digitaal boek schrijven - Allemaal Familie

Lees meer

digitaal boek schrijven - Allemaal Familie

19 mrt 2017 23:07
Het rolletje perkament van de andere post heeft me op een lumineus idee gebracht vanochtend.

Daar een genealogie boek altijd eenmaal geschreven en gedrukt niet meer gewijzigd kan worden zit ik al een tijdje te denken hoe ik de gegevens voor ons nageslacht het beste kan bewaren.

Daar een digitaal rol perkament oneindig is kan je dit oneindig verder uitrollen en vullen met tekst en plaatjes. (lees andere html pagina)

Wil dit gezin voor gezin naar het verleden verder uitwerken.

Weet iemand hoe het met de rechten zit van deze achtergrondplaatjes gebruikt ik zijn website, daar hij niet reageert op een mail. verwacht dat ze vrij zijn maar weet het niet precies.

Door deze generatie voor generatie door te lopen en een verhaal erbij te schrijven voor ons nageslacht kan je dit jaarlijks op een cd-rom wegschrijven die hierna voor andere bloedverwanten vanuit ons gezin te kopiëren zijn.

Heb 2 vragen :
1. vooruitlopend heb ik vandaag al enkele pagina's kunnen maken, maar zijn er tips daar het eigen teksten zijn en deze niet uit een standaard Aldfaer gehaald kunnen worden, behalve de opsomming van namen en data in het begin van elk verhaal.

2. mag ik dit idee weer doorgeven aan andere? ivm mogelijke rechten op de plaatjes die on line gewoon binnen te halen zijn voor eigen gebruik.

Bijlagen:

Onderwerp is gesloten.
Lees meer

Re: digitaal boek schrijven - Allemaal Familie

20 mrt 2017 01:24
Ik vind je ongeduldig. Piet heeft, zoals ik in een ander onderwerp heb laten weten, wel degelijk geantwoord op een sjabloonvraag en jou een kopie gestuurd; dus wacht even af.

Voor wat de plaatjes betreft; er staat nergens dat er auteursrechten zijn.

Daarnaast heeft dit onderwerp totaal niets met Aldfaer te maken, dus moet maar gauw gesloten worden.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Frank
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

20 mrt 2017 10:36
Hallo Han,

Bedankt voor wat betreft het auteursrecht.

Heeft wel degelijk met Aldfaer te maken, maar stap voor stap.

Met welk sjabloon kan je het beste een kwartierstaat met alle gezinsleden voor een html pagina genereren. zodat ik elk gezin op een apart html pagina kan projecteren.

Het mag een lange lijst zijn waaruit ik kan copieeren.

Maar wil eerst lege pagina's aanmaken voor alle gezinnen tot een bepaalde generatie (denk dan aan 9 of 10 generaties als basismodel.

Wat betreft een ingeving (wat je ongeduldig noemt) zie ik anders vandaar ook een ander draadje gemaakt daar het een andere opzet is dan het sjabloon dat Piet Dekker in het verleden in de 4 versie had gemaakt.
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

20 mrt 2017 15:59
Bijgaande de 5 overzichten die ik gemaakt heb voor dit digitaal boek in een perkament opzet

van links naar rechts:

1. intro pagina
2. welkom (met uitleg)
3. index pagina
4. 2de generatie
5. 3de generatie

Je hebt enige handigheid nodig van html om de gegevens op de pagina te bewerken naar een verhaal.

dank aan Piet Dekker voor plaatjes voor de vormgeving.

Bijlagen:

Onderwerp is gesloten.
  • Nicolette

20 mrt 2017 16:24
Fijn dat jullie aan het plannen zijn..... :P :)
Onderwerp is gesloten.
  • NN

20 mrt 2017 16:34
@Frank Klerkx
aan handigheid met html ontbreekt het je niet, maar ik zie geen verschil met andere publicaties op het net, een genealogie, een parenteel of een site met FlexiTree.
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

22 mrt 2017 15:27 - 22 mrt 2017 15:42
@ Han Kortekaas,
indien gereed zou ik deze graag willen testen, en wacht geduldig af.
kan dan een mooi geheel vormen met het nog te schrijven digitale boek.

@ Nicolette en Piet, Deze opzet is voor het levensverhaal van onze voorouders, dus GEEN opsomming zoals je deze in een genealogie gewend bent. (Waar Han Kortekaas kijkt of dit sjabloon werkend gemaakt kan worden voor de 6 versie van Aldfaer) Hoewel er wel enige data in mijn te schrijven digitale boek kan voorkomen.

Ben momenteel dit digitaal basisontwerp aan het maken voor totaal 9 generaties vanuit de proband, waarbij elk gezin een pagina krijgt zoals voorbeeld 4 van 20 maart. (voorbeeld 5, komt te vervallen.)
Het geheel zal dus bestaan uit ongeveer 250 basis html digitale perkament rolletjes.

Indien er geïnteresseerde zijn voor deze html pagina's stuur me maar een mail.
Invulling namen, data en verhaal dien je zelf te doen, maar dan heb je een eerste opzet met de juiste linken erin gemaakt en teksten "Lorem ipsum dolor" als bladvulling voorbeeld.

Eenmaal ingevuld zal dit NIET openbaar komen daar dit voor heel ons nageslacht bedoeld is, te verspreiden via een cd-rom

Vond het zelf een vrij uniek - leuk idee om Het verhaal te kunnen noteren, en eventueel verder aan te passen indien nodig.

Kopie mail van Piet Dekker ontvangen (zonder de sjabloon info), en afwachtende op de juiste sjabloon aanpassingen om dezelfde look uitdraai te kunnen maken.

Het leuke in dit digitale verhaal is dat er wisselend spreuken te voorschijn komen, en was een zeer leuk idee van Piet Dekkers die ik ook verder uit aan het werken ben.

Post mag gesloten worden.
Laatst bewerkt 22 mrt 2017 15:42 door Frank . Reden: spreuken
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Nicolette
Onderwerp is gesloten.
  • Nicolette

23 mrt 2017 08:43
HI Frank,

IK heb wel interesse in het sjabloon, maar ik kan je mailadres niet vinden?

Nicolette.
Onderwerp is gesloten.
  • NN

23 mrt 2017 09:30
Je kunt zijn e-mailadres via zijn site vinden, druk daartoe op het blauwe wereldbolletje ter linker zijde.
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

23 mrt 2017 16:27
Frank,
Ieder zijn meug, maar even een opmerking. Typografisch is wat ik hier gezien heb, een beetje een rommeltje.
Ik zie hier drie soorten kolommen.
Linkslijnend
Gecentreerd
Uitgevuld.
Kies voor één van deze vormen en blijf daarbij. Zeker niet gemengd gebruiken. Normaal, als men met kolommen werkt, gebruikt men uitgevuld. Kijk maar eens, als je die nog hebt, wat je krant doet.
Onderwerp is gesloten.
  • NN

23 mrt 2017 16:57
Frank is helemaal thuis in HTML5 en CSS3 (zie zijn site) dus ik maak me helemaal geen zorgen over hoe eea eruit komt te zien, komt vast goed.
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

23 mrt 2017 19:09
@ Ruud, bedankt je opmerking word verwerkt.
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena