moet ik het programma toch opstarten als administrator.
Een aantal standaard geinstalleerde mappen staan ook in de map "documents" van mijn administrator account.
Ik kan daar wel bij aanmerken dat ik de installatie 2 keer heb uitgevoerd en wel om de volgende reden: bij de eerste installatie heb ik na het invoeren van een paar personen stroomuitval gehad van de labtop (accu leeg). Na het laden en opnieuw opstarten van het programma kreeg ik steeds foutmeldingen dat er iets niet gevonden kon worden.
Kon het programma zelfs niet op een normale manier afsluiten, kon alleen via taakbeheer.
Besloten om het programma de deinstalleren wat alleen lukte in mijn administrator account.
Daarna heb ik een nieuwe installatie uitgevoerd (niet vanuit mijn administrator account).
Om alles nu goed te laten verlopen moet ik het programma toch opstarten als administrator.
Een aantal standaard geinstalleerde mappen staan ook in de map "documents" van mijn administrator account.
- Jos Hoving
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
28 feb 2020 21:08
Ja, dat klopt.
Is voor mij verder geen probleem.
Is voor mij verder geen probleem.
- Han Kortekaas
-
29 feb 2020 01:05 - 29 feb 2020 01:06
Jos,
door het abrupte afsluiten van Aldfaer is er in de configuratiebestanden onjuiste informatie gekomen. Bij het opstarten wilde Aldfaer daar mee verder gaan maar kon dat niet. Deze bestandjes verwijderen was voldoende geweest.
Daarna was het antwoord Aldfaer te starten als Administrator. De Documentmappen die bij de eerste installatie aangebracht zijn kunnen denk ik verwijderd worden, want Aldfaer gestart vanuit een niet-administrator zal daar ook eigen Documentmappen hebben.
door het abrupte afsluiten van Aldfaer is er in de configuratiebestanden onjuiste informatie gekomen. Bij het opstarten wilde Aldfaer daar mee verder gaan maar kon dat niet. Deze bestandjes verwijderen was voldoende geweest.
Daarna was het antwoord Aldfaer te starten als Administrator. De Documentmappen die bij de eerste installatie aangebracht zijn kunnen denk ik verwijderd worden, want Aldfaer gestart vanuit een niet-administrator zal daar ook eigen Documentmappen hebben.
Laatst bewerkt 29 feb 2020 01:06 door Han Kortekaas.
- Jos Hoving
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
29 feb 2020 08:43
Dank voor deze info.
Na de uninstall waren niet alle mappen verwijderd, deels omdat die in administrater documents stonden. Deze heb ik handmatig verwijderd als administrator. Daarna waren er nergens meer mappen van Aldfaer meer te vinden. De volgende stap voor mij was een nieuwe installatie.
Het werkt nu prima en ik kan ermee leven dat ik Aldfaer moet starten als administrator.
Na de uninstall waren niet alle mappen verwijderd, deels omdat die in administrater documents stonden. Deze heb ik handmatig verwijderd als administrator. Daarna waren er nergens meer mappen van Aldfaer meer te vinden. De volgende stap voor mij was een nieuwe installatie.
Het werkt nu prima en ik kan ermee leven dat ik Aldfaer moet starten als administrator.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
29 feb 2020 10:12
Jos, je kan het zo instellen dat het telkens automatisch als administrator wordt gestart.
Metrechtsklik op starticoontje > eigenschappen > tab compatibiliteit > Instellingen voor alle gebruikers wijzigen > beneden rechts 'dit programma als Administrator uitvoeren' aanvinken > OK
Metrechtsklik op starticoontje > eigenschappen > tab compatibiliteit > Instellingen voor alle gebruikers wijzigen > beneden rechts 'dit programma als Administrator uitvoeren' aanvinken > OK