- Bedankjes 996
Geen matching in andere stambomen
- Henny Eizenga-Hendriks
- Auteur
Geen matching in andere stambomen
26 mrt 2015 17:51
Na downloaden van versie 6.1 gisteren, kreeg ik slechts in één van mijn (3)stambomen, die ik regelmatig gebruik, de matches. Meteen even uitgeprobeerd. Vandaag wilde ik de andere 2 eens bekijken maar daarin waren geen matches terwijl er in deze 3 stambomen elkaar overlappende personen zitten die dan sowieso een groen blokje zouden moeten krijgen. Bij de instellingen staat bij Online Diensten My Heritage aangeklikt.
Wat doe ik fout?
Vast bedankt
Wat doe ik fout?
Vast bedankt
Onderwerp is gesloten.
- Ruud de Ruiter
-
Lees minder
Lees meer
Re: Geen matching in andere stambomen
27 mrt 2015 07:50 - 27 mrt 2015 07:51
Dag Henny,
Download of auto-update?
Als een persoon een match heeft gekregen, wordt deze voor een periode door My Heritage "uitgeschakeld" voor een nieuwe match. Reden is om geen overbelasting van My Heritage site/service te veroorzaken. Bij omschakelen naar een andere stamboom en het in het hoofdvenster brengen van een zelfde persoon wordt door My Heritage gesignaleerd als "al gedaan" en dus niet uitgevoerd.
Een reden te meer om niet met meerdere stambomen te werken maar met één bestand en daarin groepen aan te maken. Dan heb je dit verschijnsel niet en ook geen dubbel werk om die stambomen te onderhouden
Download of auto-update?
Als een persoon een match heeft gekregen, wordt deze voor een periode door My Heritage "uitgeschakeld" voor een nieuwe match. Reden is om geen overbelasting van My Heritage site/service te veroorzaken. Bij omschakelen naar een andere stamboom en het in het hoofdvenster brengen van een zelfde persoon wordt door My Heritage gesignaleerd als "al gedaan" en dus niet uitgevoerd.
Een reden te meer om niet met meerdere stambomen te werken maar met één bestand en daarin groepen aan te maken. Dan heb je dit verschijnsel niet en ook geen dubbel werk om die stambomen te onderhouden
Laatst bewerkt 27 mrt 2015 07:51 door Ruud de Ruiter.
Onderwerp is gesloten.
- Ruud de Ruiter
-
27 mrt 2015 13:53
Correctie:
Navraag heeft uitgewezen dat My Heritage niet uitschakeld. Het is daarom voor mij een raadsel waarom geen matches in de andere stambomen plaats vinden.
Blijft de opmerking over meerdere stambomen.
Navraag heeft uitgewezen dat My Heritage niet uitschakeld. Het is daarom voor mij een raadsel waarom geen matches in de andere stambomen plaats vinden.
Blijft de opmerking over meerdere stambomen.
Onderwerp is gesloten.
- Antoon
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 95
27 mrt 2015 14:58
De matches worden alleen gezocht als de persoon in het hoofdvenster staat. Het is niet zo dat er matches gezocht voor heel het bestand. Van een persoon waarvoor in stamboom 1 matches gevonden werden vind je alleen matches in stamboom 2 als je die persoon in stamboom 2 ook in het hoofdvenster plaatst.
Onderwerp is gesloten.
- Henny Eizenga-Hendriks
- Auteur
27 mrt 2015 15:39
Bedankt voor de antwoorden. Misverstand is ontstaan omdat er bij de eerste stamboom die ik opende meteen een wereld van groene blokjes kwam. Meende dan dus dat als ik een andere stamboom opende ook automatisch het gehele bestand nagelopen werd op matches. Weet nu dus hoe het werkt. Wat de groepen aangaat, daar zal ik me ook eens in verdiepen. Nogmaals bedankt m.v.g. Henny
Onderwerp is gesloten.