- Bedankjes 0
Inport gedcom: veld 'voorvoegsel' en 'achternaam' omgedraaid
- 7slaper
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Inport gedcom: veld 'voorvoegsel' en 'achternaam' omgedraaid
07 jan 2025 08:33
Goede morgen,
Genbox wil niet meer starten op Windows 11 dus ik zoek een vervangend software programma. Ik ben nu Aldfaer aan het proberen. Bij het inporteren van het Gedcom bestand wordt het veld voorvoegsel en achternaam omgedraaid. (Dus in het voorvoegsel veld staan de achternamen). Ik heb de nieuwste versie van Aldfaer gedownload.
Kan ik daar iets aan doen?
Groet,
Robby
Genbox wil niet meer starten op Windows 11 dus ik zoek een vervangend software programma. Ik ben nu Aldfaer aan het proberen. Bij het inporteren van het Gedcom bestand wordt het veld voorvoegsel en achternaam omgedraaid. (Dus in het voorvoegsel veld staan de achternamen). Ik heb de nieuwste versie van Aldfaer gedownload.
Kan ik daar iets aan doen?
Groet,
Robby
- Jos van Rijn
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 13
Re: Inport gedcom: veld 'voorvoegsel' en 'achternaam' omgedraaid
07 jan 2025 09:16
is je gedcom bestand in het oude programma gemaakt met versie 5.5.1 of 7 ???
Probeer een nieuwe gedcom uitvoer onder 5.5.1 !
Probeer een nieuwe gedcom uitvoer onder 5.5.1 !
- 7slaper
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
07 jan 2025 12:02 - 07 jan 2025 12:33
Dag Jos,
Bedankt voor je reactie. Het gedcom bestand is gemaakt door Genbox Family History 3.7.1. Ik kan het programma niet meer opstarten en dus ook geen nieuwe uitvoer meer maken.
Ik heb het gencom bestand ingelezen met Ancestris. Daar staat alles goed. Hun standaard is 5.5.1. Ik kan daar wel een uitvoer maken naar twee verschillende websites, maar ze hebben geen uitvoer naar een ander formaat gencom. Ik heb daarom geprobeerd om het standaard data bestand van Ancestris direct in te lezen in Aldfaer (het is immers een gencom file). Maar dat werkt niet.
Bedankt voor je reactie. Het gedcom bestand is gemaakt door Genbox Family History 3.7.1. Ik kan het programma niet meer opstarten en dus ook geen nieuwe uitvoer meer maken.
Ik heb het gencom bestand ingelezen met Ancestris. Daar staat alles goed. Hun standaard is 5.5.1. Ik kan daar wel een uitvoer maken naar twee verschillende websites, maar ze hebben geen uitvoer naar een ander formaat gencom. Ik heb daarom geprobeerd om het standaard data bestand van Ancestris direct in te lezen in Aldfaer (het is immers een gencom file). Maar dat werkt niet.
Laatst bewerkt 07 jan 2025 12:33 door 7slaper.
- 7slaper
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
09 jan 2025 12:37
Ik heb het bestand ingelezen in een ander programma en vervolgens een export gemaakt naar een nieuwe gedcom. Probleem is nu opgelost.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
09 jan 2025 13:16
Werden in Genbox het voorvoegsel en achternaam eveneens in een apart veld ingevoerd?
- 7slaper
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
11 jan 2025 10:33
Genbox heeft een 1 regelige invoer. Een naam heb ik ingevoerd als /Jan Pieterszoon/ de / Ruiter/.
Met de de Gedcom export wordt het dan denk ik omgezet naar /Jan Pieterszoon/ de Ruiter/
of
/Jan Pieterszoon de /Ruiter/
Hoe dan ook... het is opgelost.
Met de de Gedcom export wordt het dan denk ik omgezet naar /Jan Pieterszoon/ de Ruiter/
of
/Jan Pieterszoon de /Ruiter/
Hoe dan ook... het is opgelost.