- Bedankjes 97
Sjaboon uitdraai Oorsprong
- Frank
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
Sjaboon uitdraai Oorsprong
19 apr 2017 11:20 - 19 apr 2017 11:21
In verband met het vele werk en mailcontaten wil ik iemand in het zonnetje zetten:
Denk dat Aldfaer naar een hoger level is getild met het sjabloon "OORSPRONG"
en heb deze eigenlijk onopgemerkt in aldfaer geupdate zonder dat ik er erg in had tot voor een paar dagen geleden.
Denk dat zeer veel genealogen hier zeer blij mee zullen zijn vandaar dat ik het ook op dit forum plaats.
Hallo Meije van Slageren, hartelijk dank voor de vele gratis uren die je in het uitwerken van dit sjabloon hebt gestoken die mijn verwachtingen hebben overtroffen.
Hierbij mijn laatste update van mijn bevindingen:
heb gisteren en vandaag een update gedaan vanuit de opa's en oma's 4 keer het sjabloon gedraaid tot de 18de generatie, en zijn heden te bekijken op mijn website fklerkx.eu
Dit is 4 keer het sjabloon laten draaien vanuit die personen in het hoofdscherm,
Mijn bevindingen zijn zeer positief:
Vaders opa 320 kwartierstaten in een tijd van 3:07:00
Vaders oma 246 kwartierstaten in een tijd van 2:03:00
Moeders Opa 375 kwartierstaten in een tijd van 2:42:00
Moeders oma 398 kwartierstaten in een tijd van 2:01:00
dit zijn 1.339 kwartierstaten in 9:53:00
dit is 593 minuten werk door de computer met een gemiddelde van net geen 45 seconden per kwartierstaat
en zeer weinig typewerk, zie uitdraaien op mijn website
fklerkx.eu menu: oorsprong 2/3de-gen en vervolgens de vier uitdraaien met vermelding (april 2017)
Geweldig werk verricht en helemaal top.
Samen met links naar de Familienamenbank en Familiewapens in Nederland en Belgie om verder te kunnen zoeken op die achternaam.
Kan nu de keuze maken om een periode in een kwartierstaat verder te zoeken en deze apart te updaten als ik deze doorlopen heb.
Heb de keuze gemaakt om 4 uitdraaien te maken maar gezien mijn grootte van het aantal voorouders heb ik deze keuze gemaakt. Denk dat de meeste echter met een uitdraai van de Proband uit de voeten zouden kunnen.
Denk dat Aldfaer naar een hoger level is getild met het sjabloon "OORSPRONG"
en heb deze eigenlijk onopgemerkt in aldfaer geupdate zonder dat ik er erg in had tot voor een paar dagen geleden.
Denk dat zeer veel genealogen hier zeer blij mee zullen zijn vandaar dat ik het ook op dit forum plaats.
Hallo Meije van Slageren, hartelijk dank voor de vele gratis uren die je in het uitwerken van dit sjabloon hebt gestoken die mijn verwachtingen hebben overtroffen.
Hierbij mijn laatste update van mijn bevindingen:
heb gisteren en vandaag een update gedaan vanuit de opa's en oma's 4 keer het sjabloon gedraaid tot de 18de generatie, en zijn heden te bekijken op mijn website fklerkx.eu
Dit is 4 keer het sjabloon laten draaien vanuit die personen in het hoofdscherm,
Mijn bevindingen zijn zeer positief:
Vaders opa 320 kwartierstaten in een tijd van 3:07:00
Vaders oma 246 kwartierstaten in een tijd van 2:03:00
Moeders Opa 375 kwartierstaten in een tijd van 2:42:00
Moeders oma 398 kwartierstaten in een tijd van 2:01:00
dit zijn 1.339 kwartierstaten in 9:53:00
dit is 593 minuten werk door de computer met een gemiddelde van net geen 45 seconden per kwartierstaat
en zeer weinig typewerk, zie uitdraaien op mijn website
fklerkx.eu menu: oorsprong 2/3de-gen en vervolgens de vier uitdraaien met vermelding (april 2017)
Geweldig werk verricht en helemaal top.
Samen met links naar de Familienamenbank en Familiewapens in Nederland en Belgie om verder te kunnen zoeken op die achternaam.
Kan nu de keuze maken om een periode in een kwartierstaat verder te zoeken en deze apart te updaten als ik deze doorlopen heb.
Heb de keuze gemaakt om 4 uitdraaien te maken maar gezien mijn grootte van het aantal voorouders heb ik deze keuze gemaakt. Denk dat de meeste echter met een uitdraai van de Proband uit de voeten zouden kunnen.
Laatst bewerkt 19 apr 2017 11:21 door Frank .
Onderwerp is gesloten.
- NN
Re: Sjaboon uitdraai Oorsprong
21 apr 2017 21:36
Ik ken deze sjabloon niet, volgens jouw verslag zouden er kwartierstaten uitrollen, wat me niet lukte, ik krijg alleen maar parentelen. Welke optie moet ik aanklikken om dat voor elkaar te krijgen?
Onderwerp is gesloten.
- Frank
-
Auteur
21 apr 2017 22:01
Hallo PietP,
Ai, een verschrijving bedoel uiteraard 1339 stuks parentelen.
Anders zou het wel heel vreemd zijn, goed opgemerkt :lol:
Ai, een verschrijving bedoel uiteraard 1339 stuks parentelen.
Anders zou het wel heel vreemd zijn, goed opgemerkt :lol:
Onderwerp is gesloten.
- Frank
-
Auteur
22 apr 2017 08:03 - 22 apr 2017 08:06
Na bekijken van de
Voorbeeldwebsite
door Aldfaer, zie ik dat de uitdraai maar half gemaakt is.
Bijgaande dus een printscreen vanaf mijn website
In deze familienamenlijst kan je namelijk op de stamvader klikken waarna het parenteel van die persoon met heel zijn nageslacht wordt geopend. En dit voor alle familienamen in je eigen genealogie.
Samen met een hyperlink waar deze achternaam te vinden is in Nederland
En alle mogelijke schrijfwijzes om via een klik te kijken of er met die naam een familiewapen bekend is.
Advies : lees eerst goed de uitleg van de mogelijkheden voordat je start.
Bijgaande dus een printscreen vanaf mijn website
In deze familienamenlijst kan je namelijk op de stamvader klikken waarna het parenteel van die persoon met heel zijn nageslacht wordt geopend. En dit voor alle familienamen in je eigen genealogie.
Samen met een hyperlink waar deze achternaam te vinden is in Nederland
En alle mogelijke schrijfwijzes om via een klik te kijken of er met die naam een familiewapen bekend is.
Advies : lees eerst goed de uitleg van de mogelijkheden voordat je start.
Laatst bewerkt 22 apr 2017 08:06 door Frank .
Onderwerp is gesloten.
- Meije van Slageren
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 302
22 apr 2017 12:24 - 22 apr 2017 12:25
Dag Frank,
Dank je wel en blij dat je tevreden bent met het resultaat.
Je schrijft:
Het getoonde voorbeeld is gemaakt middels de standaard instellingen die bij het rapport zijn geleverd en betekent niet dat het maar half is. Maar is compleet. Door de instellingen aan te passen kunnen er verschillende soorten rapporten worden gemaakt.
Dank je wel en blij dat je tevreden bent met het resultaat.
Je schrijft:
Na bekijken van de Voorbeeldwebsite door Aldfaer, zie ik dat de uitdraai maar half gemaakt is.
Het getoonde voorbeeld is gemaakt middels de standaard instellingen die bij het rapport zijn geleverd en betekent niet dat het maar half is. Maar is compleet. Door de instellingen aan te passen kunnen er verschillende soorten rapporten worden gemaakt.
Laatst bewerkt 22 apr 2017 12:25 door Meije van Slageren.
Onderwerp is gesloten.
- Frank
-
Auteur
26 apr 2017 21:45
Wil je voordragen voor een Aldfaer lintje voor al je mooie hulp op de achtergrond, met al de onderscheidingen vandaag. 
Je hebt met dit sjabloon een grote stap verder gezet maar de makers van Aldfaer beseffen dit niet echt volgens mij.
Het was prettig samenwerken via de mail contact tijdens al de vele uren testen van dit sjabloon om het steeds fijner en beter te maken. :whistle:
Je hebt met dit sjabloon een grote stap verder gezet maar de makers van Aldfaer beseffen dit niet echt volgens mij.
Het was prettig samenwerken via de mail contact tijdens al de vele uren testen van dit sjabloon om het steeds fijner en beter te maken. :whistle:
Onderwerp is gesloten.
- Han Kortekaas
-
28 apr 2017 14:25Ik wil iets verduidelijken omdat u het te vaak heeft over het 'Aldfaer naar een hoger niveau brengen' in relatie tot sjablonen uit de Bonusrapporten.Frank Klerkx schreef : knip.....
Je hebt met dit sjabloon een grote stap verder gezet maar de makers van Aldfaer beseffen dit niet echt volgens mij....knip
Bij de download van Aldfaer wordt tevens gezorgd dat bij een eerste installatie als extra de Invoegtoepassing 'Bonus rapporten' wordt geïnstalleerd.
De Stichting Aldfaer is niet verantwoordelijk voor de Bonus rapporten. Verantwoordelijkheid ligt bij het zogenaamde B_team, bestaande uit Paul Kallenberg , Meije van Slageren en ikzelf.
In de Bonusrapporten zijn sjablonen opgenomen van het B_team alsmede van Carel Plantagie.
Ik zou het op prijs stellen als u hiermede rekening kunt houden bij het plaatsen van uw mening op dit forum.
Onderwerp is gesloten.
- NN
28 apr 2017 16:08
Een kleine aanvulling, de makers/programmeur(s) van Aldfaer posten zelden of nooit op dit forum of ze de forumbijdragen lezen, is te hopen.
Onderwerp is gesloten.
- Han Kortekaas
-
28 apr 2017 16:14
Ik citeer uit de 'Over deze website'
De Stichting Aldfaer volgt dit Forum nauwgezet. Zij beoogt het programma in stand te houden, ook voor komende Windows versies.
Onderwerp is gesloten.
- NN
28 apr 2017 17:00
Als de (makers/programmeurs = De Stichting Aldfaer) dan is het een mooi bericht.
Onderwerp is gesloten.
- Frank
-
Auteur
28 apr 2017 22:18Han Kortekaas schreef : knip...
Bij de download van Aldfaer wordt tevens gezorgd dat bij een eerste installatie als extra de Invoegtoepassing 'Bonus rapporten' wordt geïnstalleerd.
De Stichting Aldfaer is niet verantwoordelijk voor de Bonus rapporten. Verantwoordelijkheid ligt bij het zogenaamde B_team, bestaande uit Paul Kallenberg , Meije van Slageren en ikzelf.
In de Bonusrapporten zijn sjablonen opgenomen van het B_team alsmede van Carel Plantagie.
...knip
Als gebruiker zie ik één genealogie programma inclusief alle bonus updates en één forum.
Mag je alleen vragen stellen over de standaard sjabloons en niet over bonus sjabloons.
Terwijl je zelf niet over de mail wil reageren over je eigen gemaakte rapporten.
Verklaar je nader Han, hoe kan ik je dan bereiken om een probleem opgelost te krijgen die in je B-sjabloon zit?
@ PietP, mee eens.
Onderwerp is gesloten.
- NN
28 apr 2017 23:52 - 28 apr 2017 23:54
Bij elk sjabloon, uit de Bonus, staat dat je hier op het forum terecht kan voor vragen verbeteringen etc.
Laatst bewerkt 28 apr 2017 23:54 door NN.
Onderwerp is gesloten.