Na downloaden versie 11, GEDCOM naar Geneanet exporteren, leesprobleem ç en ë

Lees meer

Na downloaden versie 11, GEDCOM naar Geneanet exporteren, leesprobleem ç en ë

04 okt 2024 21:44
Na het instaleren van Versie 11, en vervolgens uploaden van een GEDCOM naar Geneanet stel ik een probleem vast.
Geneanet lijkt verschillende namen niet meer te kunnen lezen, of toch niet correct te kunnen lezen.
Het betreft vooral namen met ç (uit François), de ë (uit Michaël) Dat wordt met versie 11 Fran?ois en Micha?l . 
Op een invoer van 6049 personen betrof het plots iets meer dan 60 personen die niet meer correct werden weergegeven. en die dus manueel in Geneanet moesten aangepast worden en sindsdien een fout in de naam dragen. 
Ik heb versie 10.1 terug geïnstalleerd, en dan stelt het probleem zich niet. 
Ik kan het nu dus niet meer tonen.
Zou dit te maken kunnen hebben dat GEDCOM versie 5.5.1 waar Geneanet mee werkt niet aangevinkt was?
Of stelt zich een ander probleem en behoud ik best voorlopig nog versie 10.1. 

Lees meer

Re: Na downloaden versie 11, GEDCOM naar Geneanet exporteren, leesprobleem ç en ë

04 okt 2024 23:58
Bert,

Dat kan zeker te maken hebben met de GEDCOM-verise. In Aldfaer versie 11 staat de GEDCOM-versie standaard op 7.0. Geneanet ziet dan vermoedelijk niet hoe het speciale tekens moet weergeven. Je kunt het in versie 11 oplossen door te gaan naar Extra -> Instellingen -> GEDCOM-Export en dan onderaan te kiezen voor GEDCOM-Versie 5.5.1.

Paul

Lees meer

Re: Na downloaden versie 11, GEDCOM naar Geneanet exporteren, leesprobleem ç en ë

05 okt 2024 11:35
Veel dank, ik ga het eens proberen.

Lees meer

06 okt 2024 11:28
Bij de aanmaak van een GEDCOM heb ik de GEDCOM versie naar 5.5.1 gezet in plaats van 7, en nu worden de speciale tekens ç en ö, ë enz.... wel weer terug overgenomen door Geneanet. 
Dit is dus opgelost. 

Gemaakt door Kunena