- Bedankjes 0
plaatsnamen in het veld 'notities'
- B.D. Poppen
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
plaatsnamen in het veld 'notities'
02 dec 2024 16:27
Op mijn genealogische pagina's van mijn website vermeld ik de namen van Groninger molenaars, molenaarsknechten, moleneigenaren, grutters en hun familie.
Inmiddels bevat het ruim 11.000 records, en is de tijdsperiode ongeveer 1600 tot 2000.
Vooral van de oude vermeldingen heb ik alleen de namen; dus geen vermeldingen van de geboorte- of sterfplaats.
In de bronnen waarin ik deze namen vind staat veelal wel de plaats vermeld waarin de betreffende persoon molenaar is.
Die vermelding, met brongegevens, vermeld ik in het veld 'notities'.
Mijn vraag is of er ook een mogelijkheid is om in het veld 'notities' te zoeken.
Want op die manier kan ik bijvoorbeeld toch terug vinden welke personen er in die-en-die plaats als molenaar hebben gewerkt.
Ik ben zeer benieuwd naar de antwoorden.
Gegroet, Bob Poppen (oud molenaar te Uithuizen)
www.bdpoppen.nl/
Inmiddels bevat het ruim 11.000 records, en is de tijdsperiode ongeveer 1600 tot 2000.
Vooral van de oude vermeldingen heb ik alleen de namen; dus geen vermeldingen van de geboorte- of sterfplaats.
In de bronnen waarin ik deze namen vind staat veelal wel de plaats vermeld waarin de betreffende persoon molenaar is.
Die vermelding, met brongegevens, vermeld ik in het veld 'notities'.
Mijn vraag is of er ook een mogelijkheid is om in het veld 'notities' te zoeken.
Want op die manier kan ik bijvoorbeeld toch terug vinden welke personen er in die-en-die plaats als molenaar hebben gewerkt.
Ik ben zeer benieuwd naar de antwoorden.
Gegroet, Bob Poppen (oud molenaar te Uithuizen)
www.bdpoppen.nl/
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
Re: plaatsnamen in het veld 'notities'
02 dec 2024 16:48 - 02 dec 2024 17:14
In de zoekfunctie en bij groepen komt notities voor. In de bonusrapporten staat onder de rubriek 'Uitzoeken' het rapport notities.
U zou bij 'Feiten', onder de categorie 'Beroep', de melding kunnen invullen. Hierop kan gezocht worden en ook rapporten maken, zoals bv. bonusrapporten > overzichten > alle feiten.
U zou bij 'Feiten', onder de categorie 'Beroep', de melding kunnen invullen. Hierop kan gezocht worden en ook rapporten maken, zoals bv. bonusrapporten > overzichten > alle feiten.
Laatst bewerkt 02 dec 2024 17:14 door JayCee.
- Ruud de Ruiter
-
02 dec 2024 17:49 - 02 dec 2024 17:50
Eenvoudig in het hoofdvenster doe:
Menu > Stamboom > Onderhoud > Notities
De zoekfunctie wordt gebruikt om de personen met de inhoud van de betreffende notitie te tonen
Menu > Stamboom > Onderhoud > Notities
De zoekfunctie wordt gebruikt om de personen met de inhoud van de betreffende notitie te tonen
Laatst bewerkt 02 dec 2024 17:50 door Ruud de Ruiter.
- Paul Kallenberg
02 dec 2024 18:34 - 02 dec 2024 18:49
Bob,
Zoeken in Persoonsnotities gaat als volgt:
Klik in het menu op Stamboom en dan op Zoeken... Kies in het venster dat dan verschijnt in het eerste veld Persoon, in het tweede veld Notitie, in het derde veld bevat en vul in het vierde veld de gewenste plaatsnaam in. Klik daarna op OK en dan komt er een lijst met personen die aan deze zoekopdracht voldoen.
Paul
Zoeken in Persoonsnotities gaat als volgt:
Klik in het menu op Stamboom en dan op Zoeken... Kies in het venster dat dan verschijnt in het eerste veld Persoon, in het tweede veld Notitie, in het derde veld bevat en vul in het vierde veld de gewenste plaatsnaam in. Klik daarna op OK en dan komt er een lijst met personen die aan deze zoekopdracht voldoen.
Paul
Laatst bewerkt 02 dec 2024 18:49 door Paul Kallenberg.