- Bedankjes 0
Gebeurtenissen in het buitenland
- Joyce
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Gebeurtenissen in het buitenland
25 sep 2024 14:01
Tijdens onderzoek van mijn stamboom ben ik in het buitenland beland en heb hierdoor veel personen die daar zijn geboren, gedoopt, getrouwd en uiteraard ook overleden en begraven. Wat ik mis in het hoofdscherm van de ingevoerde personen is naast de gebeurtenis plaats, ook een veld land en eventueel staat.
Nu begrijp ik best wel dat ik daar tabblad feiten voor zou kunnen gebruiken, maar dan moet ik dubbel administreren en dat maakt het uiteindelijk allemaal foutgevoeliger.
Is het mogelijk dat dergelijke velden worden toegevoegd aan het hoofdscherm personen?
Nu begrijp ik best wel dat ik daar tabblad feiten voor zou kunnen gebruiken, maar dan moet ik dubbel administreren en dat maakt het uiteindelijk allemaal foutgevoeliger.
Is het mogelijk dat dergelijke velden worden toegevoegd aan het hoofdscherm personen?
- Evert
Re: Gebeurtenissen in het buitenland
25 sep 2024 15:18
Joyce,
Wat denk je van:
Brussel, België
Groet,
Evert.
Wat denk je van:
Brussel, België
Groet,
Evert.
- Joyce
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
25 sep 2024 16:06 - 25 sep 2024 16:09
Evert,
Uiteraard over nagedacht, maar als je aanduidingen als onderstaand hebt, wordt het ineens een stuk minder plezierig om mee te werken
Santa Lucia, Massimeno, Trento (Italië)
North Arlington, Bergen County, New Jersey (USA)
Menomonee Falls, Waukesha, Wisconsin Territory (USA)
En ja voor nu werk ik zoals jij me dacht te helpen
Alleen wanneer deze opsplitsing bij feiten mogelijk is, lijkt het mij ook mogelijk dit bij de persoon in het hoofdscherm te plaatsen.
De plaatsen belanden namelijk allemaal in de tabel onderhoud plaats en verschijnt er zoals jij als hulp aandraagt:
Brussel
Brussel (België)
Groet,
Joyce
Uiteraard over nagedacht, maar als je aanduidingen als onderstaand hebt, wordt het ineens een stuk minder plezierig om mee te werken
Santa Lucia, Massimeno, Trento (Italië)
North Arlington, Bergen County, New Jersey (USA)
Menomonee Falls, Waukesha, Wisconsin Territory (USA)
En ja voor nu werk ik zoals jij me dacht te helpen
Alleen wanneer deze opsplitsing bij feiten mogelijk is, lijkt het mij ook mogelijk dit bij de persoon in het hoofdscherm te plaatsen.
De plaatsen belanden namelijk allemaal in de tabel onderhoud plaats en verschijnt er zoals jij als hulp aandraagt:
Brussel
Brussel (België)
Groet,
Joyce
Laatst bewerkt 25 sep 2024 16:09 door Joyce. Reden: toevoeging antwoord
- Ruud de Ruiter
-
25 sep 2024 18:18 - 25 sep 2024 18:19
Joce
Gebruik je de functien "Automatisch aanvullen" en unifomeer je in de functie Onderhoud > Plaats om de verschillende uitgevoerde invoeren te "standaardiseren" ?
Dat bespaart een een hoop tikwerk
B.v een gedane invoer Brussel wijzig je in Brussel (België) of Gouda, Holland in b.v. Gouda, ZH NL
Gebruik je de functien "Automatisch aanvullen" en unifomeer je in de functie Onderhoud > Plaats om de verschillende uitgevoerde invoeren te "standaardiseren" ?
Dat bespaart een een hoop tikwerk
B.v een gedane invoer Brussel wijzig je in Brussel (België) of Gouda, Holland in b.v. Gouda, ZH NL
Laatst bewerkt 25 sep 2024 18:19 door Ruud de Ruiter. Reden: tikfoutje
- Joyce
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
25 sep 2024 19:20
Dank jullie voor jullie adviezen, maar op het moment dat ik vervolgens een adres wil toevoegen via tabblad feiten, komt het adres of op de wijze zoals in het tabblad mogelijk is (plaats apart veld, land apart veld) of je ziet bij alle plaatsaanduidingen in mijn geval tussen haakjes (Land).
Als ik bij het adres het veld land zie, lijkt het mij niet onmogelijk dit ook toe te voegen op het hoofdscherm van de personen, en op de tabbladen geboorte, huwelijk en eventueel overlijden.
De plaatsaanduiding Massimeno (Italië) verschijnt op dit moment omdat ik het bij geboorteplaats zo heb ingevoerd.
Het gebied Zuid-Tirol en de thans Italiaanse provincie Trentino zijn na de Oostenrijks-Hongaarse nederlaag in 1919 geannexeerd bij Italië, voor die tijd behoorde deze streek bij Oostenrijk. In mijn geval betekent dit dat ik Massimeno dus vaker invoer, terwijl het om één en dezelfde plaats gaat. Het is jammer dat hierdoor de tabel plaats "vervuild" raakt.
Het voordeel van het land ook kunnen gebruiken is dat je mijns inziens vanuit de diverse tabellen ook in één oogopslag kunt zien welke personen in een bepaald land gebeurtenissen hadden.
Italië en de USA waren namelijk slechts 2 voorbeelden van de landen die in mijn genealogie voorkomen.
Als ik bij het adres het veld land zie, lijkt het mij niet onmogelijk dit ook toe te voegen op het hoofdscherm van de personen, en op de tabbladen geboorte, huwelijk en eventueel overlijden.
De plaatsaanduiding Massimeno (Italië) verschijnt op dit moment omdat ik het bij geboorteplaats zo heb ingevoerd.
Het gebied Zuid-Tirol en de thans Italiaanse provincie Trentino zijn na de Oostenrijks-Hongaarse nederlaag in 1919 geannexeerd bij Italië, voor die tijd behoorde deze streek bij Oostenrijk. In mijn geval betekent dit dat ik Massimeno dus vaker invoer, terwijl het om één en dezelfde plaats gaat. Het is jammer dat hierdoor de tabel plaats "vervuild" raakt.
Het voordeel van het land ook kunnen gebruiken is dat je mijns inziens vanuit de diverse tabellen ook in één oogopslag kunt zien welke personen in een bepaald land gebeurtenissen hadden.
Italië en de USA waren namelijk slechts 2 voorbeelden van de landen die in mijn genealogie voorkomen.
- Ruud de Ruiter
-
25 sep 2024 22:12
Plaatje bekeken.
Bedoel je
Via di San Luigi, 38086 Massimeno, Trentino, Italia
wat ik zou invoeren als
Via di San Luigi, Massimeno, TN, IT
Ik gebruik dienaangaand een Excel met adelijke titels (meertalig) en provincie/kanton/regio afkortingen 2,6 MB groot
Bedoel je
Via di San Luigi, 38086 Massimeno, Trentino, Italia
wat ik zou invoeren als
Via di San Luigi, Massimeno, TN, IT
Ik gebruik dienaangaand een Excel met adelijke titels (meertalig) en provincie/kanton/regio afkortingen 2,6 MB groot
- Joyce
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
26 sep 2024 08:42
Antwoord 1 van 4
Om duidelijk te laten zien wat ik exact bedoel moet ik helaas 4 berichten plaatsen om de bijlagen toe te kunnen voegen.
Om de gegevens goed in de rapporten verwerkt te kunnen krijgen moet ik in het hoofdscherm achter de plaats het land toevoegen (Hoe ik dat invoer maakt uiteraard niet uit).
Omdat er geen (staat) en landvelden zijn in het hoofdscherm heeft dat de volgende uitwerking op het tabblad Geboorte,
Om duidelijk te laten zien wat ik exact bedoel moet ik helaas 4 berichten plaatsen om de bijlagen toe te kunnen voegen.
Om de gegevens goed in de rapporten verwerkt te kunnen krijgen moet ik in het hoofdscherm achter de plaats het land toevoegen (Hoe ik dat invoer maakt uiteraard niet uit).
Omdat er geen (staat) en landvelden zijn in het hoofdscherm heeft dat de volgende uitwerking op het tabblad Geboorte,
- Joyce
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
26 sep 2024 08:43
Antwoord 2 van 4
Omdat er geen (staat) en landvelden zijn in het hoofdscherm heeft dat de volgende uitwerking op het tabblad Huwelijk en Overlijden,
Omdat er geen (staat) en landvelden zijn in het hoofdscherm heeft dat de volgende uitwerking op het tabblad Huwelijk en Overlijden,
- Joyce
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
26 sep 2024 08:44
Antwoord 3 van 4
Terwijl ik bij het tabblad Feiten - Adres wel een apart veld heb voor het land
Terwijl ik bij het tabblad Feiten - Adres wel een apart veld heb voor het land
- Joyce
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
26 sep 2024 08:49
Antwoord 4 van 4
De tabellen Plaats en Land worden dan als volgt gevuld:
En zoals je kunt zien zie je (omdat ik er niet anders mee kan werken) dat Massimeno met 3 varianten in de plaats tabel voorkomt en dat de tabel Land nauwelijks gevuld raakt.
De tabellen Plaats en Land worden dan als volgt gevuld:
En zoals je kunt zien zie je (omdat ik er niet anders mee kan werken) dat Massimeno met 3 varianten in de plaats tabel voorkomt en dat de tabel Land nauwelijks gevuld raakt.
- Joyce
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
26 sep 2024 08:51
Toevoeging op mijn voorgaande reacties
Ik gebruik de zoekfunctie binnen onderhoud tabellen als ik makkelijk een groep wil aanpassen (bv die een gebeurtenis hebben in dezelfde plaats)
Ik gebruik de zoekfunctie binnen onderhoud tabellen als ik makkelijk een groep wil aanpassen (bv die een gebeurtenis hebben in dezelfde plaats)