- Bedankjes 0
Eigen sjablonen
- Marja aan ´t Goor
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
Eigen sjablonen
10 mei 2014 12:17 - 10 mei 2014 12:18
Best Forum,
Heel enthousiast wil ik gaan beginnen me te gaan verdiepen in ontwerpen/aanpassen van sjablonen. Ik heb de Crimson-editor geïnstalleerd.
Maar ik hoe krijg ik mijn ´fraaie creatie´ zichtbaar in Aldfaer.
Ik heb de sjabloonhandeiding gevonden en een aantal bladzijden bestudeerd.
Ik heb een map gemaakt: C:\Programma Aldfaer\Eigen sjablonen, waar ik wat oefeningen wil plaatsen.
In Aldfaer wordt deze map echter niet zichtbaar.
Wat doe ik fout?
Hartelijke groet,
Marja aan ´t Goor
Heel enthousiast wil ik gaan beginnen me te gaan verdiepen in ontwerpen/aanpassen van sjablonen. Ik heb de Crimson-editor geïnstalleerd.
Maar ik hoe krijg ik mijn ´fraaie creatie´ zichtbaar in Aldfaer.
Ik heb de sjabloonhandeiding gevonden en een aantal bladzijden bestudeerd.
Ik heb een map gemaakt: C:\Programma Aldfaer\Eigen sjablonen, waar ik wat oefeningen wil plaatsen.
In Aldfaer wordt deze map echter niet zichtbaar.
Wat doe ik fout?
Hartelijke groet,
Marja aan ´t Goor
Laatst bewerkt 10 mei 2014 12:18 door Marja aan ´t Goor.
Onderwerp is gesloten.
- Han Kortekaas
-
Re: Eigen sjablonen
10 mei 2014 12:26
Marja,
in de Aldfaer Instellingen voor de rapporten tekst staat op de 2e regel wat de hoofdmap is voor de eigen sjablonen en invoegtoepassingen; ergo, omdat je de Bonus rapporten al hebt geïnstalleerd moet je jouw sjablonen in dezelfde hoofdmap zetten, eventueel in een aparte submap
Daarna zijn ze onder Tonen -> Rapporten -> Overige rapporten onder de map voor Bonus rapporten zichtbaar.
in de Aldfaer Instellingen voor de rapporten tekst staat op de 2e regel wat de hoofdmap is voor de eigen sjablonen en invoegtoepassingen; ergo, omdat je de Bonus rapporten al hebt geïnstalleerd moet je jouw sjablonen in dezelfde hoofdmap zetten, eventueel in een aparte submap
Daarna zijn ze onder Tonen -> Rapporten -> Overige rapporten onder de map voor Bonus rapporten zichtbaar.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marja aan ´t Goor
Onderwerp is gesloten.
- Arend
10 mei 2014 12:35
u dient de map met eigen sjablonen onder de map Alfdfaer sjablonen te zetten, stel de map heet eigen_sjabs dan dient u in die map een bestandje eigen_sjabs.aplg te zetten, dit bestandje bevat de volgende regels:
pluginname = mijn eigens sjablonen
author = uw naam
versionfile = 0.0
checkautoupdate = true
nu is uw map te vinden onder Overige rapporten
pluginname = mijn eigens sjablonen
author = uw naam
versionfile = 0.0
checkautoupdate = true
nu is uw map te vinden onder Overige rapporten
Onderwerp is gesloten.
- Han Kortekaas
-
10 mei 2014 14:42
Arend,
dat is nergens voor nodig.
Die constructie wordt alleen gebruikt als er een Invoegtoepassing gemaakt moet worden die door anderen ingelezen kan worden en dan ook een automatische update kan krijgen.
Om een eigen sjabloon aan de praat te krijgen is het alleen van belang dat die ergens in het hoofdpad van de Aldfaer Instelling voor Sjablonen en invoegtoepassingen staat.
dat is nergens voor nodig.
Die constructie wordt alleen gebruikt als er een Invoegtoepassing gemaakt moet worden die door anderen ingelezen kan worden en dan ook een automatische update kan krijgen.
Om een eigen sjabloon aan de praat te krijgen is het alleen van belang dat die ergens in het hoofdpad van de Aldfaer Instelling voor Sjablonen en invoegtoepassingen staat.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marja aan ´t Goor
Onderwerp is gesloten.