hoe alle gegevens verwijderen en in nieuwe versie op te laden

Lees meer

hoe alle gegevens verwijderen en in nieuwe versie op te laden

04 dec 2024 15:21
Ik had nog de oude versie 3.5 van mijn stamboom. Had nu op mijn nieuwe pc de versie 11.1 geïnstalleerd en daarna laatste gedcom geïmporteerd. Familienamen zoals Van De Slycke en De Wilde kwamen personenlijst en tab familienaam als Slycke en tussenvoegsel van de, zoals Wilde en tussenvoegsel de. Tussenvoegsels ook steeds met kleine letter.Ik zou de tussenvoegsels liever vermeld zien staan in de Tab Familienaam zoals vroeger. Hoe los ik dit op? 
Ook heb ik daarna nog eens de gedcom opgeladen zodat ik nu alle namen dubben heb in mijn stamboom. Ik kan deze dubbele op geen enkele gemakkelijke manier verwijderen. Ik zou dus alle gegevens willen verwijderen en opnieuw inladen. En kan ik niet beter eerst de versie 10 opladen in Aldfaer om problemen in mijn gegevens te vermijden? Momenteel heb ik 4000 namen in mijn stamboom.

Lees meer

Re: hoe alle gegevens verwijderen en in nieuwe versie op te laden

04 dec 2024 17:29 - 04 dec 2024 17:29
U hebt het over de personen lijst.
Tussenvoegsel in een aparte aparte kolom: doe een rechtsklkik in de titellijst van de personenlijst en kies Tussenvoegsel om deze uit te zetten. Tussenvoegsels komen dan in de colom Achternaam.

2x Gedcom upload
Helaas, dat *.aldf bestand (als u geen v-kopie na 1x upload hebt) kunt u weggooien en de procedure van gedcom openen als nieuw bestand herhalen en uiteraard maar 1x uitvoeren.
Laatst bewerkt 04 dec 2024 17:29 door Ruud de Ruiter.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Danny Carlier

Lees meer

Re: hoe alle gegevens verwijderen en in nieuwe versie op te laden

04 dec 2024 19:35
Danny,

Om uzelf veel werk te besparen, best de gedcom opnieuw importeren, geen vink bij 'Importeren in huidige stamboom, en opslaan met een andere (tijdelijke) naam, de vorige geïmporteerde stambomen verwijderen.
Bij import van de gedcom mag 'Tussenvoegsel in apart veld' geen vink bevatten.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Danny Carlier

Gemaakt door Kunena