_FILENAME

Lees meer

_FILENAME

17 sep 2017 18:14 - 17 sep 2017 18:20
Hello iedereen

Hier ben ik weer met een vraag waarvan ik op het eerste zicht in de handleiding, na lang zoeken en vele "try and errors" geen antwoord vind.

_FILEMODE(".TXT", overwrite)
De _FILENAME wil ik samenstellen als volgt:

_CODEINTE _SURN _NAMEPPREF als die ingevuld is _NAMEFIRS
alles gescheiden door een spatie en niet door underscore "_" die blijkbaar automatisch wordt aangemaakt.

Opmerking: Als de voornaam uit twee delen bestaat wordt er ook een "_" tussen geplaatst
bv Marie Josee wordt Marie_Josee
Wie kan me helpen?

Alvast bedankt

Charlie
Laatst bewerkt 17 sep 2017 18:20 door Van Hoeck Charlie.
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

Re: _FILENAME

17 sep 2017 18:34 - 17 sep 2017 18:35
Code:
_FILEMODE("txt", Overwrite) _FILENAME([:_s_functie:],"html") _FUNCBEGI(_s_functie) _CODEINTE[::]_SURN[::]_NAMEPPREF|_NAMEFIRS _FUNCEND Zelf vermijd ik spaties in bestandsnamen omdat sommige OS er slecht mee om gaan. Als je persé dat wilt moet je [::] vervangen door [& &]
Laatst bewerkt 17 sep 2017 18:35 door Han Kortekaas.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Van Hoeck Charlie
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

17 sep 2017 18:52
Dag Charlie,
Indien gebruik wordt gemaakt van Tags in de _FILENAME moeten de tas tussen [::] worden geplaatst.

_FILENAME( "[:[:CODEINTE:][:_SURN:][:_NAMEPREF:]._LOWE:]" )

Spaties worden altijd door een underscore vervangen. En ._LOWE toepassen deze zorgt er voor dat de hoofdletters worden vervangen door kleine letters.
In bovenstaande voorbeeld wordt de extensie uit _FILEMODE gehaald maar onderstaand is ook toegestaan
_FILENAME( "[:[:CODEINTE:][:_SURN:][:_NAMEPREF:]._LOWE:].txt" )
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

17 sep 2017 19:27
Han

Als ik je code gebruik krijg ik als bestandsnaam aldfaertmp.txt?

Wat is er fout (instelling?)

Charlie
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

17 sep 2017 19:41
Han
Wanneer ik in _FILENAME "html" weglaat werk het iets beter, behalve [& &] want die geeft toch een "_"
en _NAMEPPREF|_NAMEFIRS geeft niet het juiste resultaat

_FILEMODE("txt", Overwrite)
_FILENAME([:_s_functie:])

Charlie
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

17 sep 2017 20:10
Han,

Ik heb het vermoeden dat "Aldfaer" geen spaties in de bestandsnaam toelaat, vooral omdat er in een voornaam of naam, die een spatie bevat, Aldfaer deze vervangt door een "_".
Misschien is dat inderdaad nog niet zo slecht.

Alleen is er dan nog het probleem als geen _NAMEPREF is

Bedankt

Charlie
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

17 sep 2017 20:13
Vanaf mijn mobiel, als je geen html rapport hebt dan kun je dat weglaten. Jouw code namepref of namefirs heb ik overgenomen, maar zal niet goed uitwerken want namepref is het voorvoegsel en namefirs de voornamen. Daarnaast heeft Meije gelijk want spaties zijn niet toegestaan en worden automatisch vervangen. Heb de handleiding daarop nog eens nageslagen en daar staat het ook zo beschreven.
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

18 sep 2017 09:06
Nog een opmerking over de _FILENAME. Als die wordt opgebouwd d.m.v. een functie of net als Meije op een regel, bedenk dan dat de naam niet afdoende is want er zullen best verschillende mensen in een stamboom dezelfde namenstring hebben. Verwerk daarom in de _FILENAME toch iets unieks, bijvoorbeeld de _CODEINTE.
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

18 sep 2017 11:55
Charlie,
Ook nog een opmerking
Je zult nooit in alle gevallen kunnen voorkomen dat er geen underscore wordt toegepast in de bestandsmaam indien je gebruik maakt van de persoonsnamen. Aldfaer wijzigt alle vreemde tekens zoals bijvoorbeeld À à Á á Â â Ã ã Ä ä Å å Æ æ enz. in een _ teken.
In mijn voorbeeld is ._LOWE overbodig daar Aldfaer alle hoofdletters al wijzigt in kleine letters.

Wat is eigenlijk jou overweging om _ te verbannen uit de bestandsnaam.
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

18 sep 2017 18:46 - 18 sep 2017 18:48
Aan Meije, Han en anderen
Beste

Mijn bedoeling is het volgende:
Voor elke persoon in Aldfaer heb ik een map gemaakt waarvan de naam is samengesteld uit:
_CODEINTE _SURN _NAMEPREF (indien aanwezig) _NAMEFIRS, gescheiden door een spatie.
Bv: Map met naam: 5 Janssens Marie Josee
of: Map met naam: 22 Berghe Van den Andre

Onder deze map plaats ik alle gegevens over die persoon zoals foto’s, pdf, …
De namen van deze bestanden bestaan uit: unieke code, naam, (tussenvoegsel) en voornaam, gescheiden door spatie.

Zo ook een persoonskaart, via zelfgemaakt sjabloon, die gegevens bevat zoals: geboortedatum, -plaats, getuigen, huwelijk, begrafenis, …in tabelvorm

Dit bestand (txt) wordt dan via _METAPATH onder zijn/haar map bewaard.
De naam zou dan ook bestaan uit: : unieke code, naam, (tussenvoegsel) en voornaam

Daarom had ik graag via _FILENAME identiek hetzelfde gewild als voor de andere bestanden onder dezelfde map.
Blijkbaar worden echter de spaties vervangen door “_”

Het is geen overkomelijk probleem. Ik ben tevreden met het resultaat.
De bv worden dan

Bv: 5_Janssens_Marie_Josee
Of: 22_Berghe_Van_den_Andre

Blijkbaar is het me gelukt om _NAMEPREF mee in bestandsnaam te krijgen met volgende functie:

Code:
_FUNCBEGI(_s_functie) _CODEINTE :. _SURN :. _NAMEPREF? _BEGI _NAMEPREF :. _END _NAMEFIRS[::] _FUNCEND

BEDANKT aan iedereen

Charlie
Laatst bewerkt 18 sep 2017 18:48 door Van Hoeck Charlie.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Meije van Slageren
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena