materiaalanalyse

• Frans
  • Auteur

materiaalanalyse

31 jul 2018 22:02
Ik heb materiaalanalyse gedraaid en er kwamen diverse fouten naar voren.
Op 2 na heb ik alles kunnen aanpassen. Wat niet lukt is het volgende:
Aldfaer met opmerkingen, hoofdletters in de bestandsextensie.

Hoe kan ik dit in Aldfaer aanpassen?
Alvast bedankt voor de opossing

Lees meer

Re: materiaalanalyse

31 jul 2018 23:35
de bewuste foto moet een extensie krijgen in kleine letters; (1)wijzig met de Windows verkenner de extensie (2) ga naar de persoon waar die gekoppeld is , ontkoppel de foto en koppel overnieuw, maar nu met kleine letters.

Lees meer

01 aug 2018 12:32
Frans,
Ter info:
Materiaal bestanden met extensies in alleen hoofdletters of alleen kleine letters laten zich zonder enig probleem koppelen. Ook het rapport materiaalanalyse geeft dan geen foutmelding

Lees meer

01 aug 2018 14:33
Ruud, jouw opmerking is niet terecht. Zodra een hoofdletter in een extensie wordt gebruikt komt dit als een melding op de detaillijst te staan.

Zoals naar mijn mening overduidelijk wordt gesteld is het niet een fout maar een situatie die vermeden moet worden, vooral als e.e.a. voor een website presentatie wordt gebruikt en/of een ander Operating System.

Lees meer

01 aug 2018 16:49
@Han,
Getest!!
Herlees wat geschreven is: met extensies in alleen hoofdletters of alleen kleine letters

Lees meer

01 aug 2018 17:06
Ik stel wederom vast dat jouw opmerking niet terecht is. Stuur mij prive de details van jouw test met de rapportvoorbeelden, ook het bestandje uitvoer.cfg en de log.html

• Frans
  • Auteur

01 aug 2018 21:35
Ik ga de gegeven oplossing uitproberen en laat weten of het gelukt is

• Frans
  • Auteur

01 aug 2018 22:12
@Han,
Ik heb de bestandsnaam aangepast naar .jpg
Daarna in Aldfaer de bewuste foto ontkoppeld en opnieuw gekoppeld.
Materiaalanalyse blijft toch een fout aangeven.
Zie bijlage

Bijlagen:

Lees meer

01 aug 2018 22:25 - 01 aug 2018 22:26
Ik ben hier ook mee aan het stoeien geweest.
Gelukt door:
JPG naar jpg, bestand ontkoppelen, overbodige teksten verwijderen via onderhoud materiaal, bestand koppelen.
Laatst bewerkt 01 aug 2018 22:26 door Hans Weggemans.

• Frans
  • Auteur

01 aug 2018 22:40
@Hans,
Bedankt voor de oplossing. Probleem verholpen.

OoK Han en Ruud bedankt voor de reactie

Lees meer

02 aug 2018 08:41
@Han,
Ik had blijkbaar het rapport niet goed uitgevoerd. Nu herhaald en inderdaad, er wordt vastgesteld dat er extensies zijn met hoofdletters. Echter ik ben het totaal niet eens met de aanbeveling dat hoofdletter extensies naar kleine letters omgezet moeten worden want die is 100% strijdig met wat Windows en Aldfaer zelf doen. Te meer daar diverse programma's automatisch de extensie in hoofdletters toevoegen
Een mail is onderweg.

Bijlage niet gevonden

Bijlage niet gevonden

Lees meer

02 aug 2018 10:26
Ik denk dat je je ook hier vergist.

Als je met Aldfaer een rapport maakt waar fotomateriaal met hoofdletters in de extensie en/of naam en of diakrieten hebt dan krijgt het materiaal een aangepaste naam met kleine letters en underscores voor spaties en diakrieten. Dat is al jaren zo.

In jouw commentaar naar mij in jouw mail stel je dat Windows e.e.a. accepteert. Dan heb je eigenlijk de echte reden die op het voorblad is gesteld niet gelezen:
Operating systemen hebben moeite in het herkennen van diakrieten, hoofdletters en spaties in bestandsnamen. Daarom verwisselt Aldfaer vreemde tekens en spaties door underscores "_" en worden hoofdletters naar kleine letters omgezet, inclusief de extensie. Bij de rapportages worden deze aangepaste bestandsnamen gebruikt en het materiaal zelf ook met de gewijzigde naam in de rapportuitvoermap geplaatst.
Het is een aanbeveling om de bestandsnamen altijd deze tekens te vermijden en het normale alfabet daarvoor te gebruiken.

Dus, maak eens een rapport waar materiaal in is gebruikt met hoofdletters in de extensie en diakrieten enz en je kunt dan constateren dat Aldfaer bij de rapportuitvoer een ander materiaalbestand heeft aangemaakt zoals boven beschreven.

Jij spreekt naar mij toe in de zin van
Het rapport Materiaalanalyse stelt dat dit fout is. Dat is dus een afwijking van Windows EN van wat Aldfaer zelf doet en naar mijn mening onjuist.

Ook daar moet je beter lezen want het rapport geeft slechts een aanbeveling.

Gemaakt door Kunena