- Bedankjes 1
Informatieverlies bij export (gedcom) naar genealogieonline en TNG
- Henny van den Broek
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
Informatieverlies bij export (gedcom) naar genealogieonline en TNG
22 sep 2024 17:30
Na installatie van Aldfaer 11.0 zie ik bij de export via een gedcom naar TNG en genealogieonline de volgende gegevens niet meer terug:
- getuigen, zoals doopgetuigen, worden niet meer getoond in TNG en genealogieonline
- feiten komen wel over in TNG, maar zijn niet meer terug te zien in genealogieonline.
Is er een oplossing voor deze problemen?
- getuigen, zoals doopgetuigen, worden niet meer getoond in TNG en genealogieonline
- feiten komen wel over in TNG, maar zijn niet meer terug te zien in genealogieonline.
Is er een oplossing voor deze problemen?
- Paul Kallenberg
Re: Informatieverlies bij export (gedcom) naar genealogieonline en TNG
22 sep 2024 18:35
Henny,
Ga naar Extra -> Instellingen -> GEDCOM-Export en kies onderaan als GEDCOM-Versie 5.5.1. Dan werkt het waarschijnlijk wel.
Paul
Ga naar Extra -> Instellingen -> GEDCOM-Export en kies onderaan als GEDCOM-Versie 5.5.1. Dan werkt het waarschijnlijk wel.
Paul
- Henny van den Broek
-
Auteur
23 sep 2024 11:16
Dat werkt inderdaag Paul. Dankjewel!
Maar ik had gehoopt dat de gedcom-versie 7.0 problemen zou oplossen in plaats van vergroten. (Zo zijn in versie 5.1.1 de getuigen alleen bij de getuige te zien en niet bij de gebeurtenis).
Hopelijk gaat het alsnog verbeterd worden.
Maar ik had gehoopt dat de gedcom-versie 7.0 problemen zou oplossen in plaats van vergroten. (Zo zijn in versie 5.1.1 de getuigen alleen bij de getuige te zien en niet bij de gebeurtenis).
Hopelijk gaat het alsnog verbeterd worden.
- Han Kortekaas
-
23 sep 2024 11:35
Dat kan alleen als de ontvanger ook de gedcom 7 accepteert en dat is blijkbaar niet het geval.
- Henny van den Broek
-
Auteur
23 sep 2024 13:42 - 23 sep 2024 13:42
Zowel TNG als Genealogieonline werken met versie 7.0 en geven daar zelfs de voorkeur aan. Zie bijlagen...
Laatst bewerkt 23 sep 2024 13:42 door Henny van den Broek.
- Han Kortekaas
-
23 sep 2024 15:00
Ik heb een gedcom 7.0 met o.m. getuigen door de GEDCOM validator van Chronoflex Software gehaald en de enige opmerkingen die ik krijg zijn over de jpg formats en dat de eigen tags die met een underscore beginnen onbekend zijn, hetwelk logisch is want die dienen voor Aldfaer gebruikers.
Het is dus interessant van Genealogieonline te horen op welke punten zij een andere interpretatie hebben van de gedcom specificaties.
Het is dus interessant van Genealogieonline te horen op welke punten zij een andere interpretatie hebben van de gedcom specificaties.
- Henny van den Broek
-
Auteur
23 sep 2024 16:54 - 23 sep 2024 16:56
Ik zal genealogieonline en TNG benaderen over de ontbrekende gegevens met bijgaande voorbeeld.
Maar waarom is in versie 5.1.1 de getuigen bij de doop van het individu niet vermeld, en wel de rol van het individu als getuige? En waarom is het in versie 7.0 precies andersom? (zie afbeelding)
Maar waarom is in versie 5.1.1 de getuigen bij de doop van het individu niet vermeld, en wel de rol van het individu als getuige? En waarom is het in versie 7.0 precies andersom? (zie afbeelding)
Laatst bewerkt 23 sep 2024 16:56 door Henny van den Broek.
- Henny van den Broek
-
Auteur
29 sep 2024 13:48
Van TNG heb ik de toezegging gekregen dat een aanpassing volgt bij de volgende upgrade.
Ik heb ook een vraag gesteld aan de auteur van Genealogie Online, maar nog geen reactie ontvangen. Mocht iemand weten, hoe ik Coret genealogie anders kan benaderen dan hoor ik dat graag (via een persoonlijk bericht).... Het probleem bij Genealogie Online is namelijk ernstiger dan bij TNG, omdat Genealogie Online de notities niet verwerkt, terwijl deze wel goed aangeleverd worden door Aldfaer.
En ik hoop dat het Aldfaer-team de gedcom export gaat aanpassen, zodat de getuigenissen e.d. zowel bij de ontvangende persoon (bijvoorbeeld de dopeling) als bij de gevende persoon (bijvoorbeeld de getuige) vermeld worden.
Ik heb ook een vraag gesteld aan de auteur van Genealogie Online, maar nog geen reactie ontvangen. Mocht iemand weten, hoe ik Coret genealogie anders kan benaderen dan hoor ik dat graag (via een persoonlijk bericht).... Het probleem bij Genealogie Online is namelijk ernstiger dan bij TNG, omdat Genealogie Online de notities niet verwerkt, terwijl deze wel goed aangeleverd worden door Aldfaer.
En ik hoop dat het Aldfaer-team de gedcom export gaat aanpassen, zodat de getuigenissen e.d. zowel bij de ontvangende persoon (bijvoorbeeld de dopeling) als bij de gevende persoon (bijvoorbeeld de getuige) vermeld worden.