RootsPersona

Lees meer

RootsPersona

31 jan 2018 23:13
Heeft iemand ervaring met de Wordpress plugin Rootspersona? Je kunt daarin een gedcom uploaden, die een weergave van de stamboom genereert in Wordpress. Ik ben een beetje aan het experimenteren, maar het lijkt erop, dat er een fout in de gedcom zit. Misschien hebben anderen hetzelfde ervaren en een oplossing kunnen vinden?

Lees meer

Re: RootsPersona

01 feb 2018 07:31
Dag Roeland,
U geeft geen enkele indicatie wat u als fout ervaart. Dan lijkt mij het geven van een oplossing of een advies een beetje moeilijk

Lees meer

01 feb 2018 09:09
Ruud de Ruiter schreef : Dag Roeland,
U geeft geen enkele indicatie wat u als fout ervaart. Dan lijkt mij het geven van een oplossing of een advies een beetje moeilijk
Dag Ruud,
Dank voor je reactie.
Na het importeren van de gedcom, krijg ik op de personenpagina de volgende melding te zien:

You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MariaDB server version for the right syntax to use near '-25,25' at line 1::Roots_Persona->index_page_handler, call_user_func(319), do_shortcode_tag, preg_replace_callback(197), do_shortcode, call_user_func_array(286), WP_Hook->apply_filters(203), apply_filters(240), the_content(14), require(690), load_template(647), locate_template(155), get_template_part(17), include(74), require_once(19), require(17)

Mij zegt het niets, maar het lijkt iets te maken te hebben met de database en het format van de gedcom.
Als u geen problemen hebt met de door Aldfaer vervaardigde gedcom, vraag ik me af of het aan het type database kan liggen. In dat geval moet ik denk ik via de provider meer te weten zien te komen.

Lees meer

01 feb 2018 10:36
Roeland,
Ik gebruik zelf WordPress niet maar nu kan misschien een andere gebruiker hier iets mee aanvangen.

Wat ik zelf zou doen is in WordPress een testbestandje opzetten en een gedcom export maken.
Dan in een simpele textverwerker deze openen en het begin van de gedcom vergelijken met die uit Aldfaer of daar een principe verschil in zit.

Ook zou je kunnen proberen wat er gebeurt als je de UTF-8 tekenset gebruikt of als die gebruikt was, wat er gebeurt bij gebruik van een ANSI set . Zie Instellingen > Gedcom

Lees meer

01 feb 2018 12:52
Roeland,
ik vermoed aan de kant van Wordpress en de plug-in dat die niet geheel goed is geïnstalleerd.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Roeland

Lees meer

01 feb 2018 16:30
Dankjewel voor de tips, Ruud. Ik ga ermee aan de slag.

Gemaakt door Kunena