invoer datum en voornamen

Lees meer

invoer datum en voornamen

10 jan 2025 22:47
Ik ben nu een paar dagen bezig met Aldfaer en ik vindt het een zeer prettig programma,vergeleken met PRO-GEN en Geneanet.
Een paar kleine suggesties: Bij het toevoegen van personen, ouders en kinderen worden op het popupscherm de data  niet zo mooi gepresenteerd als op het hoofdscherm, dus 01012025 wordt niet direct omgezet naar 01-01-2025. Jammer!
Misschien is het ook mogelijk om bij meerdere voornamen alle met een hoofdletter te laten beginnen, dat spaart meestal ook weer tikwerk.
In het hoofdscherm zou voor de kinderen eigenlijk net zoveel ruimte moeten worden gereserveerd als voor het gezin.
Dit zijn zomaar wat opmerkingen van een 82-jarige met ca. 50 jaar ervaring in programmeren!

Lees meer

Re: invoer datum en voornamen

11 jan 2025 00:29
Welkom bij Aldfaer!
Wellicht is het voor u een aanrader om eens de zeer uitgebreide, content gevoelige documentatie door te nemen. Bijvoorbeeld de 'Stap voor stap". Waar u ook  bent, in welk venster dan ook, kunt u met de toets F1 nadere informatie verkrijgen over dat venster.
Alle vensters kunnen versleept worden om ruimte naar behoefte te creëren.
Lees ook eens over de Hoofdlettergevoeligheid en het Automatisch aanvullen bij de invoer.

Lees meer

Re: invoer datum en voornamen

11 jan 2025 10:26 - 11 jan 2025 10:28
Vervallen, Han was me voor
Laatst bewerkt 11 jan 2025 10:28 door Ruud de Ruiter.

Gemaakt door Kunena