Overzicht met specifieke personen

• Alle Metzlar
  • Auteur

Overzicht met specifieke personen

18 nov 2019 22:47
In mijn stamboom met bijna 20.000 personen, zijn er ruim 500 die in WO2 zijn omgekomen in concentratiekampen. In het veld "Oorzaak" bij overlijden heb ik de tekst "Holocaust" opgenomen. Mijn eerste poging was om hen op te nemen in een groep, maar dat lijkt alleen te werken door hen één voor één op te nemen in de groep. Vervolgens heb ik geprobeerd om hiervoor een sjabloon te maken. Hoewel ik een behoorlijk ervaren programmeur ben (inmiddels wel gepensioneerd), is het mij niet gelukt om hiervoor een sjabloon te ontwerpen. Heeft iemand tips voor mij?

• Francke

Re: Overzicht met specifieke personen

18 nov 2019 23:01 - 18 nov 2019 23:02
druk op het zoek-icoontje
eerste regel: overlijden
tweede regel: oorzaak
derde regel: is gelijk aan of bevat
vierde regel: uw zoekitem holocaust
mi moet dit werken
Laatst bewerkt 18 nov 2019 23:02 door Francke.

• Alle Metzlar
  • Auteur

19 nov 2019 00:55
Mijn dank! Dat heeft in ieder geval gewerkt wat betreft de groepen. Helaas vind ik de uitvoer naar een HTML document zeer beperkt: het geeft alleen naam, voornaam, geboortejaar en overlijdensjaar weer. Ik had dit graag gezien met naam, voornaam, geboortedatum, overlijdensdatum en overlijdensplaats, en bovendien gesorteerd op overlijdensdatum.

Is het mogelijk om een groep te gebruiken voor invoer in een sjabloon en, zo ja, welke Aldfaer tags moet ik dan gebruiken in het sjabloon. Met name het laatste is mij niet echt duidelijk uit de handleiding.

Lees meer

19 nov 2019 07:24
Aanvullend op quote van Francke:

Eens dat je de personen gefilterd hebt met criterium 'Holocaust' kun je daarvan toch een nieuwe groep maken en daarna van die groep een apart ALDF bestand maken.
Daarna maak je het rapport zoals je zelf wil.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Alle Metzlar

Lees meer

19 nov 2019 07:50
Als u de invoegtoepassing 'Alle invoegtoepassingen B_team' heeft geïnstalleerd dan kunt u via Versiebeheer Invoegtoepassingen het sjabloon 'Handleiding sjablonen' vinden. In die Handleiding bij de voorbeelden zit een _GROUP waarmee je van deze groep een weergave kunt maken.
Bij veel van de overzichten van mij is de Groep mogelijk als selectie voor het rapportoverzicht.

Als basis een uitgewerkt *.asj

Bijlage:

Bestandsnaam: _GROUP.asj
Bestandsgrootte:1 KB

Bijlagen:

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Alle Metzlar

• Alle Metzlar
  • Auteur

19 nov 2019 14:29
Allen bedankt voor de hulp. Het is gelukt het sjabloon aan te passen aan mijn wensen en een uitvoer van het groepsbestand te maken. Nu moet alles nog in de juiste opmaak voor Word.

Lees meer

19 nov 2019 16:54 - 19 nov 2019 16:54
En voor de gang van html naar Word is nu juist een perfecte invoegtoepassing, m.n. een Word-macro 'Sjab2Word' te vinden bij de Downloads op aldfaer.net dan wel bij de Versiebeheer Invoegtoepassingen -> "Alle invoegtoepassingen B_team"
Laatst bewerkt 19 nov 2019 16:54 door Han Kortekaas.

• Alle Metzlar
  • Auteur

19 nov 2019 22:57
Bedankt. Ik zal er binnenkort naar kijken.

Ik heb het bestand bewerkt in Notepad++ maar was niet zo gelukkig met een compleet zwarte tekst. Ik ben gewend om met syntax highlighting en autocomplete te werken in Notepad++ en heb daarom een XML bestand daarvoor gemaakt. Mocht iemand daarvoor interesse hebben dan zal ik dat in een aparte post uploaden met een korte handleiding.

• Francke

19 nov 2019 23:25
Voor welk type rapport (welke extensie?) heb je een syntaxhighlighter gemaakt?

• Alle Metzlar
  • Auteur

20 nov 2019 00:21
Voor alle sjablonen met de ASJ extensie.

• Francke

20 nov 2019 00:37
Maak maar beschikbaar

Lees meer

20 nov 2019 05:50 - 20 nov 2019 05:53
Is dat niet de plug-in die Han Kortekaas reeds publiceerde in post #24647 met titel " User defined language voor Notepad++ ".
Laatst bewerkt 20 nov 2019 05:53 door De Coster René.

Gemaakt door Kunena