- Bedankjes 1
Link naar website onder persoonsnaam
- Henny van den Broek
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
Link naar website onder persoonsnaam
27 sep 2015 13:11
In de kwartierstaat wil ik graag onder de persoonsnaam een link (voorzien van de interne Aldfaercode) toevoegen naar de persoonspagina op mijn website.
Nu ben ik aan het experimenteren geweest. maar zonder resultaat.
Ik had in een nieuwe map: Lib User onder de Aldfaer Sjablonen een bestand aangemaakt met de naam 'StandaardHook.asjl' met de volgende inhoud:
_FUNCBEGI(USR_NAAM_VOLLEDIG)
<a href = " alsemgeest.hele.nl/getperson.php?personID=_CODEINTE "[&_NAMEFIRS (_NAMENICK)&]|_NAMEFIRS|_NAMENICK:.</a>
_FUNCEND
Dit doet echter niets met het aanmaken van de kwartierstaten. Wat moet ik wel doen om een link onder de persoonsnaam te krijgen?
Alvast bedankt voor de hulp.
Nu ben ik aan het experimenteren geweest. maar zonder resultaat.
Ik had in een nieuwe map: Lib User onder de Aldfaer Sjablonen een bestand aangemaakt met de naam 'StandaardHook.asjl' met de volgende inhoud:
<a href = " alsemgeest.hele.nl/getperson.php?personID=_CODEINTE "[&_NAMEFIRS (_NAMENICK)&]|_NAMEFIRS|_NAMENICK:.</a>
_FUNCEND
Dit doet echter niets met het aanmaken van de kwartierstaten. Wat moet ik wel doen om een link onder de persoonsnaam te krijgen?
Alvast bedankt voor de hulp.
Onderwerp is gesloten.
- Hans Stoter
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 51
Re: Link naar website onder persoonsnaam
27 sep 2015 15:24 - 27 sep 2015 15:27
Hallo Henny,
<a href = "alsemgeest.hele.nl/getperson.php?personID=_CODEINTE"</a>[&_NAMEFIRS (_NAMENICK)&]|_NAMEFIRS|_NAMENICK</a>
_FUNCEND
zou wel moeten werken.
Alle voornamen krijgen dan een hyperlink.
Gr. Hans
<a href = "alsemgeest.hele.nl/getperson.php?personID=_CODEINTE"</a>[&_NAMEFIRS (_NAMENICK)&]|_NAMEFIRS|_NAMENICK</a>
_FUNCEND
zou wel moeten werken.
Alle voornamen krijgen dan een hyperlink.
Gr. Hans
Laatst bewerkt 27 sep 2015 15:27 door Hans Stoter.
Onderwerp is gesloten.
- Henny van den Broek
-
Auteur
27 sep 2015 16:05
Hallo Hans,
Bedankt voor het meedenken. Naar aanleiding van jouw correctie zag ik dat ik een haakje vergeten was. (2 x </a> lijkt met sowieso niet goed).
Nu geprobeerd met de volgende code, maar ook dat verandert niets aan de kwartierstaat:
<a href = " alsemgeest.hele.nl/getperson.php?personID=I_CODEINTE ">[&_NAMEFIRS (_NAMENICK)&]|_NAMEFIRS|_NAMENICK:.</a>
_FUNCEND
Maar voor mij is het niet zeker dat USR_NAAM_VOLLEDIG ook in de kwartierstaat wordt gebruikt. Misschien roep ik wel de verkeerde functie aan....
Bedankt voor het meedenken. Naar aanleiding van jouw correctie zag ik dat ik een haakje vergeten was. (2 x </a> lijkt met sowieso niet goed).
Nu geprobeerd met de volgende code, maar ook dat verandert niets aan de kwartierstaat:
<a href = " alsemgeest.hele.nl/getperson.php?personID=I_CODEINTE ">[&_NAMEFIRS (_NAMENICK)&]|_NAMEFIRS|_NAMENICK:.</a>
_FUNCEND
Maar voor mij is het niet zeker dat USR_NAAM_VOLLEDIG ook in de kwartierstaat wordt gebruikt. Misschien roep ik wel de verkeerde functie aan....
Onderwerp is gesloten.
- Henny van den Broek
-
Auteur
27 sep 2015 17:10
OPGELOST (na het zoeken in het oude forum):
Heb nu een bestand KwartierstaatHook aangemaakt.
Heb nu een bestand KwartierstaatHook aangemaakt.
Onderwerp is gesloten.
- Han Kortekaas
-
27 sep 2015 18:33 - 27 sep 2015 18:36
De map Lib User hoort niet in de map Aldfaer sjablonen te staan maar in de root van de map die onder Instellingen -> Bestanden -> staat voor de eigen invoegtoepassingen en sjablonen. Tegenwoordige standaard is daarvoor C:\Users\<naam>\Documents\aldfaer\invoegtoepassingen.
Daarnaast staat een uitstekende beschrijving van welke hook je moet gebruiken in welke situatie. Ga naar Tonen -> Rapporten en dan zie je aan de rechterzijde het infoscherm met in het blauw 'hooks'. Op dat scherm kun je verder surfen naar 'dit plaatje'.
Daarnaast staat een uitstekende beschrijving van welke hook je moet gebruiken in welke situatie. Ga naar Tonen -> Rapporten en dan zie je aan de rechterzijde het infoscherm met in het blauw 'hooks'. Op dat scherm kun je verder surfen naar 'dit plaatje'.
Laatst bewerkt 27 sep 2015 18:36 door Han Kortekaas.
Onderwerp is gesloten.
- Hans Stoter
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 51
27 sep 2015 20:03 - 27 sep 2015 20:07
Henny,
Je hebt de door mij aangepaste code kennelijk niet uitgeprobeerd zonder die tweede </a> die voorkomt dat de daarop volgende tekst van een hyperlink wordt voorzien!
Gr. Hans
Je hebt de door mij aangepaste code kennelijk niet uitgeprobeerd zonder die tweede </a> die voorkomt dat de daarop volgende tekst van een hyperlink wordt voorzien!
Gr. Hans
Laatst bewerkt 27 sep 2015 20:07 door Hans Stoter.
Onderwerp is gesloten.