Aktes

• wilma dirkx
  • Auteur

Aktes

17 feb 2015 14:04
Waar en hoe kan ik geboorte- huwelijks- en overlijdenakte bij een persoon invoegen? Liefst op de desbetreffende tabbladen.
Onderwerp is gesloten.
  • Guido van Harten

Re: Aktes

17 feb 2015 14:19
Aktes en dergelijke kun je invoeren op het hoofdpersoonsblad. Rechtsklik daarvoor op het blanco deel naast het leeftijdsoverzicht.
Je wens om de akte bij voorkeur op het desbetreffende tabblad te plaatsen is helaas niet mogelijk. Die wens is al vaker geüit.
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

17 feb 2015 14:59
Wilma,
re: Rechtsklik daarvoor
Dat werkt goed als men een een afbeelding/bestand wil toevoegen.
Als men met copy-paste een stuk text van een webiste wil invoegen is er onderaan de tabbladen geb/huw/ovl ruimte voor notities.
Groeten, Gijs
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

17 feb 2015 16:39
Beste Wilma,

Het is geen antwoord op je vraag maar ik wil je een andere invalshoek laten zien.
Zelf heb ik er ooit voor gekozen om alle documenten in een windows map, dus buiten aldfaer, onder te brengen.
Daarbij heb ik elke persoon via "code" een uniek nummer gegeven.
Onder dat nummer staan de documenten in mappen/submappen.
Je weet meestal wel waar je begint maar niet wat het einde van deze hobby/zoektocht is.
Ik heb nu in mijn bestand -kwartierstaatgegevens van 4 basispersonen- bijna 20.000 verschillende voorouders.
Aan documenten en andere verzamelde gegevens heb ik ondertussen bijna 1 GB.
Zelf wil ik het Aldfaer-programma niet met een bestand van deze omvang belasten.
Maar dat is ieders vrije keus.

Groet,
Evert.
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

17 feb 2015 16:58
Bij het koppelen van bestanden (foto, pdf, enz) wordt er alleen maar een verwijzing gemaakt naar een bestand op schijf. Dit kun je zien mbv shift-muisklik op bv. foto.
Het bestand zelf staat niet de database.

Zelf heb ik 20.000 foto's, totaal 9 GB, gekoppeld, mijn Database is maar 10 KB groot.

Door te koppelen (zoals door Gijs aangegeven), kun je bladeren door de afbeeldingen. (zie meer in de Help - tabblad index - foto's
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

17 feb 2015 18:35
Hans, typo bij jouw bestandsgrootte van 10 Kb....wellicht 10Mb
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

17 feb 2015 18:45 - 17 feb 2015 18:48
Han,

je hebt gelijk :blush:

de rest klopt wel: 20.000 stuks en 9 GB ;)
Laatst bewerkt 17 feb 2015 18:48 door Hans Weggemans.
Onderwerp is gesloten.
  • wilma dirkx
  • Auteur

17 feb 2015 19:37
Beste Han en Evert, bedankt voor jullie snelle reactie. Ik heb ruim 20 jaar met Pro-gen gewerkt en heb nu besloten om over te schakelen naar Aldfaer vanwege de, denk ik, betere invoegbaarheid van foto's en aktes. Met een, met Progen gemaakt Gedcombestand, heb ik al mijn data al mooi op hun plekje staan in Aldfaer maar nu nog het versieren met foto's en aktes. De foto's heb ik al onder de knie maar ik heb in de loop der jaren ook een grote hoeveelheid aan aktes verzameld, gelukkig nog allemaal gratis. Het simpelste leek mij om al die aktes een voor een aan de juiste persoon te koppelen. Naast de foto's? Wordt het dan geen rommeltje? En hoe is dan de uitvoer?
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

17 feb 2015 19:54
Wilma,

het beste advies is om er een paar actes te koppelen en dan van die persoon een overzicht te maken.
Onderwerp is gesloten.
  • Harm Selling

18 feb 2015 00:07 - 18 feb 2015 00:23
Ik doe dat door middel van het toevoegen van links op het feitenscherm.
Dan worden alle akten keurig onder elkaar opgesomd en kun je op een link clicken voor de afbeelding die dan in een externe viewer wordt geopend.

Zie bijlagen.

Afbeelding 1
Afbeelding 2

Kan ook bij de foto's, maar ik vind het persoonlijk onoverzichtelijker omdat je de akten dan niet keurig op een rijtje hebt, maar er doorheen moet wandelen.
Bovendien kun je op mijn manier ook pdf-bestanden koppelen, zoals in mijn voorbeeld de huwelijksbijlagen. PDF-formaat wordt volgens mij bij de foto's niet ondersteund.
Laatst bewerkt 18 feb 2015 00:23 door Harm Selling.
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

18 feb 2015 00:37
Harm,

Dezelfde methode gebruikte ik vroeger ook. Een nadeel vond ik dat je steeds alle feiten moet publiceren om de links in de rapporten te zien.
Nu zet ik de links in de notities van de betreffende tab. Het voordeel: notities die je volledig of gedeeltelijk niet gepubliceerd wil zien kan je in beveiligde tekst plaatsen.
Onderwerp is gesloten.
  • Harm Selling

18 feb 2015 01:14
Maar op de tabs bij de notities zijn de links niet aanklikbaar en dat is mijn voornaamste doel.
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena