- Bedankjes 16
privacy van eigen stamboom te grabbel gooien ??
- jdh
- Auteur
privacy van eigen stamboom te grabbel gooien ??
21 jan 2015 15:24
Hallo,
Ik ben al jaren een tevreden gebruiker van aldfaer. Ik wil mijn gegevens dan ik prive houden en heb ze op geen enkele website gepubliceerd. Nu rijzen bij mij alleen maar vragen over de nieuwe online diensten. ik merk zelf dat ze de gegevens van een persoon in mijn eigen stamboom niet alleen gaan matchen maar zelf aanvullingen geven over niet volledige data of plaatsnaam.
Nu is mijn grote vraag hoe kan ik waarborgen dat MH niet stiekem toch al mijn gegevens van ingevoerde personen en uitleest en mogelijk zelfs overneemt en bewaard.
Het antwoord van vinkje weghalen vertrouw ik absoluut niet want dan zijn er geen zoekresultaten zichtbaar meer maar wie zegt mij dat de link tussen mijn aldfaer en MH dan uit staat?
Dat kan ik niet controleren.
Het grootste nadeel van deze opzet vind ik dat zonder dat we er invloed op hebben het mogelijk is voor MH om al mijn gegevens uit te lezen en ergens op te slaan !!
Het verhaal dat MH de zoekgegevens verwijderd vertrouw ik niet en is ook niet te controleren.
Graag uw reactie
Ik ben al jaren een tevreden gebruiker van aldfaer. Ik wil mijn gegevens dan ik prive houden en heb ze op geen enkele website gepubliceerd. Nu rijzen bij mij alleen maar vragen over de nieuwe online diensten. ik merk zelf dat ze de gegevens van een persoon in mijn eigen stamboom niet alleen gaan matchen maar zelf aanvullingen geven over niet volledige data of plaatsnaam.
Nu is mijn grote vraag hoe kan ik waarborgen dat MH niet stiekem toch al mijn gegevens van ingevoerde personen en uitleest en mogelijk zelfs overneemt en bewaard.
Het antwoord van vinkje weghalen vertrouw ik absoluut niet want dan zijn er geen zoekresultaten zichtbaar meer maar wie zegt mij dat de link tussen mijn aldfaer en MH dan uit staat?
Dat kan ik niet controleren.
Het grootste nadeel van deze opzet vind ik dat zonder dat we er invloed op hebben het mogelijk is voor MH om al mijn gegevens uit te lezen en ergens op te slaan !!
Het verhaal dat MH de zoekgegevens verwijderd vertrouw ik niet en is ook niet te controleren.
Graag uw reactie
Onderwerp is gesloten.
- PeterB
Lees minder
Lees meer
Re: privacy van eigen stamboom te grabbel gooien ??
21 jan 2015 15:30
Hallo JDH, ik zelf ben ook niet zo'n een grote voorstander van MH, maar daar in tegen vertrouw ik de makers van Aldfaer wel wanneer ze zeggen dat wanneer het desbetreffende vinkje uitstaat er geen gegevens naar MH toe gaan, ik kan geen enkele reden bedenken waarom de makers van Aldfaer hierover zouden liegen.
Onderwerp is gesloten.
- jdh
- Auteur
21 jan 2015 15:38
Peterb,
Ik geef ook niet aan dat ik de personen achter aldfaer niet vertrouw , juist wel maar ik heb die amerikanen absoluut niet hoog opstaan.
Een bedrijf als MH is toch zeer geinteresseerd in onze gegevens.
En door deze koppeling krijgen ze die op een presenteerblaadje aangeleverd.
Ik geef ook niet aan dat ik de personen achter aldfaer niet vertrouw , juist wel maar ik heb die amerikanen absoluut niet hoog opstaan.
Een bedrijf als MH is toch zeer geinteresseerd in onze gegevens.
En door deze koppeling krijgen ze die op een presenteerblaadje aangeleverd.
Onderwerp is gesloten.
- PeterB
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 16
21 jan 2015 15:45
Beste JDH, als u niet wilt dat MH u data vergelijkt met hun gegevens dan zet u toch gewoon het vinkje uit, volgens de makers van Aldfaer kan MH dan niet bij u data komen, u schrijft zelf dat u de makers van Aldfaer wel vertrouwt, dus dan zou er geden voor zorgen mogen zijn.
Onderwerp is gesloten.
- jdh
- Auteur
21 jan 2015 15:50
PeterB,
Ik begrijp je antwoord maar het enige wat je dan niet meer ziet zijn de resultaten.
Ik weet niet of er dan toch nog gegevens naar MH gaan.
Hetgeen U aangeeft heb ik ook al gelezen maar toch vond ik het nog niet bevredigend.
En hoelang moet het vinkje er staan zodat MH al niet alle software heeft uitgelezen?
Ik hoop dan ook dat iemand van het aldfaer team zich nog gaat mengen in onze discussie.
Ik begrijp je antwoord maar het enige wat je dan niet meer ziet zijn de resultaten.
Ik weet niet of er dan toch nog gegevens naar MH gaan.
Hetgeen U aangeeft heb ik ook al gelezen maar toch vond ik het nog niet bevredigend.
En hoelang moet het vinkje er staan zodat MH al niet alle software heeft uitgelezen?
Ik hoop dan ook dat iemand van het aldfaer team zich nog gaat mengen in onze discussie.
Onderwerp is gesloten.
- Hans Stoter
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 51
21 jan 2015 16:09
Wie via Aldfaer 6.0 een internetverbinding maakt met MyHeritage, is zelf nieuwsgierig naar de informatie op MyHeritage en niet andersom.
Ook door via een browser de website van MyHeritage rechtstreeks te bezoeken is er geen zekerheid dat er niet wordt teruggekeken.
Ook door via een browser de website van MyHeritage rechtstreeks te bezoeken is er geen zekerheid dat er niet wordt teruggekeken.
Onderwerp is gesloten.
- PeterB
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 16
21 jan 2015 16:17JR(Hans) Stoter schreef : Wie via Aldfaer 6.0 een internetverbinding maakt met MyHeritage, is zelf nieuwsgierig naar de informatie op MyHeritage en niet andersom.
Hiermee ben ik het niet helemaal eens Hans, MH is niet voor niets een samenwerkingsverband aan gegaan met Aldfaer, zij zijn zeer zekers wel geinteresseerd naar verzamelde gegevens van Aldfaer gebruikers, anders waren ze zeer zekers geen samenwerking aan gegaan met Aldfaer. Ik blijf wel van mening dat we de makers van Aldfaer moeten vertrouwen als ze zeggen dat wanneer het desbetreffende vinkje uitstaat MH niet bij de gewenste gegevens kan komen, het zou wel netter geweest zijn van het Aldfaer Team wanneer het vinkje staard niet ingeschakeld zou staan, en dat je dus bewust het vinkje aan moet zetten om gebruik te maken van de Smart Matches.
Onderwerp is gesloten.
- Paul Kallenberg
21 jan 2015 16:18
jdh,
Zodra het vinkje uitstaat gaan er geen gegevens meer naar MH, tussen uitzetten van het vinkje en het stoppen van de gegevensuitwisseling zit hooguit een paar seconde. MH neemt de gegevens niet over en slaat de gegevens niet op. Ik verwijs je ook nog naar (in Aldfaer) Extra -> Instellingen -> Online Diensten -> MyHeritage. Daar zie je een link staan naar Informatie over MyHeritage Matches en privacy.
Paul
Zodra het vinkje uitstaat gaan er geen gegevens meer naar MH, tussen uitzetten van het vinkje en het stoppen van de gegevensuitwisseling zit hooguit een paar seconde. MH neemt de gegevens niet over en slaat de gegevens niet op. Ik verwijs je ook nog naar (in Aldfaer) Extra -> Instellingen -> Online Diensten -> MyHeritage. Daar zie je een link staan naar Informatie over MyHeritage Matches en privacy.
Paul
Onderwerp is gesloten.
- jdh
- Auteur
21 jan 2015 16:18
Hr Stoter,
Ik wil ook geen verbinding maken naar MH en wil geen gegevens doorgeven aan MH.
En een genealogie gegegevens gigant is volgens mij altijd uit op meer gegevens om die te publiceren op zijn website.
Ik wil ook geen verbinding maken naar MH en wil geen gegevens doorgeven aan MH.
En een genealogie gegegevens gigant is volgens mij altijd uit op meer gegevens om die te publiceren op zijn website.
Onderwerp is gesloten.
- Ruud de Ruiter
-
21 jan 2015 16:20
Tijdens het testen van deze versie in de beta groep was de bescherming en de privacy een van de grootste discussie punten. Wij uit deze groep kunnen u verzekeren dat er geen gegevens tegrabbel worden gegooid en dat de privacy van uw gegevens volledig is gewaarborgd.
Het zijn uw gegevens en alleen als u zelf een internet publicatie doet, als dan niet bij MyHeritage, Geneanet of wie dan ook, worden deze publiek.
Maar ja er zal altijd wel iemand zijn die ons en Aldfaer niet gelooft. Helaas kunnen wij daar niets aan veranderen.
Het zijn uw gegevens en alleen als u zelf een internet publicatie doet, als dan niet bij MyHeritage, Geneanet of wie dan ook, worden deze publiek.
Maar ja er zal altijd wel iemand zijn die ons en Aldfaer niet gelooft. Helaas kunnen wij daar niets aan veranderen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: jdh
Onderwerp is gesloten.
- jdh
- Auteur
21 jan 2015 16:34
Hr de Ruiter,
Bedankt voor uw antwoord en ik begrijp nu dat deze kwestie ook goed besproken en getest is in de besprekingen naar de nieuwe versie toe.
Zoals al eerder aangegeven gaat het mij niet om niet geloven maar ik wilde een antwoord van iemand van dichtbij ter bevestiging zodat ik in de toekomst niet mijn gegevens tegenkom op het internet.
Op deze wijze kan ik verder met veel plezier gebruik blijven maken van aldfaer.
Bedankt voor uw antwoord en ik begrijp nu dat deze kwestie ook goed besproken en getest is in de besprekingen naar de nieuwe versie toe.
Zoals al eerder aangegeven gaat het mij niet om niet geloven maar ik wilde een antwoord van iemand van dichtbij ter bevestiging zodat ik in de toekomst niet mijn gegevens tegenkom op het internet.
Op deze wijze kan ik verder met veel plezier gebruik blijven maken van aldfaer.
Onderwerp is gesloten.