- Bedankjes 0
Notitie met internet-adres
- Maarten Riedstra
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
Notitie met internet-adres
31 dec 2024 14:36
Ik heb een eigen Wiki-website waarin veel pagina's met als titel geboortejaar_voornamen_achternaam, dus bv 1942_Maarten Tjitze_Riedstra
Is het mogelijk om in Aldfaer een automatische persoons-notitie te genereren op basis van deze gegevens?
Ik ben redelijk op de hoogte van Python, maar hoe kom ik aan de gegevens en hoe sla ik ze op in de notitie?
De notitie moet dan zijn bv. <nt><a href=" www.riedstra.net/Wiki/index.php/1942_Maarten_Tjitze_Riedstra ">Ga naar riedstra.net
Is het mogelijk om in Aldfaer een automatische persoons-notitie te genereren op basis van deze gegevens?
Ik ben redelijk op de hoogte van Python, maar hoe kom ik aan de gegevens en hoe sla ik ze op in de notitie?
De notitie moet dan zijn bv. <nt><a href=" www.riedstra.net/Wiki/index.php/1942_Maarten_Tjitze_Riedstra ">Ga naar riedstra.net
- Han Kortekaas
-
Re: Notitie met internet-adres
31 dec 2024 14:56
De enige manier om gegevens te importeren is via het GEDCOM protocol.
- Maarten Riedstra
-
Auteur
31 dec 2024 20:49
Ik wil geen gegevens importeren maar voornaam, achternaam en geboortejaar uit Aldfaer gebruiken om een link naar een externe website te maken via de persoon-notitie
- Han Kortekaas
-
01 jan 2025 02:38
Je kunt niet in Aldfaer d.m.v. een tool automatisch een link aanmaken én invoeren in de database.
Er is wel een sjabloon te maken met een overzicht per persoon van die link,, dus een soort index.html, maar die zal met de hand stuk voor stuk ingevoerd moeten worden.
Een tweede manier is een stuk code toevoegen aan een gedcom export bestand en op die manier te importeren.
Er is wel een sjabloon te maken met een overzicht per persoon van die link,, dus een soort index.html, maar die zal met de hand stuk voor stuk ingevoerd moeten worden.
Een tweede manier is een stuk code toevoegen aan een gedcom export bestand en op die manier te importeren.