Bestandsonderhoud

Lees meer

Bestandsonderhoud

05 nov 2024 15:45
Goedemiddag,

Sinds kort (01-11-2024) heb ik mij aangemeld bij Aldfaerforum. Mijn stamboom draait op de laatste versie 11.0. Ik krijg de laatste tijd steeds de volgende melding: quote;
"U wordt geadviseerd Stamboom -> Bestand opschonen uit te voeren". Na een OK bevestiging verdwijnt de melding. Wanneer ik naar Stambonen > opschonen ga, dan opent er een rolmenu uit met 25 mogelijkheden. Er wordt niet vermeld wat ik moet opschonen. En ik weet ook niet hoe ik moet opschonen. Er gebeurt gewoon niets. Is er iemand die mijn aanwijzingen kan geven? 

met vriendelijk groet,
Petrus Soesbergen

Lees meer

Re: Bestandsonderhoud

05 nov 2024 18:03 - 05 nov 2024 18:11
Je hebt waarschijnlijk Stamboom > Onderhoud gekozen en niet Stamboom > Bestand opschonen

Tip doe afhankelijk van de veelheid van mutaties/nieuwe invoer
1 Opschonen, iedere 2 tot 4 weken
2 Contrl + Rep iedere 4 tot 8 weken
Laatst bewerkt 05 nov 2024 18:11 door Ruud de Ruiter. Reden: tip

Lees meer

10 nov 2024 16:11
Bedankt Ruud de Ruiter, ik heb jouw advies opgevolgd. Ik kreeg echter de melding:
Kan bestand niet hernoemen: Relatie
"herstart Aldfaer om het probleem op te lossen. Zet een recente veiligheidskopie terug als probleem zich dan nog steeds voordoet"

Dat zal ik op een later tijdstip doen, en dan zien of het werkt. 

m.vr.gr.
Pierre Soesbergen

Lees meer

11 nov 2024 08:52
Pierre,
Laat eens een plaatje van die melding zien want ik begrijp niet waar die melding vandaan komt.
Om plaatje klein te houden doe Alt Prt Sc en bewaar/stuur dat resultaat wat alleen het betreffende venster kopieert en niet het hele scherm. Aanhangen via de knop "Antwoord"

Gemaakt door Kunena