- Bedankjes 0
Relaties.
- Albert-Jan Bosch
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Relaties.
26 okt 2024 21:05
Beste,
Ik kom net kijken, dus misschien zit ik met deze vraag helemaal verkeerd hier. Bij deze dan mijn excuus.
Het betreft het volgende:
Als een relatie van status "samenwonend" overgaat naar "huwelijk", hoe kan ik dat het netste toepassen?
Zoals ik het nu doe, lijkt het net alsof ik 2 relaties heb gehad.
Of is het niet de gewoonte om samenwonen ook te vermelden, als er ook een huwelijk is
Ik hoor graag van jullie.
Met vriendelijke groeten,
Albert-Jan Bosch
Ik kom net kijken, dus misschien zit ik met deze vraag helemaal verkeerd hier. Bij deze dan mijn excuus.
Het betreft het volgende:
Als een relatie van status "samenwonend" overgaat naar "huwelijk", hoe kan ik dat het netste toepassen?
Zoals ik het nu doe, lijkt het net alsof ik 2 relaties heb gehad.
Of is het niet de gewoonte om samenwonen ook te vermelden, als er ook een huwelijk is
Ik hoor graag van jullie.
Met vriendelijke groeten,
Albert-Jan Bosch
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
Re: Relaties.
26 okt 2024 23:59
Kan u op 2 manieren invullen;
Als een huwelijk volgt na een samenleven zou ik 'Samenleven' wijzigen naar 'Huwelijk' met de daarbijhorende gegevens en een passende notitie toevoegen met alle betreffende gegevens, inclusief de betrokkenen, in de tab 'Huwelijk.
Het alternatief is een 'Overig feit toevoegen met categorie bv. 'Sameneleven' met alle betreffende gegevens. Dit feit kan automatisch worden toegevoegd aan de partner.
Klik op de tab 'Feiten' en vervolgens drukken op toets F1 om rechtreeks verwezen te worden naar de relevante helppagina.
Als een huwelijk volgt na een samenleven zou ik 'Samenleven' wijzigen naar 'Huwelijk' met de daarbijhorende gegevens en een passende notitie toevoegen met alle betreffende gegevens, inclusief de betrokkenen, in de tab 'Huwelijk.
Het alternatief is een 'Overig feit toevoegen met categorie bv. 'Sameneleven' met alle betreffende gegevens. Dit feit kan automatisch worden toegevoegd aan de partner.
Klik op de tab 'Feiten' en vervolgens drukken op toets F1 om rechtreeks verwezen te worden naar de relevante helppagina.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Albert-Jan Bosch
- Han Kortekaas
-
27 okt 2024 11:17 - 27 okt 2024 11:19
Als u historisch wilt vastleggen dat er eerst een samenleven en daarna er een huwelijk (of een andere relatievorm) is dan kunt u de partner opnieuw koppelen met de andere gegevens. Dat lijkt vreemd te staan maar het geeft gewoon de diverse relatievormen aan tussen de partners.
Deze vorm van registreren is geheel een persoonlijke keuze. Er zijn geen voorschriften.
Deze vorm van registreren is geheel een persoonlijke keuze. Er zijn geen voorschriften.
Laatst bewerkt 27 okt 2024 11:19 door Han Kortekaas.
- Albert-Jan Bosch
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
28 okt 2024 15:46 - 28 okt 2024 15:50
Dank u.
Een duidelijke verhaal van u beiden.
Waar ik, inderdaad mee zat, wat de normale route is.
En ik heb in mijn hoofd het idee dat je, zeker gezien dit programma, alle informatie er in moet stoppen die je maar bovenwater weet te krijgen.
Waaronder dus ook het samenleven.
Ik zelf ga het dan blijven doen met "de partner opnieuw koppelen".
Nogmaals mijn dank in deze.
Een duidelijke verhaal van u beiden.
Waar ik, inderdaad mee zat, wat de normale route is.
En ik heb in mijn hoofd het idee dat je, zeker gezien dit programma, alle informatie er in moet stoppen die je maar bovenwater weet te krijgen.
Waaronder dus ook het samenleven.
Ik zelf ga het dan blijven doen met "de partner opnieuw koppelen".
Nogmaals mijn dank in deze.
Laatst bewerkt 28 okt 2024 15:50 door Albert-Jan Bosch.
- Michaël Boers
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
03 nov 2024 18:58
Ik zou gewoon twee relaties handhaven. Ik heb ook een stel dat eerst in de Nederduits Gereformeerde kerk trouwt en acht jaar later in de Katholieke kerk.
Dat heb ik als twee losse huwelijken opgenomen tussen dezelfde partners.
Evenals een stel dat trouwde, scheidde en daarna hertrouwde. Dat zijn ook twee relaties tussen twee dezelfde personen.
Bij de einddatum van het samenwoonden zie je dat die gelijk is aan de begindatum van het huwelijk en dan is er vanzelf duidelijk wat er aan de hand is.
Michaël
Dat heb ik als twee losse huwelijken opgenomen tussen dezelfde partners.
Evenals een stel dat trouwde, scheidde en daarna hertrouwde. Dat zijn ook twee relaties tussen twee dezelfde personen.
Bij de einddatum van het samenwoonden zie je dat die gelijk is aan de begindatum van het huwelijk en dan is er vanzelf duidelijk wat er aan de hand is.
Michaël