kwartierstaat in boekvorm

Lees meer

kwartierstaat in boekvorm

28 okt 2024 09:35
L.S. , Als ik een kwartierstaat van iemand maak in boekvorm met Aldfaer en ik sla die vervolgens op in een map dan blijken er veel meer afbeeldingen in die map te zitten dan in de kwartierstaat voorkomen. Het lijkt wel of steeds dezelfde "extra "afbeeldingen worden bijgevoegd . Ik wil die map naar de betreffende persoon sturen maar dan gaan er te veel afbeeldingen mee. Moet ik bij het voorbereiden van het " "boek "  iets aan de instellingen doen ? Bij voorbaat weer bedankt voor de reactie(s).
Groet Aldertjanz

Lees meer

Re: kwartierstaat in boekvorm

28 okt 2024 18:32
Dag Aldertjanz,

Standaard wordt de map voor rapportuitvoer 'maak_boeken'  in deze map worden alle benodigde bestanden geplaats die nodig zijn voor het rapport.
In het bestand 'boek.htm' worden de koppelingen die nodig zijn vastgelegd.
Iedere keer dat een andere proband wordt gekozen zullen er mogelijk andere foto's gebruikt worden deze worden dan in de maak_boeken toegevoegd, daardoor ontstaat de door jou extra afbeeldingen.
Indien je gebruik maakt om het bestand 'boek.htm' te open in Word dan heb geen last van de extra foto's omdat alleen de gekoppelde bestanden die aanwezig zijn boek.htm. Het Word bestand kun je dan versturen zonder dat je de foto's hoeft te sturen, want die maken deel uit van de Wordt bestand.

Indien je toch de gehele inhoud van 'maak_boeken' wilt versturen dan is het advies om de map 'maak_boeken' te verwijderen.
Het rapport maakt dan automatisch de map 'maak_boeken' en zal maar één maal de benodigde bestanden in deze map aanwezig zijn.

Wil je toch verschillende uitvoerbestanden behouden dan bestaat de mogelijkheid in de standaarduitvoer map aan te passen via het rapport.
Aan het begin van het uitvoeren van het rapport wordt een keuze aangeboden
Selecteer daar Aanpassen (+ bewaarde instellingen) Klik op OK
en in het vervolgvenster Selecteer Verander submap van standaard map Rapportuitvoer, is nu maakboeken\ klip OK
en wijzig de submap en kies OK
Daarna wordt het rapport aangemaakt in de opgegeven submap.

Om pagina nummer in het Word document op te nemen zie hiervoor de help van het rapport bovenste keuze in het het menu
Zie hier voor het hoofdstuk Sjab2Word en Pdf voor deze mogelijkheden.

Met groet,
Meije

Lees meer

Re: kwartierstaat in boekvorm

30 okt 2024 11:01
Beste Meije , hartelijk dank voor de aanwijzingen. Ik ga er mee aan de slag.

Gemaakt door Kunena