Verzoek om bonusrapport van export naar PHP

Lees meer

Verzoek om bonusrapport van export naar PHP

25 aug 2017 08:46 - 25 aug 2017 09:19
Best Forum,

Een genealogiewebsite in Wordpress of Joomla wordt steeds meer populair. Wanneer ik mijn genealogieonderzoek (bijvoorbeeld parenteel) wil presenteren is mijn uitvoer vanuit Aldfaer in php noodzakelijk. Zelf ben ik aan het experimenteren geweest om de rapportuitvoer in html te converteren naar php, maar stuit op behoorlijk veel problemen. De noodzakelijke kennis ontbreekt. Wilt u nadenken over een mogelijkheid voor export van bonusrapporten in php? Bij voorbeeld voor parenteel, kwartierstaat. Ik denk dat daar veel mensen blij mee zullen zijn.
Bij voorbaat dank.

Hartelijke groet,
Marja aan ´t Goor
Laatst bewerkt 25 aug 2017 09:19 door Marja aan ´t Goor.
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

Re: Verzoek om bonusrapport van export naar PHP

25 aug 2017 09:20 - 25 aug 2017 09:22
Dag Marja,

Hebt u dit sjabloon als een gelezen?
Laatst bewerkt 25 aug 2017 09:22 door JayCee.
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

25 aug 2017 09:23 - 25 aug 2017 09:24
Jay, dit is een hele andere vorm van presenteren. Dit is niet mijn bedoeling.
Ik denk niet dat ik met Flexitree mijn presentatie kan krijgen zoals ik het wil. Hier gaat met uit van persoonskaarten.
Laatst bewerkt 25 aug 2017 09:24 door Marja aan ´t Goor.
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

25 aug 2017 10:07
Marja,
als ik me goed herinner heeft u die vraag vorig jaar al bij mij op de beurs gesteld. Ik heb u toen mijn website, die met FleXiTree is gebouwd en onder Joomla werkt, laten zien. De website vernieuw ik d.m.v. een nieuwe gedcom in te lezen.

Wat u wilt is evenwel een site opgebouwd uit allerlei elementen die u iedere keer moet vernieuwen als er wijzigingen zijn in de (statische) pagina's. Dat is minstens één keer per jaar omdat alle leeftijden zich wijzigen als u ook levenden (mag) publiceren.

Dat u php als vorm hanteert op uw website is geen directe eis van Joomla maar uw eigen wens.

Als u van de Bonusrapporten php wenst dan moet u de output laten 'printen' door een virtuele printer, die er dan een php formaat van maakt. Zie voor de werkwijze de beschrijving onder Bonusrapporten -> Grafisch -> Grafisch afdrukken.
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

25 aug 2017 13:13
Dag Han,

Inderdaad hebben we daar eerder over gesproken. Inmiddels ben ik van Joomla afgestapt en ben overgegaan naar Wordpress, maar dat maakt voor mijn verzoek geen verschil.
Vanuit Wordpress (danwel Joomla) zijn koppelingen te maken naar externe bestanden.
De oplossing" output laten printen door een "virtuele printer door een Virtuele printer" snap ik niet. Onder de optie "grafisch": zie alleen vormen van een Geneagrammen of PDF. Of doe ik iets fout? Ik wil met name de tekstuitvoer (parenteel/kwartierstaat) gepresenteerd hebben. Een PDF is ook geen oplossing. Hier verlies ik de verwijzingen naar personen mee.
Als tussenoplossing voor mijn website heb ik de uitvoer in html gepresenteerd. (dus een koppeling naar het html-bestand).
"een site opgebouwd uit allerlei elementen" is niet mijn bedoeling.
De enige wens is: de tekstuitvoer die nu in html mogelijk is, te verkrijgen in php.
Extern converteren is weliswaar mogelijk. Het gevolg is eindeloos stoeien met de content-charset om al die rare tekens te krijgen. Ik heb dit al eerder meegemaakt met de CMS van mijn vroegere werk. Een heilloze weg,
Op fora zie ik diverse mensen die met dezelfde kwesties worstelen. Een parenteeluitvoer in Wordpress. Er zullen meer mensen blij zijn met een oplossing.
Zie www.marja-aantgoor.nl voor mijn website.

Hartelijke groet,
Marja aan ´t Goor
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

25 aug 2017 18:05 - 25 aug 2017 18:07
Marja,
ik heb de vraag verkeerd opgepakt en verwezen naar PDF bestanden omdat je dan het 'gedoe' met fotolinks kwijt bent.

Maar kun je me vertellen waarom je persé van HTML naar PHP wilt gaan. Immers, je hebt dan hetzelfde, maar in PHP en je moet nog steeds via een Index van een PHPpagina naar een andere PHP pagina, tenzij je zelf PHP script toevoegt aan de geconverteerde bestanden en ze op die manier dynamisch maakt.

Ergo, ik snap het even niet.
Laatst bewerkt 25 aug 2017 18:07 door Han Kortekaas.
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

25 aug 2017 19:40
Dag Han,

Het gaat mij niet zozeer de dynamiek in een website. Wel wil ik van en naar personen linken en dat kan niet in een PDF.
Natuurlijk is het op het oog hetzelfde, uitvoer in een website in HTML of PHP. Maar PHP is veel veiliger, kan minder gauw gehackt worden (of misschien helemaal niet, dat weet ik niet). Het is de toekomst voor websites. Wil je werken in een Content Management Systeem als Wordpress of Joomla, wat tegenwoordig erg gewild is, en een uitvoer daarin te presenten, dan is het volgens mij raadzaam om daar op aan te sluiten. Het zou heel mooi zijn als Aldfaer daarin mee gaat en kan toegepast kan worden in een CMS.
In diverse fora zie ik steeds deze vraag naar voren komen en probeert men zelf naar een mogelijkheid zoeken. Een dergelijke oplossing heb ik zelf ook proberen te vinden, maar helaas tevergeefs. Hopelijk heb ik nu wat duidelijker uitgelegd.

Hartelijke groet,
Marja aan ´t Goor

PS Per ongeluk had ik bij de categorieën gekozen voor sjablonen. Dit hoort natuurlijk niet bij sjablonen thuis. Excuses daarvoor.
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

25 aug 2017 21:50
Marja,
Neem mij niet kwalijk, maar wat ik van PHP weet (zie nl.wikipedia.org/wiki/PHP ) is dat PHP een programmeertaal voor webservers is. Deze genereren op de webserver een resultaat in HTML en sturen het dan naar de webbrowser van de gebruiker. Dit in tegenstelling tot b.v. JavaScript dat de script naar de webbrowser stuurt en daar het resultaat in de vorm van HTML genereert.
M.a.w er bestaat niet zo iets als een resultaat in PHP en een uitvoer in PHP is volgens mij derhalve niet mogelijk of in ieder geval niet zinvol
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

25 aug 2017 22:29
Marja,

Een Content Management Systeem (CMS) is een systeem dat wordt gebruikt om de inhoud (content) van een website te beheren. De beheerder van de website kan eenvoudig content toevoegen en verwijderen via het controlepaneel.
De computertaal die bij een CMS wordt gebruikt is doorgaans PHP.

De content kan worden getoond via menu-structuren. De content kan zijn opgemaakt in HTML, PDF, TXT e.d. formaten. Maar via een menustructuur kan ook een PHP script gestart worden.

Output van Aldfaer komt in HTM(L) formaat en voor de website is het absoluut niet noodzakelijk om dit te converteren naar PHP; eigenlijk een heel fout idee.

Een website wordt gehackt als de mogelijkheden er zijn om scripts te plaatsen, dus een opening te vinden bij de verzamelde scripts en heeft niets te maken met HTML.

Ik ken de roep ook niet zoals jij claimt dat er meerdere website gebruikers zo graag hun overzichten in PHP willen hebben. Wat ze dan waarschijnlijk bedoelen is dat ze op de website een database willen hebben die met een PHP omgeving dynamisch overzichten kunnen genereren. Die generatie van overzichten moet dan voor gebruikers (non-programmers) begrijpelijk zijn.
Onderwerp is gesloten.
  • NN

26 aug 2017 00:25
@vragensteller:
kijkt u eens bij HuMo-gen :

functie overzicht van het HuMo-gen programma met oa:
  • Gedcom inlezen en verwerken van o.a.: Haza-data en Aldfaer.
  • Tekstuele en grafische weergaven van: gezin, parenteel, kwartierstaat, DNA rapport, tijdlijn.
  • HuMo-gen kan meerdere stambomen weergeven!
  • etc etc
en nog gratis ook :)
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

26 aug 2017 00:45
@PietP

U hebt zich blijkbaar van forum vergist.
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

26 aug 2017 10:00
Beste JayCee,
Ik had me inderdaad in de categorie vergist. In mijn vorig bericht heb ik al mijn verontschuldigen gegeven.

Beste Piet P.,
Bij een website als Humo-gen (en websites als GenealogieOnline etc.) wordt de presentatie geheel uit overgelaten aan een andere organisatie. Dit is een keuze, maar niet de mijne. Ik kies voor een eigen presentatie.

Beste Han,
Heel jammer dat mijn vraag niet opgepakt wordt. PHP is een ontwikkeling op websitegebied. Heel jammer dat deze ontwikkeling niet gevolgd wordt door Aldfaer.

Ik zal maar zelf proberen uit te hoe ik een Aldfaer-uitvoer in php kan realiseren.

Hartelijke groet en goed weekend,
Marja aan ´t Goor
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena