Hook achternaam (familienaam) in hoofdletters

• Frans De Block
  • Auteur

Hook achternaam (familienaam) in hoofdletters

04 feb 2016 21:51
Gegroet iedereen,

Heb ooit op dit forum een hook gevonden waarbij men de familienaam (achternaam) bij de tekst- en grafische rapporten steeds in hoofdletters weergeeft. Ik vind dat duidelijker.
Die hook heb ik opgenomen in een Basishook die ik gegenereerd had via de 'C-hooks'
Zoals het hoort staat die in Lib user die op zijn beurt onder Invoegtoepassingen staat.

Bij mij werkt dit uitstekend. Aldfaer 6.1 met de klassieke plaatsing vd bestanden, WIN 8.

Bij een kameraad wordt enkel bij de mannen de naam in hoofdletters weergegeven. Hij heeft ook Aldfaer 6.1, een basishook in Lib users en gebruikt WIN 10.

Enerzijds vinden we het wel grappig.
Maar anderzijds, we weten niet waar we 'de fout' moeten zoeken.
Instellingen (icoon op hoofdscherm)? Doen hier niets terzake, mijns inziens.
Of het (bijna) berucht configureerbestandje?

Of een seksistische WIN10 ? (grapje)

Heeft iemand een idee?
Dank bij voorbaat
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

Re: Hook achternaam (familienaam) in hoofdletters

05 feb 2016 11:51
De vraag is natuurlijk of het exact dezelfde hook bestand is als jezelf gebruikt. Het bestandje aldfaer.cfg doet niets terzake want er komt wel output.

Als je wilt kan het foutieve bestandje aangehecht worden of naar mijn e-mail gestuurd worden.
Onderwerp is gesloten.
  • Frans De Block
  • Auteur

05 feb 2016 20:59
Dag Han,

Wat kan er al misgaan als ik de Hooek 'Achternaam-in hoofdletters' open met note book en voor alle zekerheid Ctrl home druk (dan ben ik zeker dat ik écht vooraan in txt zit), dan Ctrl A (ben ik zeker dat ik alles geselecteerd heb), dan Ctrl C (ben ik zeker dat ik copieer).
Dan op stik plaatsen en bij kameraad copieren naar de Basishook.

Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik bij mijn kameraad (nog) niet letter per letter die hook heb nagelezen.
Ik heb wel zoiets van: het lukt bij de mannen, dus waarom niet bij de vrouwen.
Ik herken (met mijn beperkte kennis van hooks) geen geslachts-gevoelige-testen of voorwaarden.

Hieronder de hook zoals ie bij mij geïnstalleerd heb.

.--Alle Achternamen in HOOFDLETTERS

_FUNCBEGI(ACHTERNAAM_VOLLEDIG)
[:_NAMEPREF._UPPE[&[?_NAMEPREF?][?_SETORDE(_SQUOTE,[:_NAMEPREF._SUBS(0,0):])==?][?_SURN?] &]_SURN._UPPE:]
_FUNCEND

:.

Lig er nou ook niet van wakker hé
Groeren
Frans
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

06 feb 2016 01:26
Dag Frans,

ik ga zo slapen maar nog even dit;
Ik neem aan dat het bestandje in de Lib user 'StandaardHook.asjl' heet

probeer eens vóóraan in het sjabloontje (mochten er meer functies zijn) de volgende functie te zetten
_FUNCBEGI(ACHTERNAAM_VOLLEDIG)
ACHTERNAAM_VOLLEDIG_UPPE
_FUNCEND

De functie achternaam_volledig roept dan de functie achternaam_volledig_uppe aan.
Onderwerp is gesloten.
  • Frans De Block
  • Auteur

08 feb 2016 20:49
Hey Han,

Ja, ik vergis me in de benaming. Het is wel degelijk 'StandaardHook.asjl'
Ik ga uw tip uitproberen en gelijk eens nakijken of dit in mijn 'hook' terug te vinden is.

Al bedankt
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena