Sjab2Word en groot bestand met veel foto's

• Edward
  • Auteur

Sjab2Word en groot bestand met veel foto's

18 aug 2014 12:50
Hoe kan ik Sjab2Word zo aanpassen dat ik een hele grote html met meer dan 1000 afbeeldingen toch kan omzetten? Daar zit nu een grens op. Ik snap dat niet iedere PC dit wellicht aan kan, maar ik denk dat die van mij dat wel zou moeten kunnen.
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

Re: Sjab2Word en groot bestand met veel foto's

18 aug 2014 13:41
Dag Edward,

Uit jou vraag begrijp ik dat je het html bestand wel kunt openen. Er is namelijk ook een grens aan de grootte van een html bestand dat kan worden geopend deze is namelijk c.a. 100mb

De html bestanden die verwerkt worden met Sjab2Word dienen wel aangemaakt te zijn met Aldfaer.
Volgens mij bestaat er geen maximaal aantal van afbeeldingen voor Sjab2Word.
Ik moet wel zeggen dat ik nog nooit het aantal van 1000 heb gehad in mijn bestanden die ik tot nu toe heb uitgevoerd.

Het enige wat je kunt doen als het om een parenteel gaat om in Maakboeken te kiezen voor meerdere boeken waarbij de grens van 1000 afbeelding voor elk htm bestand niet wordt overschreden.

Welke foutmelding krijg je van Sjab2Word, het kan ook zijn dat de afbeelding niet aan voorwaarden voldoet om omgezet te kunnen worden.
Onderwerp is gesloten.
  • Edward
  • Auteur

18 aug 2014 14:10 - 18 aug 2014 14:14
Meije,

Het gaat om een parenteel via Maak Boek, groot 6,19 Mb (Boek.htm). Ik krijg als melding dat het document te veel afbeeldingen bevat en dat het maximum 1000 is. En dan dat de afbeeldingen niet worden bewerkt en niet worden ingesloten.

En als ik die weg klik een Visual basis melding: Fout 3 tijdens uitvoering: Return zonder GoSub.

In de map Maak boek staan echter maar 432 bestanden van in totaal 31 Mb.
Laatst bewerkt 18 aug 2014 14:14 door Edward.
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

18 aug 2014 14:24
Edward,

Dat is duidelijk dat het max 1000 is, ik weet niet waar dit in Sjab2Word is vastgelegd.
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

18 aug 2014 23:05
Edward,

in sjab2word test ik op het aantal afbeeldingen dat in het document wordt/is opgenomen. En dat is om redenen van beperkingen in het maximale geheugengebruik door Word door mij op 1000 gezet. Tot nu toe (en sjab2word bestaat al heel lang) was dat voor niemand een probleem. Ik denk dat het dat voor jou ook niet hoeft te zijn indien je voorkomt dat dezelfde afbeelding bij verschillende personen wordt weergegeven. Dus de foto alleen bij de eerste persoon waar hij voorkomt afdrukken en bij de overige een verwijzing. Is dat geen optie laat het dan even weten en ik stuur je versie waarin ik de limiet heb opgehoogd tot 2048.

Wim Rozendaal
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Edward
Onderwerp is gesloten.
  • Edward
  • Auteur

19 aug 2014 07:29
Wim,

Dat is voor mij geen optie, omdat zo'n afbeelding heel vaak een familiewapen is. En dus vele malen aan personen is gekoppeld binnen een familie. Ik ben daarom heel er geïnteresseerd in een versie met een hogere limiet.

Alvast bedankt,
Edward
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

19 aug 2014 10:57
Edward,
ik stuur je buiten het forum om een versie 6.1. Volledig ongetest en daarom niet op de website gezet. Maar als hij voor jou werkt zal ik hem wel algemeen beschikbaar stellen.
Wim
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Edward
Onderwerp is gesloten.
  • Edward
  • Auteur

19 aug 2014 16:19
Wim,

Het werkt. Uiteindelijk waren het 1010 afbeeldingen.

Wat me nog opviel:
  • Aan het einde van het sjabloon staat nog als versie 6.0 ipv 6.1
  • De kwaliteit van de afbeeldingen na het overzetten naar Word zijn veel minder goed dan wanneer ik de htm vanuit Word open
Onderwerp is gesloten.
  • Wim Blok

20 aug 2014 06:27
Beste Wim,
ik probeerde een mail te sturen naar jou en naar Meije aangaande S2W maar kreeg beide terug.
Graag had ik ook die uitgebreide versie gehad, maar ik had ook een andere vraag aangaande het inspringen van foto's, maar meen dat dat niet hier op het forum past.

Mvg Wim
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

22 aug 2014 11:26
Edward,

bedankt voor de feedback.
  • De versievermelding pas ik aan
  • Als de kwaliteit van de foto's na bewerking met sjab2word afneemt dan zie ik twee mogelijkheden:
    1. Je probeert de afbeelding te vergroten (en eerlijk gezegd zou dat gezien het aantal foto's en de totale omvang (431 bestanden, 31 megabyte) lijkt dat erg waarschijnlijk.
      De manier om dit te voorkomen is door bij 'Moet bij een kleiner aantal foto’s naast elkaar een grotere breedte per foto worden gebruikt?' op het optiescherm geen vinkje te zettten
    2. irfanview is niet op je pc geïnstalleerd.

Mvg, Wim Rozendaal
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

22 aug 2014 11:32
WIm,

ik zet de versie die Edward heeft getest nog deze maand op de website ( aldfaer.net ) onder downloads.
Voor verdere aanpassingen (en het uitgebreide testen dat hierbij nodig is) heb ik voorlopig geen tijd.

mvg, Wim Rozendaal
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

29 aug 2014 13:01
Inmiddels staat sjab2word versie 6.1 op de website en kan door iedereen worden gedownload
( aldfaer.net/sitemap//index.php?q=node/10548 ).

Gebruik zo veel mogelijk versie 6.0.

De enige wijziging ten opzichte van versie 6.0 is dat er in deze versie meer afbeeldingen ingevoegd kunnen worden.

De nieuwe versie legt een groter beslag op het geheugen en is daarom niet geschikt om op wat oudere pc's en/of oudere versies van Word te gebruiken. Daarom is het mijn advies om pas als blijkt dat er meer dan 1000 afbeeldingen ingepast moeten worden versie 6.1 te gebruiken.

Wim Rozendaal
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena