- Bedankjes 1634
dateformat
- Guido van Harten
- Auteur
dateformat
14 sep 2018 18:21
Ik heb DutchDateFormat.asjl bekeken, maar kom er niet echt uit. Misschien kijk ik ook wel op de verkeerde plaats...
Via een hookbestand wil ik in een overzicht alleen het jaar van bijv. huwelijk, geboorte of overlijden hebben. Hoe krijg ik dit voor elkaar?
Vriendelijke groet,
Guido van Harten
Via een hookbestand wil ik in een overzicht alleen het jaar van bijv. huwelijk, geboorte of overlijden hebben. Hoe krijg ik dit voor elkaar?
Vriendelijke groet,
Guido van Harten
- Han Kortekaas
-
Lees minder
Lees meer
Re: dateformat
15 sep 2018 02:05
Guido, is dat voor 1 overzicht of voor alle rapporten? Alles wat je met een hook maakt raakt alle rapporten en ik denk niet dat je dat wilt.
- Meije van Slageren
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 302
15 sep 2018 09:43
Han,
Guido
Indien je alleen het jaar wilt tonen voor geboren, overlijden dan moet je de wijzigingen op nemen in de functies DATEFORMAT1 en DATEFORMAT2 zie voor meer uitleg Tonen->Rapporten...
Standaard tekstrapporten Hooks
Dit ben ik niet met je eens voor alle Aldfaer Standaard rapporten is een afzonderlijk hook bestand aanwezig die alleen van toepassing is op het rapport de benaming is gelijk aan de naam van het rapport aangevuld met hook b.v. parenteel heeft een hok bestand genaamd ParenteelHook.asjl. Tevens hebben alle Standaard Aldfaer rapporten een StandaadHook.asjl. Indien deze benaming wordt gebruikt dan heeft dit wel invloed op alle rapporten.Alles wat je met een hook maakt raakt alle rapporten
Guido
Indien je alleen het jaar wilt tonen voor geboren, overlijden dan moet je de wijzigingen op nemen in de functies DATEFORMAT1 en DATEFORMAT2 zie voor meer uitleg Tonen->Rapporten...
Standaard tekstrapporten Hooks
- Guido van Harten
- Auteur
15 sep 2018 11:20
Het is mijn bedoeling om een parenteel te maken, die door Sjab2Word te halen en er zo een (eenmalig) boek van te maken.
De standaard parenteel bevat een index die naar mijn smaak te uitgebreid is. Ik zou graag een 2 indeces willen hebben:
Ik maak een stamboomoverzicht van alle nakomelingen van de oudste Van Harten
Eén index bevat alle (andere) achternamen en paginanummer en één index bevat de voornamen van alle mensen die de achternaam van het stamboomoverzicht hebben, gevolgd door geboortejaar en paginanummer.
In index 1 komt gemakshalve de naam Van Harten niet voor; dat zou een enorme lijst met paginanummers opleveren.
Index 1:
Jansen 78
Pietersen 3
Zweersma 253
Index 2:
Guido 1967 3, 300
Pieter 1783 18, 25
Pieter 1800 20, 28
Zwanette 1920 67
Over wijzigingen in de functies DATEFORMAT1 en DATEFORMAT2:
Deze wijzigingen hebben dan toch ook betrekking op alle gegenereerde rapporten?
Ik ben jullie al bijzonder dankbaar voor de fijne hulp.
Vriendelijke groet,
Guido
De standaard parenteel bevat een index die naar mijn smaak te uitgebreid is. Ik zou graag een 2 indeces willen hebben:
Ik maak een stamboomoverzicht van alle nakomelingen van de oudste Van Harten
Eén index bevat alle (andere) achternamen en paginanummer en één index bevat de voornamen van alle mensen die de achternaam van het stamboomoverzicht hebben, gevolgd door geboortejaar en paginanummer.
In index 1 komt gemakshalve de naam Van Harten niet voor; dat zou een enorme lijst met paginanummers opleveren.
Index 1:
Jansen 78
Pietersen 3
Zweersma 253
Index 2:
Guido 1967 3, 300
Pieter 1783 18, 25
Pieter 1800 20, 28
Zwanette 1920 67
Over wijzigingen in de functies DATEFORMAT1 en DATEFORMAT2:
Deze wijzigingen hebben dan toch ook betrekking op alle gegenereerde rapporten?
Ik ben jullie al bijzonder dankbaar voor de fijne hulp.
Vriendelijke groet,
Guido