Personen in een groep op lijst

• Raeman Gudrun
  • Auteur

Personen in een groep op lijst

11 feb 2016 14:09
Ik had graag een lijst gemaakt van alle personen die in een groep voorkomen met hun geboortedatum en -plaats en overlijdensdatum en -plaats. Mocht het ook nog lukken, dan ook graag de naam van de partner er bij, maar dit is niet echt noodzakelijk.
Iemand die al zoiets gemaakt heeft, of me kan op weg helpen?

Mvg
Gudrun
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

Re: Personen in een groep op lijst

11 feb 2016 17:19 - 11 feb 2016 17:20
Gudrun,

Dat kan. Vanaf een referentiepersoon via menu Persoon > Groep > toevoegen aan nieuwe groep. In het vervolgvenster kan je een selectie naar keuze maken. Eenmaal de groep klaar kan je achteraf nog nieuwe personen toevoegen.
De groep bewaren als nieuw stamboombestand door klik op het disketje. Met dit bestand kan je alle rapporten uitdraaien.
Let wel, wijzigingen of toevoegingen aan de nieuwe stamboom worden niet automatisch aan de initiele stamboom verwerkt. Deze moeten steeds in de initiele stamboom worden toegevoegd daarna de groep opnieuw als nieuw stamboombestand wegschrijven, enz..
Lees ook in de Help, zoeken op 'persoon toevoegen aan nieuwe stamboom'
Laatst bewerkt 11 feb 2016 17:20 door JayCee.
Onderwerp is gesloten.
  • Raeman Gudrun
  • Auteur

11 feb 2016 17:28
Had dit al gevonden, maar leek me wat omslachtig om bij elke aanpassing een nieuwe export te moeten maken. Ik had gehoopt dat er een eenvoudiger manier was...
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

11 feb 2016 18:48
waarschijnlijk dat een sjabloon uit de Bonus rapporten doet wat u wilt.
1. Ga naar Bonus rapporten rubriek Overzichten
2. Kies sjabloon Stamreeks
3. op startvenster vink laatste vakje aan voor een ander rapport
4. kies het eerste 'Nageslacht oudste voorvader van hoofdpersoon

Bij 'Verander de inhoud ......' kunt u meer of minder informatie op het overzicht krijgen
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

11 feb 2016 19:16 - 11 feb 2016 19:23
Raeman Gudrun schreef : Had dit al gevonden...

Gudrun,
dan is het nuttig dit te vermelden bij de vraagstelling.
Laatst bewerkt 11 feb 2016 19:23 door JayCee.
Onderwerp is gesloten.
  • Raeman Gudrun
  • Auteur

11 feb 2016 20:38 - 11 feb 2016 20:44
Sorry dat ik dit niet vermeld had JayCee
Laatst bewerkt 11 feb 2016 20:44 door Raeman Gudrun. Reden: naam vergeten vermelden aan bestemmeling
Onderwerp is gesloten.
  • Raeman Gudrun
  • Auteur

11 feb 2016 20:43
Probleem is ook een beetje dat dit allemaal losse gegevens zijn. Is een gedcomfile met Bidprentjes, overlijdensberichten, rouwbrieven,... In elke groep zit de persoon volgens het document dat ik beschikbaar heb in mijn verzameling.
Nu wil ik graag een lijst van deze gegevens per groep publiceren op mijn website, zodat ik anderen misschien verder kan helpen met deze info.
Ik ben nu gestart met de bestanden zelf te koppelen en te publiceren via het flexitree-sjabloon, maar al deze documenten nemen heel wat plaats in op mijn webruimte, vandaar dat ik zou werken met lijsten en dan kan men de gewenste documenten aanvragen.
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

12 feb 2016 09:14
Raeman
op een website zou u eigenlijk met verkleinde jpg's moeten werken want ca 100Kb is voldoende voor een goede weergave.
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena