Smartmatch: Probleem bij het invoeren van gegevens

• Benno van Dalen
  • Auteur

Smartmatch: Probleem bij het invoeren van gegevens

28 feb 2015 09:02
Ik gebruik Aldfaer tot mijn volle tevredenheid sinds ik in 2009 opnieuw met genealogisch onderzoek ben begonnen en gebruik vermoedelijk nog lang niet alle mogelijkheden die het heeft. MyHeritage als onlinedienst met smart matches (in plaats van >100.000 hits bij Ancestry, waarvan zelfs de allereerste al vaak in een andere eeuw en op een andere continent ligt) vind ik ook een heel mooie uitbreiding in versie 6.0. Ik heb echter de volgende probleempjes en vragen:

1) Als Aldfaer smart matches zoekt terwijl ik gegevens invoer (met name notities en datums) springt de cursor telkens opnieuw naar het begin van het betreffende veld, zodat de tekst die ik tik, door elkaar wordt gehusseld. Met name bij datums is dit vanwege de automatische formatering zeer onhandig: soms moet ik de datum drie of vier keer opnieuw intikken voordat hij correct verschijnt (of natuurlijk wachten, totdat alle smart matches gevonden zijn...). Als ik de online diensten uitschakel gebeurt dit niet meer. Is dit een programmeerfoutje? Zou het handig zijn een knop voor het aktualisieren van de smart matches toe te voegen, zodat de gebruiker kan kiezen wanneer dit gebeurt?

2) Ik heb € 89,90 betaald voor een data-abonnement bij MyHeritage, maar stel nu vast dat ik daar binnen MyHeritage niet zo gek veel mee kan doen als ik niet ook nog op z'n minst een Premium-Abonnement erbij neem, dat "slechts" € 71,40 kost. Was het niet voldoende geweest alleen het Premium-Abonnement te nemen om alle smart matches vanuit Aldfaer in MyHeritage in te kunnen zien? Indien ja, zou het wellicht handig zijn dit ook op de Aldfaer-site uit te leggen? Ik was natuurlijk nieuwsgierig naar de resultaten van de smart searches en had geen zin, eerst een half uur lang onderzoek naar de diverse abo-opties en hun mogelijkheden te doen.

Hartelijk bedankt
Benno
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

Re: Smartmatch: Probleem bij het invoeren van gegevens

28 feb 2015 09:16
Benno, het probleem met de cursor kun je inderdaad verhelpen door het vinkje bij de Online Diensten uit te zetten, dit is een probleem wat bekend is en als ik de berichten goed gevolgd heb zou dit een een volgende update verholpen moeten zijn.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Benno van Dalen
Onderwerp is gesloten.
  • J.Visser

28 feb 2015 09:25
Benno

Ik ben ook niet een expert op het gebied van de diverse MH diensten. Heb bij uitkomen versie 6.0 voor proef één van de personen met een groen blokje aangeklikt.Kreeg daarna voorgeschoteld dat ik een abonnement voor € 9,06 kon afsluiten per 1 jaar en heb dat gedaan. Wel gelijk weer opgezegd.
Misschien dat je kan kan omzetten.
Onderwerp is gesloten.
  • J.Visser

28 feb 2015 09:52
Is € 9,06 per MAAND voor minimaal 1 jaar
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena