- Bedankjes 996
Publiceren op internet
- Harry Haverals
- Auteur
Publiceren op internet
03 jan 2018 16:57
Ik heb intussen ca 6.500 personen toegevoegd die in mijn kwartierstaat passen.
Hoe kan ik andere geïnteresseerden hiervan in kennis stellen (publicatie op het internet)?
Met dank bij voorbaat voor de voorgestelde oplossing
Harry
Hoe kan ik andere geïnteresseerden hiervan in kennis stellen (publicatie op het internet)?
Met dank bij voorbaat voor de voorgestelde oplossing
Harry
- Ruud de Ruiter
-
Lees minder
Lees meer
Re: Publiceren op internet
03 jan 2018 17:39 - 03 jan 2018 17:47
De goedkoopste methode is een gratis account openen bij geneanet.org en vervolgens een gedcom opladen. Hierbij ga ik er van uit dat u het privacy filter gebruikt. Mijn persoonlijke instellingen zijn als hieronder getoond, waarbij ik mij bewust ben dat de instelling "Toon alleen voor- en achternaam" op het randje van aanvaardbaar is want zelfs daarvoor dien je eigenlijk eerst toestemming te vragen. Maar met mijn bestand van rond 55'000 personen is dat geen haalbare zaak
Info: ieder levend persoon kan verlangen dat zijn/haar gegevens van de publicatie verwijderd worden. Hetgeen in principe betekent dat de dag na overlijden zijn/haar gegevens gepubliceerd mogen worden. Uit piëteit voor nabestaanden hanteer ik persoonlijk een "wachtperiode" van 10 jaar. Let op: een verlangen van verwijdering MOET gehonoreerd worden
Info: ieder levend persoon kan verlangen dat zijn/haar gegevens van de publicatie verwijderd worden. Hetgeen in principe betekent dat de dag na overlijden zijn/haar gegevens gepubliceerd mogen worden. Uit piëteit voor nabestaanden hanteer ik persoonlijk een "wachtperiode" van 10 jaar. Let op: een verlangen van verwijdering MOET gehonoreerd worden
Laatst bewerkt 03 jan 2018 17:47 door Ruud de Ruiter.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
03 jan 2018 17:41 - 03 jan 2018 17:43
Bij de Bonus rapporten > Exporteren vindt u de volgende rapporten : Flexitree; Internet en MaakAldfaerCD. Met de laatste kunt u zowel op internet zetten als een CD maken.
Een overzicht van de mogelijkheden vindt u bij UwStamboomOpInternet, te downloaden via Help > Versiebeheer Invoegtoepassingen.
Een overzicht van de mogelijkheden vindt u bij UwStamboomOpInternet, te downloaden via Help > Versiebeheer Invoegtoepassingen.
Laatst bewerkt 03 jan 2018 17:43 door JayCee.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
03 jan 2018 18:17
Nog een aanvulling: het bonusrapport Ik en mijn familie bij de rubriek Grafisch > Tekst en grafisch.
- De Coster René
-
06 jan 2018 12:48
Harry,
Als het alleen om je kwartierstaat gaat heb je waarschijnlijk slechts 2 tot 8 personen die onder de privacy wetgeving vallen. Hangt af van je eigen leeftijd.
Ik weet niet of je over een webruimte beschikt bij een of andere provider. Indien wel dan kun je de bestanden welke gegenereerd worden bij een standaard grafische kwartierstaat in Aldfaer gewoon uploaden naar je webruimte. De bestanden staan in .../documenten/aldfaer/Rapportuitvoer/0123456789 (is de tijdelijke directory van het rapport - te openen zolang het rapport actief staat).
Dan moet je alleen aan je gebruikers de URL doorgeven.
Voor een tekst kwartierstaat zou je hetzelfde kunnen doen. Let wel dat in de standaard tekst kwartierstaat ook alle kinderen van je voorouders gepubliceerd worden (dus ook je broers en zussen).
Mvg
René
Als het alleen om je kwartierstaat gaat heb je waarschijnlijk slechts 2 tot 8 personen die onder de privacy wetgeving vallen. Hangt af van je eigen leeftijd.
Ik weet niet of je over een webruimte beschikt bij een of andere provider. Indien wel dan kun je de bestanden welke gegenereerd worden bij een standaard grafische kwartierstaat in Aldfaer gewoon uploaden naar je webruimte. De bestanden staan in .../documenten/aldfaer/Rapportuitvoer/0123456789 (is de tijdelijke directory van het rapport - te openen zolang het rapport actief staat).
Dan moet je alleen aan je gebruikers de URL doorgeven.
Voor een tekst kwartierstaat zou je hetzelfde kunnen doen. Let wel dat in de standaard tekst kwartierstaat ook alle kinderen van je voorouders gepubliceerd worden (dus ook je broers en zussen).
Mvg
René