- Bedankjes 0
Koppelingen met bestanden
- Henk Paauwe
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Koppelingen met bestanden
13 jan 2025 20:19
Recentelijk meerdere keren geconfronteerd met een stamboom-bestand dat niet meer kan worden geopend. Net zo als in het item "Geheugenprobleem" van 28 dec 2024 lijkt de oorzaak voort te komen uit de koppelingen met bestanden (bij mij waren dat er circa 700 stuks). De problemen zijn wel opgelost met veiligheidskopieën, maar er ontstaat bij mij wel behoeft aan meer specifieke informatie over dit onderwerp.
Zijn er beperkingen bekend of ervaringsadviezen te geven m.b.t. de volgende vragen cq stellingen.
Tot slot zijn deze vragen mede ontstaan door het laatste antwoord van JayCee op bovengenoemd item "Geheugenprobleem" van 28 dec 2024.Uw gekoppelde bestanden blijken veel te groot te zijn. 200 KB is voldoende.
Wellicht kan dit zinnetje in het zelfde antwoord ook worden toegelicht, want het baart mij zorgen. Ten slotte, wat is 200 KB nog vandaag de dag? Bij voorbaat dank.
Zijn er beperkingen bekend of ervaringsadviezen te geven m.b.t. de volgende vragen cq stellingen.
- Het is raadzaam om niet meer dan x koppelingen in één stamboombestand aan te maken;
- Het is raadzaam om geen grotere bestanden te koppelen dan x MB (dus per individueel bestand);
- Het is raadzaam om de totale hoeveelheid gekoppelde bestanden niet groter te laten zijn dan x MB.
Tot slot zijn deze vragen mede ontstaan door het laatste antwoord van JayCee op bovengenoemd item "Geheugenprobleem" van 28 dec 2024.Uw gekoppelde bestanden blijken veel te groot te zijn. 200 KB is voldoende.
Wellicht kan dit zinnetje in het zelfde antwoord ook worden toegelicht, want het baart mij zorgen. Ten slotte, wat is 200 KB nog vandaag de dag? Bij voorbaat dank.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
Re: Koppelingen met bestanden
13 jan 2025 21:59 - 13 jan 2025 22:04
Er zijn geen beperkingen quoi aantal.
In dit artikel
staat e.e.a. over materiaal koppelen.
In de documentatie, met trefzin "Andere materialen toevoegen", wordt e.e.a. beschreven over andere beperkingen.
In de documentatie, met trefzin "Andere materialen toevoegen", wordt e.e.a. beschreven over andere beperkingen.
Laatst bewerkt 13 jan 2025 22:04 door JayCee.
- Henk Paauwe
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
13 jan 2025 23:49
Dank voor de informatie. Wel even schrikken voor mij omdat ik alleen nog maar de focus heb gehad op de inwinning van data en de invoer daarvan in Aldfaer.
Aldfaer-of Bonusrapporten heb ik nog niet gemaakt en html-weergave is slechts een verre stip op de horizon.
De hamvraag "Bedenk vooraf welke bestanden u in Aldfaer wilt koppelen" is door mij (tot nu toe) beantwoord met "Bronbestanden, die online lastig terug te vinden zijn (bijvoorbeeld overlijdensberichten in de pers) of waarbij je het risico loopt dat een website offline wordt gehaald. Alleen dat al zijn er snel honderden (bij een stamboom van circa 3000 personen).
Ik vrees dat mijn "koppelbeleid" zal moeten worden herzien. Nog los van bestandsnaamgeving-issues en het bestandsgrootte-issue.
Maar nogmaals, bedankt voor de info.
Aldfaer-of Bonusrapporten heb ik nog niet gemaakt en html-weergave is slechts een verre stip op de horizon.
De hamvraag "Bedenk vooraf welke bestanden u in Aldfaer wilt koppelen" is door mij (tot nu toe) beantwoord met "Bronbestanden, die online lastig terug te vinden zijn (bijvoorbeeld overlijdensberichten in de pers) of waarbij je het risico loopt dat een website offline wordt gehaald. Alleen dat al zijn er snel honderden (bij een stamboom van circa 3000 personen).
Ik vrees dat mijn "koppelbeleid" zal moeten worden herzien. Nog los van bestandsnaamgeving-issues en het bestandsgrootte-issue.
Maar nogmaals, bedankt voor de info.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
14 jan 2025 09:31
aanvullend: met verwijzing naar de documentatie; als je met de cursor ergens staat en je wilt informatie/help dan druk je op de toets F1 en je komt in de (content gevoelige) documentatie.