- Bedankjes 1634
Index aanpassen
- L. Krijgsman
- Auteur
Index aanpassen
04 dec 2014 16:13
Om mijn index op het web aan tepassen. Zou ik graag een andere index willen gebruiken, die de personen onder sorteren onder een letter. Dus alle familienamen met begin A enzovoort, apart sorteren.
Ik bedoel hiermee, telkens een nieuwe rubriek met A, B, C enzovoort.
Doordat ik zo veel personen in mijn database heb, en op het web. Is het niet zo eenvoudig om de gewenste persoon te vinden, en moet men telkens zoveel scrollen. Is er iemand die hiervoor een oplossing heeft, om dit te veranderen, zodat je eerst de letter A, B, C enzv. aan te klikken en dan pas hoeft te scrollen.
Leen.
Ik bedoel hiermee, telkens een nieuwe rubriek met A, B, C enzovoort.
Doordat ik zo veel personen in mijn database heb, en op het web. Is het niet zo eenvoudig om de gewenste persoon te vinden, en moet men telkens zoveel scrollen. Is er iemand die hiervoor een oplossing heeft, om dit te veranderen, zodat je eerst de letter A, B, C enzv. aan te klikken en dan pas hoeft te scrollen.
Leen.
Onderwerp is gesloten.
- Han Kortekaas
-
Lees minder
Lees meer
Re: Index aanpassen
04 dec 2014 16:51
Leen,
U zult wel moeten vertellen met welk sjabloon uw website is gemaakt. De websites die met de sjablonen gemaakt kunnen worden geven allemaal een alpha-index.
U zult wel moeten vertellen met welk sjabloon uw website is gemaakt. De websites die met de sjablonen gemaakt kunnen worden geven allemaal een alpha-index.
Onderwerp is gesloten.
- L. Krijgsman
- Auteur
04 dec 2014 17:13
Han, Ik denk dat ik het niet goed omschreven heb. Nu is mijn website met een aangepaste Aldfaer gemaakt. Dus de index komt nu zoals in Aldfaer normaal is. Ik zou graag willen dat het anders werd gemaakt. Voorbeeld: als men op A klikt dat er dan een lijst komt met alleen maar familienamen beginnend met A, klikt men op B, dat er dan een bladzijde komt met alleen maar familienamen beginnend met B. Enzovoort. Niet zoals in Aldfaer dat er geen overgang is naar een ander bladzijde. Want als je bijvoorbeeld op een website naar een familienaam met bijvoorbeeld R zoekt moet je de gehele index naar beneden scrollen voordat je bij de R bent. In mijn voorbeeld zou je dan alleen op de R drukken, en hoef je dan alleen maar de index van R te bekijken. Dit systeem kom je ook bij vele andere website tegen. Leendert
Onderwerp is gesloten.
- Han Kortekaas
-
04 dec 2014 17:20
Leen, je hebt het perfect beschreven en ik begrijp exact wat je wilt maar ik wil graag weten met welk sjabloon deze website is gemaakt. En geef eens de link naar uw website (eventueel privé aan mij via contact)
Juist wat je beschrijft is in de Bonus rapporten / Exporteren / FleXiTree, Internet en MaakAldfaerCD van toepssing, maar kennelijk ken je die sjablonen niet.
Juist wat je beschrijft is in de Bonus rapporten / Exporteren / FleXiTree, Internet en MaakAldfaerCD van toepssing, maar kennelijk ken je die sjablonen niet.
Onderwerp is gesloten.
- Meije van Slageren
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 302
04 dec 2014 17:48
De "Rapportage Wizard" standaard aanwezig in Aldfaer is ook nog een mogelijkheid.
Onderwerp is gesloten.
- Wim Blok
04 dec 2014 20:32
Op de index van MaakAldfaerCd kan met ctrl-f gezocht worden eerst op achternaam en dan op voornaam!
Dus heel eenvoudig om een bepaalde persoon te vinden.
Mvg Wim
Dus heel eenvoudig om een bepaalde persoon te vinden.
Mvg Wim
Onderwerp is gesloten.
- Ruud de Ruiter
-
04 dec 2014 22:21
Het sjabloon FleXiTree geeft standaard deze A B C etc mogelijkheid. Daarnaast nog legio andere zoekopties
Onderwerp is gesloten.
- L. Krijgsman
- Auteur
05 dec 2014 10:43
Heren bedankt voor jullie antwoord, ik ga het eens uitzoeken wat jullie beschrijven.Misschien kan ik dan mijn sjabloon met de suggestie's aanpassen. Zodat het op mijn website te zien is. Leendert
Onderwerp is gesloten.
- Han Kortekaas
-
10 dec 2014 11:56
Leen,
je hebt mij eerder jouw website laten weten. Door familieomstandigheden was ik even uit de running.
Op jouw website heb je gekozen om allerlei Aldfaer parentelen te plaatsen en deze op te nemen in één lange lijst, waardoor de bezoeker door die lijst moet scrollen om het parenteel te openen.
Deze scroll-lijst is tevens opgenomen als onderdeel van jouw lay-out waardoor niet een volledig venster beschikbaar komt om het parenteel te laten zien.
Wat jij dus wilt is in plaats van die scroll-lijst keuzeblokjes A;B;C of A;C als er geen B is. Bij een volgende klik op een 'C" moet dan een scroll-lijstje van de parentelen met een "C" zichtbaar zijn.
Zo iets is niet in de Bonus rapporten aanwezig en zal gemaakt moeten worden.
De voorbeelden van de Bonusrapporten zijn wel gemaakt met het principe te kunnen kiezen op alfa en geven daarna niet allemaal een parenteel te beginnen met de proband die jij wilt. Deze voorbeelden hebben om ze tot recht te laten komen ook een groter aandeel van het scherm nodig.
Een kwestie van keuze maken.
je hebt mij eerder jouw website laten weten. Door familieomstandigheden was ik even uit de running.
Op jouw website heb je gekozen om allerlei Aldfaer parentelen te plaatsen en deze op te nemen in één lange lijst, waardoor de bezoeker door die lijst moet scrollen om het parenteel te openen.
Deze scroll-lijst is tevens opgenomen als onderdeel van jouw lay-out waardoor niet een volledig venster beschikbaar komt om het parenteel te laten zien.
Wat jij dus wilt is in plaats van die scroll-lijst keuzeblokjes A;B;C of A;C als er geen B is. Bij een volgende klik op een 'C" moet dan een scroll-lijstje van de parentelen met een "C" zichtbaar zijn.
Zo iets is niet in de Bonus rapporten aanwezig en zal gemaakt moeten worden.
De voorbeelden van de Bonusrapporten zijn wel gemaakt met het principe te kunnen kiezen op alfa en geven daarna niet allemaal een parenteel te beginnen met de proband die jij wilt. Deze voorbeelden hebben om ze tot recht te laten komen ook een groter aandeel van het scherm nodig.
Een kwestie van keuze maken.
Onderwerp is gesloten.