- Bedankjes 97
sorteren op voorouders en op doopplaats
- Frank
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
sorteren op voorouders en op doopplaats
12 aug 2017 10:39
Ben heden zoekende in de zoektocht naar voorouders in de 11de generatie 1600-1700
Op het code veld heb ik een unieke code gemaakt zodat ik deze ook kan sorteren.
Maar wil nu de DTB-boeken per plaats doorbladeren op zoek naar meer gegevens.
Wil dus per plaats een overzicht maken van de voorouders die uit die plaats afkomstig zijn.
Is er een sjabloon die alle voorouders vanuit een probant op 1. plaatsnaam kan sorteren samen met een 2de sortering van een trouwdatum (daar een doopdatum nog gevonden moet worden) ?
Op het code veld heb ik een unieke code gemaakt zodat ik deze ook kan sorteren.
Maar wil nu de DTB-boeken per plaats doorbladeren op zoek naar meer gegevens.
Wil dus per plaats een overzicht maken van de voorouders die uit die plaats afkomstig zijn.
Is er een sjabloon die alle voorouders vanuit een probant op 1. plaatsnaam kan sorteren samen met een 2de sortering van een trouwdatum (daar een doopdatum nog gevonden moet worden) ?
Onderwerp is gesloten.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
Re: sorteren op voorouders en op doopplaats
12 aug 2017 11:04
In de bonus rapporten bij Uitzoeken zijn er verschillende mogelijkheden. Heb ervaren dat uitzoeken diversen de meest complete is. Maar, dan moet in tab diversen > Uitzoeken de nodige vinken aangezet worden. Bij een bestaand groot stamboombestand is het natuurlijk te laat.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Frank
Onderwerp is gesloten.
- Han Kortekaas
-
12 aug 2017 11:19
Bestudeer ook eens het sjabloon Bronnen uit de Bonusrapporten. Omdat alle elementen in principe voorhanden zijn zou je zelfs de html lijst in Excel kunnen importeren en daar verdere selecties op toepassen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Frank
Onderwerp is gesloten.
- Frank
-
Auteur
12 aug 2017 14:05JayCee schreef : een bestaand groot stamboombestand is het natuurlijk te laat.
Hartelijk dank, niet wat ik zocht maar ga het nu zeker gebruiken voor de ontbrekende gegevens van de voorouders van onze kinderen.
Er stonden reeds diverse vinken aan in mijn bestand (door derde verkregen via gedcom) en heb deze eerst uitgezet.
Nu een korte lijst met ontbrekende gegevens tot de 9de generatie zoals doop en overlijdens die nog ontbreken om gerichter te zoeken.
Dit was niet wat ik zocht maar toch bedankt daar ik vandaag weer iets nieuws opgestoken heb. Wat ik Zeker meer zal gaan gebruiken in de toekomst. Om de weinige te zoeken info tot een bepaalde generatie
Onderwerp is gesloten.
- Frank
-
Auteur
12 aug 2017 15:28Han Kortekaas schreef : Bestudeer ook eens het sjabloon Bronnen uit de Bonusrapporten. /quote]
Bedankt Han dit is wat ik zocht en werkt beter via de jumplink dan naar Excel te importeren.
Zoekgebied van je voorouders is tevens af te schermen door alleen de personen te tonen tussen 1600 en 1811. Nadeel is dat je ook de broers en zussen ziet, dus lijst wordt wel heel lang.
Mogelijk heb ik een vinkje nog niet goed staan.
Krijg namelijk meer in beeld dan alleen de voorouders van onze kinderen, waarop ik zoek.
Onderwerp is gesloten.
- Han Kortekaas
-
12 aug 2017 15:48
weet je zeker dat je de selecte (laatste keuze) hebt gewijzigd naar 'Voorgeslacht van de hoofdpersoon"
Onderwerp is gesloten.
- Frank
-
Auteur
12 aug 2017 17:58 - 12 aug 2017 18:05
@ JayCee
Zie mijn uitdraai , nogmaals dank.
@ Han
Dit was aangevinkt mogelijk een andere vinkje niet goed staan ?
zie bijlage ook een broer komt in beeld
rood is een voorouder bij gezin
Rechterzijde is de uitdraai
Zie mijn uitdraai , nogmaals dank.
@ Han
Dit was aangevinkt mogelijk een andere vinkje niet goed staan ?
zie bijlage ook een broer komt in beeld
rood is een voorouder bij gezin
Rechterzijde is de uitdraai
Laatst bewerkt 12 aug 2017 18:05 door Frank .
Onderwerp is gesloten.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
12 aug 2017 18:26
Re: 'Diversen uitzoeken', als de selectie 'met notities' is aangevinkt worden de notities van elke gebeurtenis ook weergegeven. Sommige notities kunnen soms helpen tijdens het zoeken.
Onderwerp is gesloten.
- Frank
-
Auteur
15 aug 2017 00:44
Weet iemand waarom het hele gezin meekomt in deze lijst, terwijl ik alleen de voorouders vanuit de proband wil hebben?
Onderwerp is gesloten.
- Han Kortekaas
-
15 aug 2017 09:38 - 15 aug 2017 09:41
Dat weet ik als schrijver van het sjabloon wel. Jij vraagt uitsluitend 'voorouders' en die selectie is niet mogelijk anders dan met een hookconstructie op de selectie 'Voorgeslacht van de hoofdpersoon'.
Maak een bestandje 'dialooghook.cfg'
met als inhoud
[?_VAROUT(pref_select)==9?]?
_SETADD(person_active)
[?_FATH _MOTH?]?
_BEGI _SETFILL(moederset_pf,_ASCE)
_END
_END
en plaats dit in je Lib user map
Let op dat dit voor al mijn sjablonen waar de keuze 'Voorgeslacht van de hoofdpersoon' is, toegepast wordt.
Maak een bestandje 'dialooghook.cfg'
met als inhoud
[?_VAROUT(pref_select)==9?]?
_SETADD(person_active)
[?_FATH _MOTH?]?
_BEGI _SETFILL(moederset_pf,_ASCE)
_END
_END
en plaats dit in je Lib user map
Let op dat dit voor al mijn sjablonen waar de keuze 'Voorgeslacht van de hoofdpersoon' is, toegepast wordt.
Laatst bewerkt 15 aug 2017 09:41 door Han Kortekaas.
Onderwerp is gesloten.