Verdwenen koppelingen met materiaalbestanden

Lees meer

Verdwenen koppelingen met materiaalbestanden

09 dec 2024 09:21
Zonet bij een persoon een koppeling gemaakt naar een afbeelding. Programma bleef lang hangen, heb het moeten stopzetten. Nu blijken al mijn koppelingen naar de materiaalmap verdwenen te zijn. Alles staat op de juiste plaats. Als ik een vroegere versie open zijn de koppelingen er wel.  Als ik bij Materiaal ga kijken staan alle bestanden in de niet-gekoppelde zijde, in de gekoppelde zijde staat geen enkel bestand meer. Alles al geprobeerd, reparatie, opschonen. De gegevens die ik als tekst had ingegeven zijn wel opgeslagen, maar geen enkele koppeling naar bestanden te zien?

Lees meer

Re: Verdwenen koppelingen met materiaalbestanden

09 dec 2024 09:47
Staat bij Stamboom -> Eigenschappen de map ingevuld waar de fotobestanden staan?

Lees meer

09 dec 2024 09:57
Ja, heb net een gedcom gemaakt om te checken, er is geen enkele verwijzing meer naar OBJE, kan ook nergens *.jpg terugvinden, geen enkele koppeling

Lees meer

09 dec 2024 10:02
als ik een ander aldf bestand open, krijg ik de koppelingen wel te zien. Ik zie ook geen red flag dat het bestand niet bestaat, er komt gewoon niets. In de niet-gekoppelde bestanden in de tab materiaal staan al de bestanden wel in. Ik werk met de laatste versie van aldfaer, werk voor een heemkundige kring, dit is veel data dat we kwijt zijn. Ik krijg de koppelingen ook niet terug, zelfs niet na het opnieuw opstarten van de computer. Ook het veiligheidsbestand geeft geen oplossing.

Lees meer

09 dec 2024 10:25
Ik denk dat u een eerdere VK moet openen. De VK die u heeft geprobeerd is er een die vanwege de bestandreparatie is gemaakt.

Lees meer

09 dec 2024 13:10
Een bestandsreparatie vragen van een bestand zonder koppelingen heeft mijns inzien geen nut, dat lost het probleem niet op.

Lees meer

09 dec 2024 13:17
In het scherm van de tab persoon kan ik wel navigeren met de pijltjes onderaan, er wordt ook aangegeven hoeveel bestanden er zijn gekoppeld. Er is echter geen afbeelding te zien, het scherm bij de tab persoon is leeg. Ik krijg wel voortdurend de vraag om mijn bestand op te schonen.

Lees meer

09 dec 2024 14:07
De stamboom staat toch niet in OneDrive/DropBox?

Lees meer

09 dec 2024 16:14 - 09 dec 2024 16:16
re: Ik krijg wel voortdurend de vraag om mijn bestand op te schonen.
Waarom doet u dat dan niet ? Het is niet voor niets dat die melding komt. Afhankelijk van de hoeveelheid mutaties moet dit uitgevoerd worden.
Mijn ervaring bij veel mutaties: 1x per maand

Wat dat doet is "reorganisatie van de data base *.aldf
Laatst bewerkt 09 dec 2024 16:16 door Ruud de Ruiter. Reden: data base

Lees meer

09 dec 2024 17:02
Staat niet in Onedrive of Dropbox. Heb het log bestand opengedaan en daar staat letterlijk dat alle koppelingen verwijdert zijn, en dit zou gebeurt zijn door bestandsreparatie. En antwoord voor Ruud: Ik doe na elke sessie een opschoning, dat is dus 1x per dag. Hetgeen me opviel is dat de sessie waar ik het probleem mee heb wel wat veel om een opschoning vroeg. Tot nu toe geen oplossing of reden gevonden waarom dit zich heeft voorgedaan. Ik werk al jaren met Aldfaer en dit is de eerste keer dat ik dergelijke problemen heb.

Gemaakt door Kunena