Oplossing traagheid

Lees meer

Oplossing traagheid

30 sep 2024 21:16
Gevonden,

Na stroom uitval en een meer dan een uur gegevens invoeren blijkt nu dat ik geheel geen gegevens kwijt ben.

Dit opslaan van wijzigingen aanbrengen in de invulschermpjes zorgt er dus voor dat bij elke invoer het bestand in zijn geheel word opgeslagen.

Nu nog even zoeken voor het team waar dit in zou kunnen zitten.
suc6

Lees meer

Re: Oplossing traagheid

30 sep 2024 22:44
Frank,
wat je beschrijft is normaal gedrag; bij een stroomuitval blijft de map met deelbestanden bestaan en kan niet verwijderd worden. Zodra Aldfaer weer  geopend wordt gaat het proces gewoon door. Dat zie je dan ook aan het zwart gekleurde diskette-icoontje ten teken dat er mutaties zijn om op te slaan.

Het is geenszins zo dat Aldfaer na iedere mutatie het bestand in zijn geheel opslaat.

Lees meer

01 okt 2024 00:11
Hoi Han,

Dit is nooit geweest, en was altijd mijn gegevens kwijt die ingevoerd waren (2de keer gaat sneller met invoeren)
De tijd die ik moet wachten is net zo lang als het bewaren van het bestand.

datum en plaats is de langste wachttijd die ik ervaar.
niet bijgehouden maar denk snel 10 seconden, hoop dat er snel een update komt hiervoor.

voor wat het nog waard is....
Kan het mogelijk de schuifbalken zijn die het beeld verticaal doorsnijden (Code niet goed afgesloten ?)
Ervaarde dit een jaar of 10 geleden met xhtml met webbrowsers.

Lees meer

01 okt 2024 11:42 - 01 okt 2024 11:48
Hoi Han,

Zet de Taakbeheer eens open.
Hierna zal je zien dat na het invullen van een gezin met datum en plaats.
Na invoeren van de plaatsnaam de processor en werkgeheugen boven de 50% tot 65% komt.
Na 12 seconden kan ik weer verder.

rest blijkt steeds sneller te werken, hoe langer dat je hiermee werkt.
heb inmiddels denk ik 4 keer bestand opschonen gedraaid sinds versie 11 er is.

ter aanvulling :
De vertraging 12 sec.in de tijd tot je verder kan duurt bij mij net zo lang als een veiligheidscopie maken.
Laatst bewerkt 01 okt 2024 11:48 door Frank .

Lees meer

06 okt 2024 21:05
In het invullen van de pop up van kinderen ervaar ik geen traagheid in de invoervelden tussen datum en plaats.

Denk toch echt dat je het in raster eens moet nazien of daar iets fout zit.
Dit voor wat het waard is.
suc6

Gemaakt door Kunena