- Bedankjes 0
Mbt Nieuwe Wet Bescherming Persoonsgegevens per 25 mei as
- Henry van de Wal
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Mbt Nieuwe Wet Bescherming Persoonsgegevens per 25 mei as
09 mei 2018 10:32
Geacht forum,
kan ik onze stamboom nog op mijn site publiceren, inclusief nog levende familieleden, nu de nieuwe Wet Bescherming Persoonsgegevens 25 mei as ingaat?
Moet ik de site uit de lucht halen, of wat moet ik eraan doen?
hartelijk dank voor uw mening en adviezen.
met hartelijke groet,
Henry van de Wal.
kan ik onze stamboom nog op mijn site publiceren, inclusief nog levende familieleden, nu de nieuwe Wet Bescherming Persoonsgegevens 25 mei as ingaat?
Moet ik de site uit de lucht halen, of wat moet ik eraan doen?
hartelijk dank voor uw mening en adviezen.
met hartelijke groet,
Henry van de Wal.
- Carel Plantagie
-
Re: Mbt Nieuwe Wet Bescherming Persoonsgegevens per 25 mei as
09 mei 2018 10:57
De AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming) verandert voor genealogen niet zoveel versus de oude wet WPG (wet bescherming persoonsgegevens).
Je mag geen persoonsgegevens van nog levende personen publiceren zonder hun toestemming. Denk hierbij aan de naam, religie, adres maar ook een beschrijving (geslacht, haarkleur, lengte) of een foto (denk ook aan een afbeelding als kind op een foto met de reeds overleden ouders).
Denk ook niet: Ik heb het van een andere website gehaald waar de auteur kennelijk toestemming had, dus dan mag ik het toch ook publiceren? Zonder toestemming: Verwijderen!
Ook later kan een persoon zijn toestemming intrekken; ook dan: Verwijderen!
Je mag geen persoonsgegevens van nog levende personen publiceren zonder hun toestemming. Denk hierbij aan de naam, religie, adres maar ook een beschrijving (geslacht, haarkleur, lengte) of een foto (denk ook aan een afbeelding als kind op een foto met de reeds overleden ouders).
Denk ook niet: Ik heb het van een andere website gehaald waar de auteur kennelijk toestemming had, dus dan mag ik het toch ook publiceren? Zonder toestemming: Verwijderen!
Ook later kan een persoon zijn toestemming intrekken; ook dan: Verwijderen!
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Henry van de Wal