- Bedankjes 0
Samenvoegen stambomen
- Vande Wouwer
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Samenvoegen stambomen
03 jan 2025 15:36
Ik heb mijn stamboom met ongeveer 3900 personen en mijn echtgenote heeft op haar pc haar stamboom met ongeveer 1000 personen. Is er een mogelijkheid om beide stambomen op mijn pc samen te voegen tot één bestand ?
- Ruud de Ruiter
-
Re: Samenvoegen stambomen
03 jan 2025 17:16 - 03 jan 2025 17:18
Dat is mogelijk in Aldfaer versie 11.1, maar levert mogelijk dubbele personen op.
Uw eegaa exporteert een Gedcom 5.5.1 inclusief materiaal
Deze Gedcom importeert u in uw *.aldf bestand zonder het materiaal
Vervolgens doet u: Menu > Stamboom > Controleer gegevens > Vink Mogelijk dubbele personen en Dubbel Materiaal en sleep Minimale overeenkomst naar minimaal 80%.
Als klaar, plaats het materiaal van uw eegaa in uw materiaalbestand en doe Menu > Stamboom > Bestand controle en reparatie teneinde de koppelingen naar het geïmporteerde materiaal te herstellen
Maar: ik raadt u aan dit eerst in een kopie van uw bestand uit te voeren om het gebruik van ontdubbelen te leren gebruiken.
Uw eegaa exporteert een Gedcom 5.5.1 inclusief materiaal
Deze Gedcom importeert u in uw *.aldf bestand zonder het materiaal
Vervolgens doet u: Menu > Stamboom > Controleer gegevens > Vink Mogelijk dubbele personen en Dubbel Materiaal en sleep Minimale overeenkomst naar minimaal 80%.
Als klaar, plaats het materiaal van uw eegaa in uw materiaalbestand en doe Menu > Stamboom > Bestand controle en reparatie teneinde de koppelingen naar het geïmporteerde materiaal te herstellen
Maar: ik raadt u aan dit eerst in een kopie van uw bestand uit te voeren om het gebruik van ontdubbelen te leren gebruiken.
Laatst bewerkt 03 jan 2025 17:18 door Ruud de Ruiter.
- Han Kortekaas
-
03 jan 2025 18:15
Het samenvoegen van twee stambomen juich ik altijd toe omdat het voor het beheer minder werk vereist en rapportages toch gebaseerd zijn op personen die aan elkaar gekoppeld zijn.
Nu met uw twee stambomen denk ik dat de kinderen/kleinkinderen/ouders in beide stamboom voorkomen. Maak er een gezellige avond van, plaats de PC's naast elkaar, en haal die gemeenschappelijke kleinkinderen/de echtgenote/uzelf/ouders//haar ouders?? uit de stamboom van uw echtgenote want die komen hoogstwaarschijnlijk ook voor bij de stamboom van de 3900 personen. Dat is belangrijk voorwerk!!
Vervolgens maakt u op de PC van de echtgenote een Export Gedcom van alle zaken, zet die op een USB en plaats daarna die USB in de andere PC en importeer deze gedcom van de USB.
Daarna zult u wellicht een paar koppelingen moeten herstellen en eventuele dubbelen met Menu>Stamboom>Controleer Gegevens>Dubbelen er uit halen.
Succes
Nu met uw twee stambomen denk ik dat de kinderen/kleinkinderen/ouders in beide stamboom voorkomen. Maak er een gezellige avond van, plaats de PC's naast elkaar, en haal die gemeenschappelijke kleinkinderen/de echtgenote/uzelf/ouders//haar ouders?? uit de stamboom van uw echtgenote want die komen hoogstwaarschijnlijk ook voor bij de stamboom van de 3900 personen. Dat is belangrijk voorwerk!!
Vervolgens maakt u op de PC van de echtgenote een Export Gedcom van alle zaken, zet die op een USB en plaats daarna die USB in de andere PC en importeer deze gedcom van de USB.
Daarna zult u wellicht een paar koppelingen moeten herstellen en eventuele dubbelen met Menu>Stamboom>Controleer Gegevens>Dubbelen er uit halen.
Succes
- Vande Wouwer
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
04 jan 2025 22:21
Beste,
Bedankt voor de info. Maar als ik het gedcombestand van mijn echtgenote probeer te importeren in (veiligheidshalve) een veiligheidscopie van mijn stamboom, krijg ik volgende melding:
zie bijlage.
Wat doe ik verkeerd ?
Bedankt voor de info. Maar als ik het gedcombestand van mijn echtgenote probeer te importeren in (veiligheidshalve) een veiligheidscopie van mijn stamboom, krijg ik volgende melding:
zie bijlage.
Wat doe ik verkeerd ?
- Han Kortekaas
-
05 jan 2025 01:36
Ik neem aan dat u en uw vrouw beide een Aldfaer versie 11.1 hebben.
De gedcom die uw vrouw maakt is dat gedcom versie 7.0?
De gedcom die uw vrouw maakt is dat gedcom versie 7.0?
- Vande Wouwer
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
- Ruud de Ruiter
-
05 jan 2025 20:51 - 05 jan 2025 20:53
Zoals in mijn eerdere bericht vermeld, gebruik Gedcom 5.5.1
Zie instellingen > Gedcom-Export en kies Versie 5.5.1 en herhaal de export
Ook zoals eerder vermeld doe de import in een kopie met een andere naam van uw huidige bestand
Zie instellingen > Gedcom-Export en kies Versie 5.5.1 en herhaal de export
Ook zoals eerder vermeld doe de import in een kopie met een andere naam van uw huidige bestand
Laatst bewerkt 05 jan 2025 20:53 door Ruud de Ruiter.
- Paul Kallenberg
05 jan 2025 21:17
In versie 11 van Aldfaer komt de melding "Tag HEAD.CHAR ontbreekt" niet meer voor. Anderzijds is GEDCOM versie 7.0 pas mogelijk vanaf Aldfaer versie 11. Het lijkt er dus op dat jullie niet dezelfde Aldfaer-versie hebben. Zorg dat dat wel het geval is, bij voorkeur versie 11.1.
Paul
Paul
- Vande Wouwer
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
05 jan 2025 22:16
Beste Paul
Wij hebben wel degelijk allebei versie 11.1 (12/11/2024).
En allebei gedcom versie 7.0
#Ruud: zal proberen met die versie. Ik laat iets weten.
Wij hebben wel degelijk allebei versie 11.1 (12/11/2024).
En allebei gedcom versie 7.0
#Ruud: zal proberen met die versie. Ik laat iets weten.
- Vande Wouwer
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
05 jan 2025 22:36
Beste Ruud,
Ik heb met gedcom versie 5.5.1 de export gedaan op mijn USB. bij import op mijn stamboom kopij met naam "test" geeft hij bijgaande problemen.
Ik blijf proberen.
Groetjes.
Ik heb met gedcom versie 5.5.1 de export gedaan op mijn USB. bij import op mijn stamboom kopij met naam "test" geeft hij bijgaande problemen.
Ik blijf proberen.
Groetjes.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
05 jan 2025 22:47
Dit is geen probleem, maar een bevestiging dat alles goed verlopen is. Klik op OK.