Wens : Overzicht Materiaal

Lees meer

Wens : Overzicht Materiaal

18 mrt 2017 16:14 - 18 mrt 2017 16:16
Is het mogelijk een sjabloon te ontwikkelen die een lijst produceert van het aanwezige materiaal per persoon en deze naar een Excel te exporteren op basis van de volgende crtieria:
1) beginnend bij de referentie persoon en
2) zijn voor en nageslacht
3) de naam van het materiaal
optie het volledige pad
4) bijschrift van het materiaal
Overige opties (indien mogelijk)
a) per groep
b) volledig bestand
c) voor en/of nageslacht persoon in het hoofdvenster

Wat wil ik bereiken:
Op basis van de Excel een werklijst te verkrijgen van nog toe te voegen materiaal en daarbij gericht te kunnen werken in de "directe lijnen". Hierbij denk ik speciaal aan de diverse aktes.
Laatst bewerkt 18 mrt 2017 16:16 door Ruud de Ruiter.
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

Re: Wens : Overzicht Materiaal

18 mrt 2017 18:37 - 18 mrt 2017 18:39
Ruud de Ruiter schreef : Wat wil ik bereiken:
Op basis van de Excel een werklijst te verkrijgen van nog toe te voegen materiaal en daarbij gericht te kunnen werken in de "directe lijnen". Hierbij denk ik speciaal aan de diverse aktes.

Ruud : heb je het sjabloon "ik en mijn familie"al eens uitgeprobeerd ?

Als je een kwartierstaat maakt vanuit de proband zie je meteen of van iedereen voorouder minimaal een acte te zien is.

Klik je vervolgens op een akte dan kan je per persoon kijken of je iets mist in de doop (D)- trouw (T)- overlijdensaktes ( B ).

Er is nog een andere methode die ik gebruik daar je minimaal 3 aktes in je leven wilt hebben de DTB
Geef een unieke kleur (Rood) mee als ik alle drie de actes heb.
Persoon krijgt een lichtrode kleur mee als ik nog niet alle actes heb betreffende D-T-B
Trouwakte gaat standaard bij de man dus man 3 actes en vrouw 2 aktes.

Vervologens kan je in de persoonslijst een sortering maken

uitleg van nummering in de codelijst
klerkx-ierlant = familienaam
gevolgd door een generatienummer
de I van info
het kwartiernummer van de persoon in de kwartierstaat

De blauwe vooroudernamen moeten dus nog gezocht worden.

Het lijkt een heel werk maar indien je dit generatie voor generatie bij hebt gehouden (of nadien invult) is het dus zonder een excel export al op 2 manieren mogelijk.

Bijlagen:

Laatst bewerkt 18 mrt 2017 18:39 door Frank .
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

18 mrt 2017 18:47
vervolg:

Klik je bij Ik en mijn Familie op een voorouder,

Dan zie je ook of alle aktes in het bezit zijn samen met mogelijke andere afbeeldingen.

Bijlagen:

Onderwerp is gesloten.
Lees meer

18 mrt 2017 20:13 - 18 mrt 2017 20:14
Frank,
Om te beginnen, dit vraagt een enorm aantal handelingen
Verder het produceert geen werklijst van wat nog te vinden en/of te koppelen.
Derhalve voor mij geen oplossing van de vraagstelling
Laatst bewerkt 18 mrt 2017 20:14 door Ruud de Ruiter.
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

19 mrt 2017 00:31
Ruud,
ik zie de meerwaarde naar Excel niet. Als je binnen de Aldfaer rapport html blijft kan er een jumplink gemaakt worden waardoor je van record naar record kunt springen.

Daarnaast is er al een sjabloon op dit gebied van Meije wat alleen voorzien zou moeten worden van een paar selectiemogelijkheden.

De sjabloontaal kan niets met een Groep, maar zoals je weet, kun je zelf een Groep samenstellen en die in een aparte stamboom opnemen en het sjabloon van Meije in de nieuwe deel-stamboom draaien.
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

19 mrt 2017 10:13 - 19 mrt 2017 10:25
Han,
Dat je vanuit het rapport naar een record kan springen is prima maar hoe kan je binnen dat rapport een sortering maken om vast te stellen welke (soort) akte ontbreekt. Dat is "mijn" achtergrond van de Excel export. Aan de hand van het volledige pad of het bijschrift kan ik vaststellen welke aktes aanwezig zijn.
Waarom deze wens? Nu moet ik aan de hand van de kleurherkenning voor/na geslacht door het bestand wandelen en per persoon nakijken welke aktes ik heb en dus welke eventueel ontbreken. Omdat een overzicht ontbreekt is het gevolg dat je herhaalde malen dezelfde persoon "controleert" want ik ken geen methode om aan te geven en zichtbaar te maken dat van een persoon de geb/huw/ovl of doop/huw/begr (of een mengvorm daarvan rond 1811) Eaktes/vermeldingen compleet aanwezig zijn.^
Een handmatige vermelding in Diversen levert een zoekloep op in de personenlijst, maar dat kan voor van alles wezen EN vraagt handmatige aktie per persoon die t.z.t dan weer verwijderd moet worden.

Sjabloom Meije ?? Als je het sjabloon fotomateriaal bedoeld, dat werkr nu op het hele bestand en dat is voor grote bestanden een beetje teveel van het goede EN je kan er niets mee om een werklijst te maken

Groep: als je niet vraagt is het antwoord altijd nee :-). Dus groep gaat niet, het zei zo.
Laatst bewerkt 19 mrt 2017 10:25 door Ruud de Ruiter. Reden: aanvulling/correctie "meije"
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

19 mrt 2017 10:37 - 19 mrt 2017 10:38
Ruud de Ruiter schreef : Een handmatige vermelding in Diversen levert een zoekloep op in de personenlijst, maar dat kan voor van alles wezen EN vraagt handmatige aktie per persoon die t.z.t dan weer verwijderd moet worden.

Ruud,
Sinds den beginne ga ik als volgt tewerk om de stand van zaken te bepalen met betrekking tot uuitstaande akten/documenten:
telkens een persoon is toegevoegd wordt in Diversen > Zoeken toepasselijk een vink geplaatst bij de ontbrekende documenten, met een mogelijkheid van 7 in totaal. Hiermee draai ik het bonusrapport 'Uitzoeken > Diversen uitzoeken' uit. Bij de instellingen van het rapport kiezen 'Met nottites'. Onafhankelijk van de keuze die je maakt voor de sortering geeft het rapport ook de andere gebeurtenissen weer. De jumplink verwijst u naar het hoofdvenster.
Het rapport, kan indien gewenst, naar Excel geëxporteerd worden.
Laatst bewerkt 19 mrt 2017 10:38 door JayCee.
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

19 mrt 2017 11:57 - 19 mrt 2017 12:00
Jaycee,
Dat kan als men het in den beginne heeft gedaan. Helaas geeft dat geen gericht resultaat (directe lijnen b.v.) en achteraf 50'000 plus....
Vergeet niet dat mijn Aldfaer bestand is onstaan toen bonusrapporten en invoegtoepassingen nog niet bestonden
Laatst bewerkt 19 mrt 2017 12:00 door Ruud de Ruiter.
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

19 mrt 2017 15:50
Ruud,

Op dit moment kan ik het bonus rapport Fotomateriaal aanpassen:
Alle fotomateriaal zoals dat nu is en dit uit te breiden met van de persoon in het hoofdvenster het fotomateriaal:
Voorgeslacht
Nageslacht
Voor- en Nageslacht.
Waarbij dan de uitvoer voor de huidige keuze (zonder foto) een keuze gemaakt kan worden voor een html bestand, zoals dat nu ook het geval is en een txt bestand die als bestand kan worden gebruikt voor Excel.
Waarbij het volledige pad niet kan worden gegeven, daar de sjabloontaal van Aldfaer dit niet ondersteunt.
De referentiepersoon moet je even zelf aanwijzen via (Ctrl+Home)om deze als hoofdpersoon te verkrijgen.
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

19 mrt 2017 17:02
Meije,
Dat is prachtig en ik wacht rustig af. Als je het getest wil hebben, weet je me te vinden.

Zelf kan ik aan de hand van het bijschrift het soort bestand/akte vaststellen Geb, Doop, Otr, Huw, Ovl, Begr.
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

19 mrt 2017 17:05
Ruud,

Zodra er een test versie klaar is dan stuur ik je deze toe.
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

03 apr 2017 14:14
Naar aanleiding van Ruud zijn vraag wordt het bonus rapport Fotomateriaal aangepast met de mogelijkheid om ook rapporten te maken waarvan de uitvoer geschikt is om als import voor Excel te dienen.
Tevens kan er een keuze gemaakt worden uit de gehele stamboom of van de proband een voorgeslacht dan wel een nageslacht.
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena